Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی پس از ۲ سال بلاتکلیفی در ماجرای تشکیل کابینه اکنون با کابینه ائتلافی شکننده‌ای مواجه است. خبرگزاری میزان – تشکیل کابینه ائتلافی جدید در اراضی اشغالی با نام «تغییر»، اگرچه به دلیل بیرون راندن «بنیامین نتانیاهو» از گردونه قدرت و گذاشتن نقطه پایان بر نخست وزیری متوالی ۱۲ ساله او بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما همچنان ابهام‌های زیادی در مورد دوام و عمرش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ائتلاف ۸ حزب «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتز»، «یامینا»، به ریاست «نفتالی بنت»، «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید»، «اسرائیل خانه ما» به ریاست «آویگدور لیبرمن»، «امید نو» به ریاست «گیدئون ساعر»، «رعام» به عنوان حزبی عربی، «کار» به ریاست «ماراو میکائیلی» و «مرتس» به ریاست «نیتزان هوروویتز»، در ادامه بحران ۲ ساله کابینه در اراضی اشغالی که برگزاری ۴ دور انتخابات سراسری و انحلال ۲ کنست را به دنبال داشت، در نهایت نتانیاهو را از قطار قدرت پیاده کرد.   اما اکنون دوام و بقای این ائتلاف از سوی ناظران و کارشناسان مورد پرسش قرار گرفته و تاکید بر این است که این کابینه توانایی تحقق بخشیدن به توافق میان بنت و لاپید در مورد نخست وزیری چرخشی را ندارد.   براساس توافق مذکور، بنت تا سال ۲۰۲۳ و لاپید پس از او به مدت ۲ سال قدرت را در دست خواهند داشت. دلایل شکل گیری کابینه تغییر چیست؟   شاید مهم‌ترین دلیل شکل گیری ائتلاف «تغییر» را باید نتیجه رفتار و مشی نتانیاهو دانست.   سران سه حزب امید نو، یامینا و اسرائیل خانه ما، در کابینه نتانیاهو حضور داشتند و توسط او تحقیر شده و آزار دیدند.   رئیس حزب یش عتید مورد حملات شخصی نتانیاهو قرار داشت و احزاب مرتس و کارگر در حال تلافی اظهارات و رویکرد خصمانه نتانیاهو هستند.   او همواره از این احزاب چپ گرا با عنوان شیطان معرفی می‌کرد.   در یک کلام، عامل اصلی تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی مخالفت با نتانیاهو است و همین عامل پاشنه آشیل این کابینه نیز محسوب می‌شود. آیا کابینه تغییر دوام خواهد داشت؟ این پرسش مهم‌ترین پرسش روز‌های اخیر در مورد کابینه رژیم صهیونیستی است.   اگرچه کابینه «تغییر» از طریق ائتلاف میان ۸ حزب، سقف ۶۱ کرسی مورد نیاز تشکیل کابینه را کسب کرد، اما دلایل متعددی برای ناکامی و فروپاشی قریب الوقوع آن وجود دارد.   یکی از مهم‌ترین دلایل پیش بینی‌های مبنی بر بی ثباتی کابینه «تغییر»، کرسی‌های اندک ۲ حزب اصلی و پیشگام کابینه تغییر یعنی یش عتید و یامیناست.   در مقابل «لیکود»، حزب متبوع نتانیاهو، تعداد کرسی‌های به مراتب بیشتری نسبت به ۲ حزب مذکور در کنست دارد. بیشتر بخوانید: سقوط نتانیاهو و قدرت گرفتن بنت نفتالی بنت کیست؟ از دیگر بحران‌های ویرانگری که در مسیر فعالیت کابینه تغییر وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:   - جنگ بر سر بودجه (چنین جنگی به فروپاشی ائتلاف نتانیاهو و گانتز منجر شد.)
- مخالفت درونی احزاب تشکیل دهنده کابینه تغییر
- ناهمگن بودن احزاب تشکیل دهنده کابینه
- واکنش‌ها و اقدام‌های احتمالی مقاومت فلسطین
- تلاش‌ها و کارشکنی نتانیاهو برای بازگشت به قدرت
- وابستگی قابل توجه ادامه حیات کابینه به رابطه بنت و لاپید   در واقع باید به این نکته به شکلی ویژه توجه داشت که دوام کابینه‌های ائتلافی در رژیم صهیونیستی به طور متوسط زیر ۲ سال است. فروپاشی کابینه تغییر به چه معناست؟ تمرکز کابینه «تغییر» بر مسائل و مشکلات داخلی با هدف حل و فصل چالش‌ها و بحران‌های تشدید شده در ۲ سال اخیر، همانقدر که می‌تواند سطح تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی را برای رژیم صهیونیستی کاهش دهد، می‌تواند عامل افروختگی آتش این تنش‌ها شود.   کابینه «تغییر» در مسیر تمرکز بر امور داخلی باید در مورد مسائلی مانند کمک‌های منطقه‌ای و بین المللی به نوار غزه از سوی کشور‌های مختلف، برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات، شهرک سازی، ... که می‌توانند واکنش‌های منطقه‌ای و بین المللی را به دنبال داشته باشند، تصمیم گیری کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت یائیر لاپید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نفتالی بنت رژیم صهیونیستی نفتالی بنت یائیر لاپید رژیم صهیونیستی کابینه تغییر تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

برگزاری مهر، گروه بین الملل: ایران اخیرا در پاسخ به تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر کنسولگری خود در دمشق طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین‌های تحت اشغال اسراییل حمله کرد. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی را علیه اهدافی مشخص در داخل اراضی اشغالی ترتیب داد.

همزمان با این واکنش، حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز مناطقی از اراضی اشغالی را زیر باران موشکی خود قرار دادند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی واکنش ترکیبی ایران علیه پایگاه‌های نظامی در اراضی اشغالی خسارت‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

سید منیر حسین گیلانی، وزیر سابق آموزش فدرال پاکستان و رئیس حزب دموکراتیک اسلامی این کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر به تحلیل و واکاوی حمله موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی پرداخت.

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، چیست؟

حماس، اسراییل را رسوا کرده بود و تل آویو با دست و پا زدن به دنبال آن بود تا آبروی از دست رفته خود را برگرداند. از سوی دیگر اسراییل به حمایت بین المللی نیاز داشت و در این سرگردانی، رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد و پس از این حمله انتظار می‌رفت که از طرف جمهوری اسلامی ایران پاسخ تند به اسراییل داده شود و این اتفاق هم رخ داد.

پاسخ ایران دقیق و طبق قانون بود چون سفارت و کنسولگری ایران در سوریه متعلق به ایران و خاک ایران محسوب می شود. عملیات «وعده صادق» دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود. ایران با اقتدار خود هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و آمریکا را درهم شکست اما از سوی دیگر باید خودمان را برای حوادث آینده نیز آماده کنیم.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه میزان موفقیت آمیز بود و چه هزینه‌ها و یا خسارت‌هایی را بر اسراییل به بار آورد؟

عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اهداف خود را محقق ساخت. همین که ایرانی‌ها هیبت و قدرت پوشالی اسراییل را شکستند و به داخل اراضی اشغالی حمله کردند یک دستاورد بزرگ است.

کد خبر 6079174

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • ایران هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو