Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین و جدیدترین نسخه «کتاب بازی» های المپیک در رابطه با اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا در جریان بازی های المپیک روز سه شنبه منتشر شد. در این کتاب با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به عواقب ناشی از نادیده گرفتن آنها اشاره شده است.

بنا به اعلام سایت kyodo new در این کتاب آمده است که ورزشکاران خارجی که در بازی های المپیک شرکت می کنند در صورت نقض مقررات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممکن است با مجازات هایی روبرو شوند از جمله اعتبار سنجی و حق شرکت در بازی ها و همچنین جریمه نقدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «کریستف دوبی» مدیر اجرایی کمیته بین المللی المپیک برای بازی های المپیک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در صورت نقض قوانین توسط یکی از شرکت کنندگان، کمیسیون انضباطی وظیفه تصمیم گیری در مورد مجازات را خواهد داشت.

وی در عین حال تاکید کرد که البته در مورد جرایم مالی هیچ عددی تعیین نشده است.

جرایم در نظر گرفته برای نقض قوانین مبارزه با کرونا در جریان بازی های المپیک برای بازی های پارالمپیک هم مورد تاکید است.

نسخه جدید کتاب مورد نظر که در رابطه با قوانین کرونایی بازی های المپیک است در ۶۹ صفحه توسط برگزارکنندگان با مشاوره سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است. در این کتاب مشخص شده که در جریان بازی ها چگونه و چه زمانی ورزشکاران - اعم از ورزشکاران ژاپنی یا خارجی - از نظر ویروس غربال می شوند و در صورت نتیجه مثبت چه اقداماتی انجام خواهد شد.

سی و دومین دوره بازی های المپیک طی روزهای اول تا ۱۷ مردادماه به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.

کد خبر 5235990

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو توکیو سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا تیم ملی فوتبال ایران فوتبال مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال عراق تیم فوتبال استقلال تهران کشتی فرنگی لیگ ملت های والیبال یورو 2020 تیم ملی والیبال ایران والیبال دراگان اسکوچیچ کاراته تورنمنت بين المللي کسب سهمیه المپیک بازی های المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ابهام ۹۷ کیلو؛ حالا فقط یک راه برای المپیکی شدن کامران قاسم‌پور مانده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی کشتی آزاد با یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی آسیایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد. پیش از این بار‌ها تاکید شده بود که هر کسی سهمیه المپیک را در قرقیزستان بگیرد، خودش ملی‌پوش ایران در بازی‌های المپیک هم خواهد شد.

به این ترتیب بعد از رحمان عموزاد و امیرحسین زارع که در دو وزن ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم حضورشان در المپیک را قطعی کرده بودند، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا را باید سومین و چهارمین ملی‌پوشانی دانست که المپیکی شده‌اند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که کار کسب سهمیه به اماواگر‌های گزینشی مرحله آخر در ترکیه کشیده شد، اما در ۸۶ کیلوگرم، جایی که حسن یزدانی با نقره جهانی ۲۰۲۳ بلگراد توانست سهمیه المپیک را برای ایران در همان گزینشی اول بگیرد، به دلیل جراحی کتف، هنوز وارد چرخه انتخابی تیم ملی در المپیک نشده است.

نفر اول چرخه این وزن همچنان هادی وفایی‌پور است که بعد از شکست علی سوادکوهی در قهرمانی کشور، در تورنمنت زاگرب نتوانست روی تشک حاضر شود و بعد از آن قهرمان تورنمنت یاشاردوغو شد و سپس در مسابقات قهرمانی آسیا با قبول شکست مقابل عظمت دولتبیکوف، به مدال برنز آسیا رضایت داد.

کامران قاسم‌پور هم که کار خود را در چرخه سال ۲۰۲۴ در ۹۷ کیلوگرم آغاز کرده بود، هرچند صحبت زیادی در مورد بازگشت او به وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد، اما همچنان هم او و همه کادرفنی تیم ملی نیم‎‌نگاهی به وضعیت امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی آسیایی داشتند که با کسب سهمیه المپیک، حالا دیگر مسیر قاسم‌پور برای رسیدن به المپیک از وزن بالاتر، کاملا مسدود شده است؛ بنابراین اگر قهرمان سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ وزن ۹۲ کیلوگرم جهان نمی‌خواهد المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم مثل المپیک توکیو از دست بدهد، حالا صرفا یک راه بیشتر پیش روی خودش نمی‌بیند: رقابت با حسن یزدانی و حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم.

کشتی‌دوستان و مربیان مازندران که علاقه زیادی به حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور دارند، البته خیلی امید داشتند که این دو قهرمان در دو وزن متفاوت ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم راهی المپیک شوند که در عمل، تکرار شکست قاسم‌پور به کایل اسنایدر آمریکایی در تورنمنت زاگرب و اینکه آذرپیرا در فینال این رقابت‌ها حریف آمریکایی را شکست داد، عملا همه چیز را منوط به مسابقات کسب سهمیه در بیشکک کرد و مشخصا اگر آذرپیرا سهمیه المپیک را می‌گرفت، ملی‌پوش ۹۷ کیلوگرم المپیک هم می‌شد که همین اتفاق هم افتاد.

حالا باید منتظر اعلام کادرفنی تیم ملی برای تعیین مسیر انتخابی حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و احتمالا هادی وفایی‌پور بود که آنها به چه شکل با هم برای دوبنده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی آزاد در المپیک رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان ابهام ۹۷ کیلو؛ حالا فقط یک راه برای المپیکی شدن کامران قاسم‌پور مانده است
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد + فیلم
  • آذرپیرا پنجمین سهمیه را گرفت و المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • امامی المپیکی پاریس شد + فیلم
  • اجرای قانون ناشناخته: کارت زرد دوم بدون اخراج!
  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟