Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:12:30 GMT

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۵۱۶۳

مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت و اقتدار ملی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری، نشان از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نظامی روی کار آمد، بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهیافتی که بیش از هر چیز در این نظام بروز و ظهور کرد، رهیافت ارزش‌گذاری بر آرای مردمی و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب مسئولان ارشد بود.

در اهمیت مقوله حضور حداکثری همین بس که رهبری نظام بار‌ها و در جریان همه انتخابات بر این امر تأکید داشته‌اند و مردم ولایتمدار را همواره بر حضور حداکثری در انتخابات دعوت نموده‌اند.

در واقع حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور و تقویت کننده پیوند ناگسستنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم می‌باشد.

در زیر به مؤلفه های اساسی در ارتباط با حضور حداکثری در انتخابات و تأثیر آن بر اقتدار و امنیت کشور اشاره می‌کنیم:

تولید قدرت ملی

در نظام‌های مردم سالار، امور کشور به اتکاء آراء عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود. در این نظام‌ها، مردم، یکی از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند.

در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی؛ انتخابات، تولید قدرت ملی می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی اثر کردن تهدیدات افزایش داده و فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

انتخابات ۱۴۰۰ یعنی «حکمرانی مبتنی بر استقلال و آراء مردم» درجه مقبولیت

در دنیای امروز، درجه مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند. مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری، نشان از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌های آن‌ها شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن در محیط داخلی و تاثیرگذاری در نظام بین الملل بیشتر می‌شود و امکان خنثی کردن تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان فراهم‌تر می‌گردد.

ثبات سیاسی

بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری رابطه مستقیم وجود دارد. یکی از راهبرد‌های دشمنان در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف، تلاش برای بی ثبات سازی سیاسی بوده است.

دشمن با این راهبرد، امنیت و آرامش جامعه و مخدوش کردن اعتبار و اقتدار نظام در عرصه داخلی و خارجی را هدف گرفته است. این موضوع را می‌توان در اظهارات دشمنان به خصوص مقامات آمریکایی، محافل سیاسی و رسانه‌های غرب در آستانه انتخابات‌ها بازخوانی نمود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهبردی که هم اکنون نیز در آستانه برگزاری همزمان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، نشانه‌های آن را می‌توان در اظهار نظر‌های تأمل برانگیز مسئولان و رویّه جاری رسانه‌های غربی مشاهده کرد.

درجه همبستگی و وحدت ملی

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی اقشار مختلف است. هر چه ضریب همبستگی ملی در یک کشور بالاتر باشد، ظرفیت‌های ملی برای رشد و توسعه و بهره وری سوق پیدا کرده، آسیب‌ها و تهدیدات رنگ می‌بازند و مخاطرات امنیت و اقتدار ملی کاهش می‌یابد و یا از بین می‌رود.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور‌هایی است که با تنوع قومی، مذهبی و زبانی روبرو است، اما روحیه ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگان، همواره از موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف داشته‌اند و نمود عینی این همبستگی در انتخابات‌ها تجلی یافته است.

تقویت ارکان نظام تصمیم گیری و اجرایی

یکی از مولفه‌های اثرگذار بر امنیت و اقتدار ملی با همه ابعاد و متغیر‌های آن، میزان قدرت ارکان نظام و وجود مسئولانی در رأس امور کشور است که از درجه مقبولیت و حمایت بالایی از طرف مردم برخوردار باشند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تجمیع آرا بر روی افراد شاخص این مزیت را ایجاد می‌کند و زمینه روی کارآمدن دولت و مسئولانی با رأی بالا را برای ارکان نظام تصمیم گیری و اجرایی فراهم می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در عین حال، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و مشارکت سیاسی بالا، از آسیب پذیری ارکان نظام در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی می‌کاهد.

کمرنگ کردن تهدیدات و آثار تحریم

جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب همواره با موجی از تهدیدات و تحریم‌های متنوع و پیچیده با هدف به هم زدن نظام محاسباتی مردم و مسئولان و مخدوش کردن امنیت و اقتدار ملی روبرو بوده است.

پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی اثر بودن هر نوع تحریم و تهدیدی و پایبندی مردم به آرمان‌ها و اعتقاداتشان در خصوص نظام حاکم تفسیر می‌شود.

تثبیت موقعیت و تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران

بی تردید موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان و فروپاشی برخی نظام‌های دیکتاتوری، محصول گفتمان انقلاب اسلامی و سیاست‌های نظام در تعقیب آرمان‌ها و اصول انقلاب در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی بوده است.

در سایه همین گفتمان، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه دارای عمق استراتژیک است و بازیگری مهم در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌آید.

این دستاورد مهم نتیجه حضور فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از نظام است.

مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشار‌ها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدات امیدوار می‌کند. در عین حال، برای جبهه مقاومت و همه ملت‌هایی که با الگوی گفتمان انقلاب اسلامی، در برابر استکبار و زیاده خواهی‌های نظام سلطه ایستاده اند، نگرانی و تشویش را در پی خواهد داشت.

ارتباط حضور حداکثری مردم در انتخابات با اقتدار و امنیت کشور

حضور حداکثری مردم در انتخابات ارتباط تنگاتنگ و معنا داری با اقتدار و امنیت کشور دارد.

باید آحاد مردم حضوری پر شور و حداکثری را در انتخابات پیش رو داشته باشند و اصل اول را «اصل شرکت در انتخابات» و دومین اصل را «اصل درست انتخاب کردن و رأی به نامزد‌های اصلح» قرار دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پایگاه بصیرت

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مقبولیت نظام مشارکت حداکثری مردم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حداکثری در انتخابات جمهوری اسلامی ایران امنیت و اقتدار ملی انقلاب اسلامی حضور حداکثری ارکان نظام تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه هر تهدیدی با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود گفت: امروز میان نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی خوبی ایجاد شده که قدرت بازدارندگی بی‌بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سرتیپ حمزه بیدادی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان صبحگاه لشکر ۹۲ زرهی اهواز اظهار کرد: در پیام تاریخی که امام (ره) صادر کردند ایشان تاکید زیادی داشتند که ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد، اگر هر ارتش یا هر سرباز پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند کارایی ده و بلکه صد سرباز را داشته باشد؛ این موضوع را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن به وضوح دیدیم.

وی افزود: امروز بین نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است، نمونه این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه پیوند میان نیروهای مسلح و دولتمردان و ملت شریف ایران به رهبری فرمانده معظم کل قوا، ایجاد شده و یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

امیر سرتیپ بیدادی تصریح کرد: امروز ما به کشور و قدرتی تبدیل شده‌ایم که ابرقدرت‌های سابق اذعان می‌کنند که اگر دست ما در دست ایران باشد پیروز خواهیم شد، امیدوارم این اقتدار و افتخار تداوم داشته باشد و شاهد این باشیم که قدم‌های آخر را محکم برداریم، هرچه زودتر به قله اقتدار و افتخار برسیم و جایگاه واقعی خود را در دنیای امروز ترسیم کنیم.

سرتیپ بیدادی تاکید کرد: امروز آمریکا و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اسلامی کشوری مقتدر است؛ هیچ تعارفی ندارد و هرکجا تهدید شود یا مورد تعرض قرار گیرد، به صورت کوبنده و قاطع پاسخ خواهد داد که این در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است.

کد خبر 745432

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهپادی ایران
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است