Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-23@06:21:48 GMT

ضربه ۴ میلیارد دلاری رونالدو به کوکا کولا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۹۷۳

ضربه ۴ میلیارد دلاری رونالدو به کوکا کولا

خبرورزشی – کریستیانو رونالدو که در جریان بازی با مجارستان درخشید و دو گل زد، قبل از شروع این بازی جنجالی به راه انداخت که تبعات آن همچنان ادامه دارد.

فوق ستاره پرتغالی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی ، دو بطری نوشابه برند کوکاکولا را که روی میز کنفرانس گذاشته بود، برداشت و با ناراحتی آن را کنار گذاشت و به همه توصیه کرد که آب بنوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو پیش از این هم بارها در مورد اینکه از نوشیدنیهای حاوی قند و همچنین نوشیدنیهای الکلی متنفر است صحبت کرده بود.

اما حرکتی که رونالدو در کنفرانس مطبوعاتی انجام دارد برای کوکا کولا گران تمام شد، خیلی گران، چیزی حدود ۴ میلیارد دلار! روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارشی به بررسی ارزش سهام کوکا کولا قبل و بعد از اقدام رونالدو پرداخت.

طبق این گزارش ارزش سهام کوکا از ۲۴۲ میلیارد دلار به ۲۳۸ میلیارد دلار کاهش یافت و این یعنی سقوطی ۶/۱ درصدی برای کمپانی بزرگ آمریکایی. ارزش هر سهم کوکا در ساعت ۳ بعد از ظهر دوشنبه و قبل از شروع کنفرانس مطبوعاتی پرتغال ۱۰/۵۶ دلار بود اما بعد از این کنفرانس قیمت هر سهم ۲۲/۵۵ دلار شد.

هنوز کمپانی کوکا کولا و همچنین یوفا هیچ واکنشی به این مورد نشان نداده اند. کوکا از سال ۱۹۸۸ اسپانسر و شریک تجاری جام ملتهای اروپا به حساب می آید.

جالب اینکه رونالدو قرارداد تبلیغاتی با پپسی رقیب دیرینه کوکا کولا دارد و خیلی ها این حرکت او را به قراردادش با پپسی ربط داده‌اند هرچند که طرفداران رونالدو این کار او را مواد به حساسیت بالای او به تغذیه سالم مرتبط می دانند. هنوز پپسی هم در این مورد هیچ واکنشی نداشته و حرکت رونالدو را بازتاب نداده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو مجارستان تیم ملی فوتبال پرتغال جام ملت های اروپا کریستیانو رونالدو مجارستان میلیارد دلار کوکا کولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

دیگر خبرها

  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • حمله بلینگام به رکورد رونالدو در ال‌کلاسیکو
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین
  • اینتر میامی ۳-۱ نشویل؛ این لئوی تمام‌نشدنی
  • ذهنیت برنده؛ لب‌خوانی رونالدو پیش از زدن ضربه ایستگاهی: تو بهترین بازیکن تاریخ هستی!
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳