Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:41:51 GMT

چرایی‌های شرکت در انتخابات...

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۵۷۰۶

چرایی‌های شرکت در انتخابات...

ایسنا/بوشهر نماینده دشتستان گفت: مشارکت بالا در انتخابات موجب تقویت توان رئیس جمهور منتخب در مبارزه با غده‌های چرکین فساد خواهد شد و فرد منتخب می‌تواند به صورت جدی با چشمه‌های تولید فساد و رانت مبارزه کنند.

چند روز دیگر به یکی از سرنوشت‌سازترین روزها برای ایرانیان باقی مانده و کسی نیست که نداند تنها با یک حضور پرشور و گسترده در انتخابات ۲۸خرداد است که می‌توان برای مدیریت آینده کشور تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و با قرار گرفتن در آستانه انتخابات حضور و مشارکت مردم احساس می‌شود، چرا که با پای کار بودن مردم است که خط بطلانی بر خیال‌های خام و آشفته دشمنان کشیده می‌شود و آن‌جاست که اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف. حق از این جهت که امام راحل تعیین سرنوشت مردم را به خود مردم سپرده است و مردم می‌توانند مسئولین جامعه خود را انتخاب کنند. از سویی انتخابات تکلیف هم محسوب می‌شود که یک فرد در مقابل وظیفه الهی خود و در مقابل جامعه و در مقابل خود و خانواده‌اش تکلیف دارد تا بهترین انتخاب را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بر اساس پیمایش‌های معتبر حدود ۳۰ درصد از مردم برای مشارکت در انتخابات و یا انتخاب نامزد خود تردید دارند که این آمار بالایی است؛ لذا باید یک جهاد همگانی از طرف نیروهای معتقد به انقلاب برای افزایش مشارکت در انتخابات صورت پذیرد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که تردید دارند با این سوال و با این پدیده مواجه هستند که آیا حضورشان در انتخابات تغییری می‌تواند ایجاد کند؟ و یا اصلاً کسانی که حضور دارند می‌توانند ریل گذار تغییرات در شرایط موجود باشند؟ امروز ما وظیفه داریم که برای مشارکت حداکثری به مردم بگوییم که بسیاری از مشکلات موجود حاصل نگاه‌های اشرافی، پیر و فرتوت فعلی است و تغییر این نوع نگاه و رویکرد قطعاً موجب بهتر شدن فضا و جامعه خواهد شد و ماندگاری این نگاه برای جامعه و برای مردم موجب خسران است.

رضایی اظهار کرد:  همه باید زمینه‌ساز حضور در انتخابات باشیم. هر کسی که حوزه نفوذی در بین افراد، اصناف و یا گروه‌های مختلف اجتماعی دارد می‌تواند از این محل نفوذ خود برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری و آگاهانه استفاده نماید.

وی گفت: مشارکت بالا موجب تقویت توان رئیس جمهور منتخب در مبارزه با غده‌های چرکین فساد خواهد شد و می‌تواند به صورت جدی با چشمه‌های تولید فساد و رانت مبارزه کنند. از سوی دیگر یک رئیس جمهور قوی هم در حوزه بین‌الملل پشتوانه و مقبولیت بیشتری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور قوی می‌تواند ریل نگاه منفعلانه فعلی در حوزه سیاست‌گذاری خارجی را تغییر دهد، ارتباط بهتری با همسایگان خود برقرار کند و در تعامل با کشورهای قدرتمند حوزه شرق و غرب یک پرستیژ و یک توان مضاعف خواهد داشت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها تاکید کردند که حتی کسانی که مخالف نگاه ایشان و یا مخالف نظام و انقلاب هم هستند پای صندوق‌های رای بیایند این نشان می‌دهد که ما باید همه مردم فارغ از سلایق و علایق را به پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین استراتژی و راهبرد ما مشارکت حداکثری در انتخابات و پس از آن دعوت به کاندیدای اصلح است. قطعا اگر رای ما و رای مردم با مشارکت حداکثری منجر به انتخاب اصلح نیز شود بهترین و آرمانی‌ترین خواسته ما در هر انتخابات بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات رياست جمهوري فساد رانت مشاركت حداكثري کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات مشارکت حداکثری رئیس جمهور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران