Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای مهاباد را می‌خوانید.

تخلف برخی از کاندیدا‌ها با عنوان مدرک "دکتری" در تبلیغات

فرماندار مهاباد در خصوص تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها اظهار کرد: برخی تخلفات گزارش شده و در آن برخی نامزد‌ها به نام دکتر و مهندس خود را معرفی کرده‌اند در حالیکه در زمان ثبت نام تنها ۱۰ داوطلب با مدرک دکتری ثبت نام کرده‌اند و این موضوع پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تخلفات به این اندازه نیست که به جرم تلقی شود و یا تأثیری در نتایج داشته باشد، اما همچنان تبلیغات نامزد‌ها توسط هیأت نظارت بر انتخابات رصد می‌شود.

در همین راستا دادستان مهاباد نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد: استفاده از عناوین (دکتر و مهندس) بدون مدرک جرم است و در صورتی که نامزد‌های انتخاباتی از این عناوین برای معرفی خود در تبلیغات استفاده کنند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برگزاری دوره آموزشی برای بازرسان شعبه‌های اخذ رای در مهاباد

خشایار صنعتی معاون فرماندار در ‍جلسه توجیهی و آموزشی اعضای هیئت بازرسی انتخابات مهاباد که دیروز در تالار وحدت این شهرستان برگزار شد، گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.

او افزود: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردی را که براساس قانون تخلف محسوب می‌شود، باید گزارش دهند.

صنعتی تاکید کرد: بازرسان در روز اخذ رای به هیچ عنوان نباید اقدام به نوشتن تعرفه و یا شرکت در فرایند رای گیری کنند، چون این موارد تخلف محرز است و قانون گذار جرایم سنگین و بدون چشم پوشی برای آن در نظر گرفته است.

زمینه لازم برای برگزاری انتخابات امن و باشکوه در مهاباد فراهم است

سردار علیزاده جانشین فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه و دستگاهی که بیشترین مسئولیت در این حوزه را دارد، آماده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه بر سر هر صندوق کارکنان نیروی انتظامی حاضر هستند، افزود: در مجموع ۱۷۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۵ صندوق مربوط در داخل شهر، ۵۷ صندوق در بخش مرکزی و ۴۴ صندوق در بخش خلیفان است.

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد خودداری از تخریب رقیب‌های انتخاباتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید با امیدبخشی به جامعه و ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور حداکثری همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا تبلیغات انتخاباتی نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته