Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@22:28:19 GMT

سرانه فضای سبز کلان شهر اهواز 11 متر و 58 سانتی‌متر است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۵۴۵۴

سرانه فضای سبز کلان شهر اهواز 11 متر و 58 سانتی‌متر است

به گزارش صدای ایران -دکتر کیامرث زنگنه بندانی کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز  با حضور در برنامه هزار درچهار صدای ایران به سوالات و مشکلات کلانشهر توضیحاتی داده اند که به شرح زیر می‌باشد:

 

یکی از دغدغه‌های شهرداری به کارگیری نیرو‌های ضعیف و ناکارآمد است چه راهکاری برای به کارگیری افراد سالم و پاکدست در شهرداری دارید؟
یکی از دغدغه‌های مهم مردم و پرسنل شهرداری این است که در بعضی از پست‌هایی که با عواملی مثل لابی‌گری پرسنل ضعیف در پست‌های مهم مورد استفاده قرار میگیرد، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به حدیث امام متقیان حضرت علی (ع) میفرمایند: کار‌های بزرگ را دست انسان‌های کوچک مسپارید، همین موضوع را عنوان میکند. وقتی شما یک کاری را به کسی بسپارید که توانمند نباشد منظور از کوچک بودن، پایین بودن سن نیست، ضعف در این مقوله دارد توانایی انجام آن کار را ندارد اطلاعات در آن پست مدیریتی ندارد، ولی چون سفارش فلان شخص است در آن منصب قرار میگیرد .   نیرو‌های توانمند و با سابقه وقتی ببینند که کسی در رأس کار قرار گرفته که از آن‌ها خیلی ضعیفتر است، انگیزه کار کردن را پیدا نمیکنند از طرف دیگر آن شخصی که در آن منصب قرار گرفته است توانایی کار را ندارد.   متأسفانه در شهر اهواز میبینیم که به آن توجه نمیشود، سرمایه مردم بابت مدیران ناکارآمد تلف میشود، اما برنامه بنده این است که یک سامان‌های را طراحی کنیم، مدیران در آن سامانه توانمندی‌هایی که دارند را ثبت بکنند بر اساس این سامانه ما بتوانیم با کمک افراد خبره افرادی را انتخاب بکنیم و در پست‌های مدیریتی قرار بدهیم.     مهمترین مشکل اهواز را در چه می‌بینید؟
یکی از مشکلات مردم اهواز دفع آب‌های سطحی می‌باشد. با کمترین بارندگی باعث میشود، فاضلاب‌ها بالا بزنند، وارد خانه‌های مردم بشود و تردد را برای مردم مشکل کند در کمترین بارندگی مدارس تعطیل میشود در این چهل سال هم فکری برای این موضوع اندیشیده نشده است.   باید روی طرح جامع جمعآوری آب‌های سطحی کار شود و در طول مدت چهار سال شورا اجرایی و به پایان برسد یعنی هر سال یک اعتبار خاصی را برای آن قرار دهند با توجه به اینکه دفع آب‌های سطحی دغدغه مردم، مسئولین و نمایندگان هم است، کمک گرفتن از دیگر مسئولین، استاندار و فرماندار باعث می‌شود که بتوانیم اعتباراتی را به این موضوع تخصیص دهیم.     سرانه فضای سبز شهر اهواز چند متر است؟ شما چه راهکاری برای توسعه فضای سبز اهواز دارید؟
پر آب‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه کشور از وسط شهر اهواز می‌گذرد و آن را به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم می‌کند، ولی تا به الان بهره‌برداری کافی از این رودخانه نشده است نه تنها از این رودخانه استفاده کافی نبردیم بلکه زیان‌هایی هم به این رودخانه وارد کردیم.   مثلاً فاضلاب‌های شهر وارد این رودخانه می‌شوند، ولی ما از آن استفاده‌ای نکردیم. درصد سرانه فضای سبز کلان شهر اهواز ۱۱ متر و ۵۸ سانتی‌متر است که نسبت به یزد نزدیک به هفت متر کمتر است و نسبت به استاندارد جهانی که ۲۰ الی ۲۵ متر است، ۱۱ متر کمتر است یعنی فکری برای این موضوع نشده است.   نزدیک به ۳۶ درصد آب شرب مردمی که در ۲ ساعت آب شرب دارند را در فضای سبز استفاده می‌کنیم ۲۹ درصد این‌ها به وسیله تانکر‌ها است. چرا باید از تانکر استفاده کنیم در صورتی که آب رودخانه در دسترس برای آبیاری است؟ به کمک دانشگاه شهید چمران طرح جامع آماده شده، ولی بایگانی شده است. کمربند سبز اهواز طراحی شده، ولی به دلایل مختلف اجرایی نشده است.     توضیحاتی راجع‌به طرح تشکیل شورای محله در اهواز را بفرمایید؟
متأسفانه در بخشی از شهرستان‌ها فقط زمانی که می‌خواهند از مردم رأی بگیرند مردم را می‌بینند یعنی مردم تا قبل از انتخابات در چهارچوبی قرار دارند بعد از انتخابات مردم دیده نمی‌شوند، نظرات مردم برای کسانی که وارد شورا می‌شوند مهم نیست.   برنامه شورای محله چند مزیت دارد اول اینکه ارتباط مردم با شورا یک ارتباط مستقیم است، دوم اینکه مشکلات محلات مختلف به وسیله شورایاران به شورا منعکس می‌شود، سوم اینکه ما از ظرفیت مردم مثل ظرفیت‌های فرهنگی، فکری، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی استفاده می‌کنیم.   از توانایی‌های مردم می‌توانیم در این زمینه استفاده بکنیم، خیلی از شهروندان دغدغه این را دارند که شهر به خوبی ساخته شود و شهر زیبایی داشته باشند، ولی ما از توان آن‌ها استفاده نکردیم.   افرادی که در این زمینه تخصص دارند به ما کمک کنند که در محله‌شان چه نیازی دارند، مشکل محله را چطور می‌توانیم برطرف کنیم، شاید من به تنهایی نتوانم تمام مشکلات شهر اهواز را رصد کنم و اگر هم بگویند تمام مشکلات شهر اهواز را رصد می‌کنیم حرف کذبی است. پس ما می‌توانیم به وسیله این شورایاران مشکلات را بررسی بکنیم و آن‌ها را الویت‌بندی بکنیم و نسبت به رفع آن‌ها اقدام بکنیم.       نقش پارک در زمینه امنیت و سلامت مردم را چطور ارزیابی میکنید؟  
شهر اهواز نزدیک به ۲۴۷ پارک اعم از پارک‌های منطق‌های و پارک‌های جنگلی دارد. اما آیا مردم از این پارک‌ها استفاده لازم را میبرند؟ چند درصد مردم اهواز از این پارک‌ها استفاده میکنند؟ آیا ما زمینه لازم را برای استفاده از این پارک‌ها برای مردم ایجاد کرده‌ایم؟ پارک‌های محله وسائل بازی را نصب بکنند، امکانات را که واقعاً نیاز مردم است نصب بکنند و تحویل شورایاران بدهیم که نگهداری بکنند آن شخص آن پارک را به عنوان اموال خودش قلمداد میکند و از آن‌ها مراقبت هم میکند.   ما در شهر اهواز ۲ شهربازی داریم و بیشتر وسائل بازی کودکان مستعمل است بعضی‌ها قدمت ۴۰ ساله هم دارند و نیازمندیم از وسائل مکانیزه جدید برای پارک‌ها استفاده بکنیم خیلی از خانواده‌ها به پارک‌ها میروند، ولی ترس از این دارند که کودکشان سوار بر وسائل بازی شوند که مبادا این وسیله یک لحظه از هم بپاشد اگر شهرداری توان آن را ندارد باید از بخش خصوصی کمک بگیریم کسانی هستند که بهترین وسائل بازی را خریداری بکنند و نصب بکنند که هم پیمانکار و هم شهرداری و هم شهروندان ما نیاز به این دارند و امنیت روانی برایشان ایجاد می‌کنیم که متأسفانه در شهر اهواز امنیت روانی برای مردم را تا به الان نتوانستیم ایجاد بکنیم.      

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران هزار در چهار شورای شهر اهواز انتخابات بهروز حیدری وسائل بازی شهر اهواز فضای سبز پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی طهماسبیان از آغاز عملیات عمرانی و احداث یادمان شهید گمنام در بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی در شهرداری منطقه چهار همدان خبر داد و اظهار کرد: این یادمان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد که ابعاد المان نیز ۸×۶ و به ارتفاع بیش از ۸ متر است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه سعی کردیم از سبک معماری اسلامی در این طرح بهره‌مند شویم، افزود: به دنبال این هستیم فضای معنوی را این مجموعه فرهنگی فدک ایجاد کنیم؛ المان در بهترین نقطه پارک و در مسیر زائران اربعین حسینی احداث می‌شود تا فضای مطلوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم هر سال در ایام اربعین حسینی شاهد حضور زائران زیادی در کنار یادمان این شهید گمنام باشیم تا از فضای دلنشین استفاده کنند، بیان کرد: این یادمان به ارزش حدود ۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد تا فضاسازی خوبی در پارک فدک ایجاد شود.

طهماسبیان با اشاره به اینکه طرح یادمان شهید گمنام در کمیته فنی استانداری زیر نظر مشاوران مربوطه مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: ۲۶ آذرماه سال گذشته توفیقی پیدا کردیم و این شهید در منطقه چهار شهرداری همدان و در پارک فدک خاکسپاری شد و بعد از آن اقدماتی در راستای ایجاد یک فضای فرهنگی و معنوی انجام دادیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی نقشه معماری و سازه این المان تهیه و پیمانکار انتخاب شد، در نخستین فرصت یعنی ۲۹ فروردین ماه موفق شدیم کلنگ‌زنی و عملیات احداث این یادمان را آغاز کنیم.

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است