Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموزان دختر مسلمان سال آخر دبیرستان دو مدرسه شهر نایروبی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا به اردوی یک روزه رفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، دانش‌آموزان دختر مسلمان سال آخر دبیرستان دو مدرسه شهر نایروبی به همراه امامان مساجد همان مناطق به اردوی یک روزه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این اردوی یک روزه، علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای کشورمان، دانش‌آموزان کنیایی، با ایران امروز خصوصا پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی و علمی خصوصا نانو تکنولوژی و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دستی زنان کشورمان، فعالیت‌های دانشگاه جامعةالمصطفی در حوزه آفریقا خصوصا اوگاندا و نحوه استفاده از بورس تحصیلی برای دانش‌آموزان مستعد آشنا شدند.

 

عمادی، مدیر کلینیک هلال احمر ایران در نایروبی در سخنرانی خود به بیان پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی به ویژه واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت و جایگاه علمی کشورمان در جهان و منطقه را یادآور شد.

 

بنی عامریان، مدیر پارک علم و فناوری نیز ضمن معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های کشورمان در حوزه تکنولوژی خصوصا نانو و شرکت‌های دانش بنیان و سهم کشورمان در تولید علم و انواع محصولات مورد نیاز کشور و جهان، به فعالیت‌های پارک علم و فناوری کشورمان در نایروبی شاره کرد.

 

در ادامه چند فیلم کوتاه در خصوص فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و غذاها و سوغات شهرهای ایران به زبان انگلیسی به نمایش درآمد.

 

شیخ مهدی قاسم، از علمای شیعه نایروبی و امام مسجد پارک رود نکاتی را در خصوص دهه کرامت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسلمان جهان به ویژه سوریه، فلسطین، یمن، لبنان بیان کرد.

 

این اردوی یک روزه با بازدید از اولین نمایشگاه صنایع دستی زنان کار آفرین در محل ویلیج مارکت شهر نایروبی که به همت سفارت کشورمان برپا شده، به پایان رسید.

 

بنابر اعلام اين خبر، این اردو به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا، کلنیک هلال احمر ایران و پارک علوم و فناوری کشورمان در نایروبی انجام شد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: نایروبی اردو دهه کرامت جمهوری اسلامی ایران اردوی یک روزه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: بنا بر پیمایشی که از دانش‌آموزان دلیجانی غربال شده در سامانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و دهم در سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام شده، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب‌رسان، نقص در مهارت برای انجام تکالیف تحصیلی، نقص در خودگردانی (نقص در اعتماد به نفس)، سوءاستفاده از کودکان و پرخاشگری، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان دختر شامل ۱۶۱ نفر و ۶۳ درصد دانش‌آموزان پسر شامل ۲۱۱ نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند که این امر نشان می‌دهد دلیجان حدود ۱۰ درصد از میزان پیش بینی شده در برنامه هفتم جلوتر است.

وی با اشاره به وجود ۸ باب مدرسه متوسطه نظری در شهرستان دلیجان ادامه داد: میانگین نمرات درس ریاضی استان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است اما میانگین شهرستان دلیجان از متوسط استان پایین‌تر است همچنین در رشته تجربی میانگین نمرات دلیجان از متوسط استان بالاتر و در رشته انسانی دلیجان وضعیت بسیار بهتری نسبت به استان دارد.

مولوی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان دلیجان گفت: با توجه به نیاز دلیجان به نیروی کار، ضروری است تا به هنرستان‌های جوار صنعت توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شهرستان‌های دلیجان، ساوه و زرندیه برای تضمین اشتغال مطمئن در آینده دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

کد خبر 6081230

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • تبریک دانش آموزان رباط کریمی به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی + فیلم
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل