Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری همیشه اولین انتخاب خاطره‌انگیزترین اتفاق زندگی را رقم می‌زند، حس و حال عجیبی داری، زمانی که به سنی انتخاب کردن رسیده باشی و بتوانی برای سرنوشت کشورت تصمیم بگیری، انگار قرار است همیشه اولین کارها، یک حال وهوای دیگر داشته باشد، درست مثل اولین باری که نوشتن را آموختیم، اولین باری که نماز خواندیم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، مثل همین اولین باری که قرار است، رأی بدهی و در سرنوشت کشورت دخیل باشی.

به گزارش ایسنا، رای اولی بودن از آن تجربه‌هایی است که هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود، در تمام طول عمرت فقط یکبار می‌توانی رای اولی باشی، اینکه کسی در سن ۱۸ سالگی بتواند در یک تصمیم‌گیری بسیار مهم در کشورش سهیم باشد؛ قطعا هیجان و استرس خاصی دارد، انتخاب کردن مهم است، فرقی ندارد این انتخاب تصمیم‌گیری درباره رشته تحصیلی باشد یا مشارکت در تصمیم‌گیری جمعی کشور برای انتخاب رئیس‌جمهور، نماینده مجلس یا اعضای شورای شهر و روستا.

رای‌اولی‌ها با شور و نشاط بسیاری که برای رای دادن و مشارکت در انتخابات دارند، می‌توانند با رای خود در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشند، جوانانی که شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانند و خواستار رفع مشکلات کشور و ترسیم یک آینده روشن برای خود و سایرین هستند.

براساس آمارهای ارائه شده، امسال ۱۸ هزار ۵۹۱ نفر رای اولی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، جوانانی که واجد شرایط رای دادن هستند و می‌توانند برای بهبود شرایط و حل مشکلات کشور در این ماراتن سیاسی بزرگ در کشور شرکت کنند.

شرکت در انتخابات برایم هیجان دارد

راضیه یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من رای اولی هستم، امسال برای اولین بار می‌توانم در انتخابات شرکت کنم، این‌که نظر من در انتخاب رئیس جمهور در نظر گرفته می‌شود، بسیار خیلی خوشایند است.

وی ادامه داد: قبلا هم در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه شرکت کرده‌ام، می‌توان گفت این انتخابات یک نمونه بسیار کوچک از سایر انتخابات‌ در کشور است، اما اهمیت انتخابات شورای مدرسه به اندازه ریاست جمهوری و شورای ‌شهر نیست.

این دانش‌آموز رای اولی گفت: انتخاب غلط در شورای مدرسه شاید تاثیر چندانی بر زندگی و آینده افراد نداشته باشد، اما اگر در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها انتخاب غلطی داشته باشیم، تاثیر آن در جامعه نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری را به‌همراه خانواده با دقت دنبال کردم، گفت: برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای قابل درک برای آینده کشور ارائه ندادند، مثلا من متوجه نشدم اگر من امسال در کنکور قبول شوم، چهارسال آینده می‌توانم شغلی داشته باشم یا باید مثل خواهرانم چند سال دنبال کار بگردم در آخر هم نتیجه‌ای نداشته باشد.

این دانش‌آموز رای اولی بیان کرد: شرکت در انتخابات برای من هیجان دارد، اما برخی از دوستانم می‌گویند رای یک نفر هیچ تاثیری نخواهد داشت، من دوست دارم از فرصتی که برای مشارکت در امور کشور در اختیارم گذاشته شده، استفاده کنم.

وی در پایان گفت: از کودکی وقتی همراه با خانواده برای رای دادن به شعبه‌های رای‌گیری می‌رفتم، من رای پدر و مادرم را در صندوق می‌انداختم، اما امسال می‌توانم نظر خودم را روی برگه رای بنویسم و به صندوق بیندازم.

در سوابق مورد کاندیداها در اینترنت جستجو کردم

کیمیا دیگر دانش‌آموز پایه دوازدهم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من در ابتدا تصمیم نداشتم رای بدهم، اما با نزدیک شدن به تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نظرم تغییر کرد، شاید تصمیمی که در ابتدا گرفته بودم تحت تاثیر صحبت‌هایی بود که اطرافیان از وضع موجود کشور داشتند و موجب شده بود که من آن تصمیم اشتباه را بگیرم.

 وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه‌ هر فردی است و رای تک تک افراد در سرنوشت کشور تاثیر دارد، تصریح کرد: با انتخاب فرد شایسته علاوه بر پیشرفت کشور، می‌توانیم به اهداف‌مان نزدیک‌تر شویم.

این دانش‌آموز رای‌اولی با بیان اینکه به نظر من مناظرات نتوانست به خوبی انتخاب فرد اصلح را مشخص کند، گفت: اگر کاندیداها به جای تخریب، برنامه‌های چهار ساله خود را به خوبی ارائه می‌دادند، بهتر می‌توانستم تصمیم‌گیری کنم، البته پیش از پخش مناظرات، خودم در مورد هر کدام از کاندیدا با توجه به کارهایی که در گذشته انجام داده بودند در اینترنت جستجو کردم و متوجه شدم که بهترین گزینه چه کسی است.

وی افزود: باید فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که سابقه اجرایی داشته باشد و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند، این طور نباشد که برای بدست آوردن رای مردم، وعده‌های پوچ بدهد، من به عنوان یک جوان از رئیس جمهور آینده انتظار دارم به مشکلات جوانان از جمله اشتغال آن‌ها توجه کند.

خوشحالم که می‌توانم در سرنوشت کشورم دخالت کنم

مهدی دیگر دانش آموز رای اولی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من به‌عنوان یک رای اولی بسیار خوشحالم که امسال می‌توانم در سرنوشت کشورم دخیل باشم.

وی افزود: شاید عده‌ای بیان کنند یک رای تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، اما این حرف را قبول ندارم، زیرا همین یک رای سرنوشت‌ساز است.

این دانش‌آموز رای اولی گفت: فردی که منتخب مردم می‌شود باید در حد توان خود و باتوجه به وعده‌ها کار انجام دهد، یعنی دست روی دست نگذارد و بتواند بیکاری و تورم را کاهش دهد، از طرفی باید اشتغال جوانان  آینده فراهم باشد تا در آینده نخواهیم وقت خود را صرف پیدا کردن کار کنیم و به نوعی فرصت‌های پیش‌رو را از دست بدهیم.

مهدی در خصوص مناظرات، تصریح کرد: متاسفانه در این مناظرات اکثرا به دنبال دعوا بودند و این امر موجب شد افراد نتوانند به خوبی فرد اصلح را انتخاب کنند، البته می‌توان براساس کارهای اجرایی هر کدام از کاندیدا برای انتخاب فرد اصلح و شایسته تصمیم‌گیری انجام شود، اما به نظر من مناظرات فرصتی برای ارائه برنامه هر کدام از آن‌ها بود.

این دانش‌آموز پایه دوازدهم بیان کرد: هرکسی در حد توان خود می‌تواند برای کشور کار انجام دهد، در غیر این صورت نباید وعده توخالی و پوچ بدهد تا مردم انتظار انجام آن را داشته باشند، یعنی باتوجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود، برنامه‌ریزی عملیاتی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: من به عنوان رای‌اولی از همسالان خود می‌خواهم اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند، فردی که به فکر منافع اطرافیان خود باشد، فرد اصلحی نخواهد بود، زیرا با این کار مشکلات کشور دوچندان خواهد شد.

وعده‌های برخی از کاندیداها در مناظرات بیشتر جنبه تخیلی داشت

محسن دیگر دانش‌آموز پایه دوازدهم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همین که امسال به عنوان رای‌اولی در سرنوشت کشور تاثیرگذارهستم و می‌توانم انتخاب درستی انجام دهم، بسیار خوشحالم.

این دانش‌آموز رای‌اولی با اشاره به موضوع اشتغال، افزود: باید فردی که به عنوان رئیس جمهور، از سوی مردم انتخاب می‌شود، بتواند وضعیت اشتغال را سر و سامان دهد تا یکی از معضلات مهم که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مناظرات بین کاندیداها تا حدودی توانست در انتخاب فرد اصلح موثر باشد، گفت: من پیش از مناظرات، مطابق معیارهای لازم، فرد مورد نظر را انتخاب کردم، اما اگر کسی کاندیدای موردنظر خود را انتخاب نکرده بود، تا حدودی با برگزاری مناظرات توانست تصمیم‌ خود را نهایی کند، البته از نظر من برخی وعده‌های کاندیداها در مناظرات بیشتر جنبه تخیلی داشت.

این دانش‌آموز رای‌اولی عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید از قبل، برنامه عملیاتی برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشد تا به خوبی بتواند کشور را مدیریت کند و مشکلات اقتصادی، سیاسی و ... را برطرف کند.

وی گفت: اگر من رای ندهم ممکن است فرد اصلحی که قرار بوده منتخب مردم شود، انتخاب نشود و بار دیگر کشور در دست افراد بی‌کفایت قرار بگیرد، پس بنابراین با توجه به اینکه حکومت کشور از نوع جمهوری اسلامی و وابسته به رای مردم است، رای دادن را یک وظیفه می‌دانم و مردم باید فرد اصلح را برای اداره کشور انتخاب کنند.

رای‌اولی‌ها اجازه ندهند کسی برایشان تصمیم بگیرد

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه انتخابات از دو منظر برای همگان مهم است، اظهار کرد: انتخابات برای کسانی که رای‌اولی محسوب می‌شوند نوعی بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌های انسانی برای انتخاب بهترین گزینه است، یعنی انسان با انتخاب اصلح‌ترین فرد خود را محک می‌زند، در حقیقت شرکت در انتخابات نوعی بهره‌مندی از قوت انتخابی است که می‌توانیم با انتخاب‌های خود مسیری را دگرگون کنیم.

وی افزود: جوانان و افرادی که رای اولی هستند باید بدانند آن‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «آینده از آن جوانان است»، می‌توانند با همت خود مسیری را برای رشد و شکوفایی کشور و آینده خود رقم بزنند، بنابراین نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

بسیج ادامه داد: جوانانی که در آینده نیازمند اشتغال، مسکن و ... هستند باید از این نعمت الهی که در اختیارشان قرار گرفته به خوبی استفاده کنند، نباید به شایعات، شبهه‌ها و تلقین‌های دیگران که القای شیاطین جنی و انسی است، توجه کنند، بنابراین لازم است با انتخاب عالمانه، آگاهانه و عاقلانه فردای خود و جامعه را هر چه مطلوب‌تر بسازیم.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخاب صحیح رای‌اولی‌ها و باورمندی به نقش مهم جوانان، بیان کرد: انتخاب صحیح می‌تواند ایرانی آباد و مستقل را به دنبال داشته باشد و تاثیرات فراوانی به‌منظور برای بیان حرف‌ها در برابر قدرت‌های بزرگ به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری رای اولی ها حق مشارکت در تعیین سرنوشت دانش آموز رای اولی گفت وگو با ایسنا چهارمحال و بختیاری شرکت در انتخابات سرنوشت کشور پایه دوازدهم ریاست جمهوری رای اولی ها رئیس جمهور انتخاب فرد تصمیم گیری فرد اصلح رای دادن وعده ها نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیور کان: بی‌اطلاعی اولی هونس از اخراج ناگلزمان؟ من هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنم

اولیور کان درباره برخی مسائل پشت پرده دوران حضور خود صحبت کرده است

طرفداری | زمان حضور اولیور کان در بایرن مونیخ به عنوان مدیر عامل، همواره با حواشی‌های بسیار زیادی همراه بود. از اختلاف با هواداران بر سر اسپانسری شرکت هواپیمایی قطر تا اخراج یولیان ناگلزمان و آوردن توماس توخل.

او در سال 2020 جایگزین کارل هاینتس رومنیگه شد و در پایان فصل گذشته نیز پس از آنکه اجازه همراهی تیم در آخرین بازی فصل را نداشت، بلافاصله پس از اتمام بازی و هنگام برگزاری جشن قهرمانی بوندسلیگا، اعلام شد به همراه حسن صالح حمیدزیچ اخراج شده‌اند.

حال اولیور کان به تازگی در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه بیلد درباره برخی اتفاقاتی که آن روزها در بایرن مونیخ رخ داد و همچنین وضعیت مسائل فعلی این تیم، صحبت کرده است.

عملکرد ناموفق توماس توخل در بایرن مونیخ یکی از محترم‌ترین سرمربیان اروپا که توانست تیم پر از ستاره پاری سن ژرمن که کار با آن‌ها دشوار است را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند و سپس با چلسی نیز قهرمان این رقابت‌ها شد، باید با مشکلات زیادی در مونیخ دست‌وپنجه نرم کند و این نشان‌دهنده چیزهای زیادی است.

بایرلورکوزن در حال سپری کردن یک فصل فوق‌العاده‌ در بوندسلیگا است. آن‌ها روندی باورنکردنی دارد و مدام در آخر بازی‌ها و وقت‌های تلف‌شده، پیروز می‌شوند. شاید این باعث خدشه‌دار شدن تصور بایرن مونیخ از خودش شود اما باید بدانید یک تیم دیگر در حال ارائه بهترین عملکرد این قرن است. این تنها راهی بود که می‌شد اف‌سی بایرن را از تاج و تختش پایین کشید. با این حال در اروپا همه چیز متفاوت به نظر می‌رسد و آن‌ها می‌توانند در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرند.

برکناری توماس توخل در پایان فصل 

من نمی توانم قضاوت کنم در آن‌جا چه مشکلاتی وجود دارد زیرا دیگر درگیر کارها نیستم. با این حال، من همیشه حس مثبتی نسبت به توخل به عنوان یک شریک گفت‌وگو که پذیرای صحبت‌ها است و در دوران موفق خود در پاریس و چلسی پیشرفت کرده، داشته‌ام. اکنون نیز تجربه او در خارج از آلمان می‌تواند عامل مهمی برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باشد.

تماشای بازی بایرن مونیخ مقابل آرسنال 

من بسیار هیجان‌زده هستم. من هنوز هم طرفدار بایرن مونیخم و همیشه همین‌طور خواهد بود. البته به‌طور روزانه اتفاقات را دنبال نمی‌کنم زیرا روی دیگر موضوعات متمرکز شده‌ام و زیاد سفر می‌کنم. با این حال هرگاه امکانش وجود داشته باشد، بازی‌ها را تماشا می‌کنم. 

نظر ماتیاس زامر درباره نامناسب بودن اولیور کان برای مدیر عاملی 

مخالفم. این شغل مناسب من بود. من یک سال و نیم فرصت داشتم تا روی پای خودم بایستم و به سرعت می‌خواستم در دنیای سیاست ورزش جایگاهم را پیدا کنم، آن هم با مسئولیت‌هایی که در اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و سازمان لیگ آلمان بر عهده گرفتم. اطمینان از موفقیت ورزشی و اقتصادی، برایم کار بسیار لذت‌بخشی بود. من از طریق ECA توانستم با مدیران دیگر باشگاه‌های بزرگ ارتباط برقرار کنم و نحوه انجام کار آن‌ها را ببینم. علاوه بر این، حسن صالح حمیدزیچ نیز عضو هیئت مدیره بود و ما با یکدیگر بر سر تمام مسائل ورزشی هماهنگ بودیم.

ماتیاس زامر پس از برکناری اولیور کان، در یک مصاحبه گفته بود او به‌جای مدیر عاملی باید یکی از اعضای هیئت مدیره می‌شد.

ملاقات با اولی هونس پس از اخراج از بایرن مونیخ 

نه و نیازی هم به آن نیست. با این حال، زمانی که هنوز مدیر بودم به اولی گفتم: «مهم نیست کل قضیه چگونه پیش برود، فراموش نمی‌کنم او مرا در سال 1994 به بایرن مونیخ آورد». لحظات خوب و احساسات عالی زیادی که طی این 18 سال با بایرن مونیخ تجربه کرده‌ام به مراتب بیش‌تر از لحظات منفی‌اش است. من اغلب با مسائل دشوار سر و کار داشته‌ام و شما به کمی زمان نیاز دارید تا خودتان را تکان دهید و سپس ادامه دهید. اولی هونس و من قطعاً در مقطعی دوباره پشت میز خواهیم نشست و با هم صحبت خواهیم کرد.

اشتباه بودن اخراج یولیان ناگلزمان و نحوه انجام آن 

شما باید به تصمیمات در آن چارچوب زمانی که گرفته شدند، نگاه کنید. در آن زمان، ما موفقیت ورزشی خود را در معرض خطر می‌دیدیم و به همین خاطر چنین تصمیمی گرفتیم که البته کار آسانی هم برای ما نبود. ما نتوانستیم به سه‌گانه برسیم اما باز هم توانستیم قهرمان آلمان شویم. من همواره گفته‌ام نحوه اجرای این تصمیم بسیار بد بود. اتفاقات خلاف انتظار ما، خوب پیش نرفت و من هنوز هم به آن فکر می‌کنم. 

گفتنی ناگلزمان وقتی هنوز در تعطیلات به سر می‌برد، از طریق اخبار خبرنگاران مطلع شد که اخراج شده است.

بی‌اطلاعی هربرت هاینر و اولی هونس از اخراج یولیان ناگلزمان 

اینکه قبل از گرفتن چنین تصمیم دشوار و مهمی با هربرت هاینر و اولی هونس صحبت نکنیم، سهل‌انگاری بزرگی است و قطعا با روش کاری من مطابقت ندارد. 

عملکرد یولیان ناگلزمان در تیم ملی آلمان 

قضاوت کردن بعد از تنها چند بازی دوستانه، کار دشواری است. با این حال تجربه‌اش در بایرن مونیخ به او کمک کرده تا پیشرفت کند. هیچ شکی درباره توانایی‌های یولیان وجود ندارد و نیازی به بحث در این‌باره نیست. هر چند یورو یک آزمون واقعی خواهد بود و سپس می توانیم بیش‌تر صحبت کنیم.

بازگشت یولیان ناگلزمان به بایرن مونیخ 

چرا او نباید با تجربه بیش‌تر به بایرن مونیخ بازگردد؟ این اتفاق درباره برخی مربیان پیشین بایرن به ویژه یوپ هاینکس، جیووانی تراپاتونی و اوتمار هیتسفلد نیز رخ داده است. اگرچه آن‌ها موقع بازگشت به باشگاه، در سنین بالاتری بودند.

قرارداد ناگلزمان با تیم ملی آلمان تا پایان سال 2024 اعتبار دارد.  

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • اولیور کان: بی‌اطلاعی اولی هونس از اخراج ناگلزمان؟ من هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنم
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه
  • کورس آقای گلی لیگ برتر؛ کول پالمر به ارلینگ هالند رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • اولی هونس: فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید!
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم