Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:26:52 GMT

چرا نباید در شب هندوانه بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۶۴۲۰

چرا نباید در شب هندوانه بخوریم؟

به گزارش «تابانک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فود ان دی تی وی، هندوانه یکی از میوه‌های بسیار پرطرفدار در هوای گرم است. این میوه سرشار از لیکوپن بوده و به دلیل آب زیاد و کالری کم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود.

متخصصان در تابستان همواره بر مصرف میزان کافی آب تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه هندوانه به دلیل دارا بودن سطح قابل توجهی آب، می‌تواند کم آبی بدن در طول روزهای گرم تابستان را جبران کند. همچنین به دلیل دارا بودن ریز مغذی ها، هندوانه گزینه‌ای مناسب برای مصرف به عنوان میان وعده است.

در حقیقت ۹۴ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد و این میوه غنی از لیکوپن، پتاسیم، و دیگر مواد مغذی است. همچنین به دلیل آنکه هندوانه دارای سطح مناسبی از فیبر است، به سلامت دستگاه گوارش افراد کمک شایانی می‌کند. برخی افراد عادت دارند در وعده شام یک غذای سبک مانند نان، هندوانه و پنیر میل کنند. گرچه هندوانه میوه‌ای خوشمزه و دارای مواد مغذی است، اما توصیه می‌شود این میوه را در شب و پیش از به بستر رفتن مصرف نکنید.

یکی از متخصصان هندی در این باره می‌گوید: من به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی‌کنم پس از ساعت ۱۹ هندوانه مصرف کنند. در حقیقت هندوانه کمی اسیدی است و اگر در شب مصرف شود می‌تواند با ایجاد اختلال در دستگاه گوارش، باعث کند شدن روند هضم غذا در زمانی که فرد تحرک کافی ندارد شود. بهترین زمان برای خوردن هندوانه ساعت ۱۲ تا ۱۳ و زمانی است که دستگاه گوارش بیشترین فعالیت را دارد.

اصلی‌ترین دلایل از منظر دانشمندان هندی که افراد نباید در شب هندوانه مصرف کنند شامل موارد ذیل است:

۱- مصرف هندوانه در شب باعث بروز مشکلات گوارشی و در راس آن "سندرم روده تحریک پذیر" می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی معده در روز بعد شود. به دلیل آنکه در شب روند هضم غذا کند می‌شود، به طور عمومی توصیه متخصصان این است که از خوردن مواد غذایی شیرین و اسیدی در شب اجتناب کنید.

۲- به دلیل آنکه هندوانه دارای میزان قابل توجهی قند طبیعی است، مصرف آن در شب می‌تواند در برخی افراد باعث چاقی شود.

۳- هندوانه دارای حجم بالایی از آب است. این موضوع بدان معناست که خوردن هندوانه پیش از خواب، فرد را مجبور به مراجعه مکرر به توالت در طول شب خواهد کرد. این موضوع کیفیت خواب فرد را کاهش می دهد و باعث احساس خستگی در روز بعد می‌شود. بدیهی است مصرف شبانه هندوانه در کودکانی که به دلیل خستگی حوصله مراجعه به توالت را ندارند شب ادراری را به دنبال خواهد شد.

۴- مصرف هندوانه در شب می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست در فرد شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مصرف هندوانه خواص بی شماری برای بدن دارد. از این رو، نباید مصرف متعادل آن را متوقف کنید. بهتر است هندوانه را از صبح و تا بعد از ظهر پیش از ساعت ۱۹ در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هندوانه میوه تابستانی دستگاه گوارش روده تحریک پذیر انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای بهبود کلسترول

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته محققان، قندخون و فشارخون می‌تواند بر میزان کلسترول تاثیر گذارد، از اینرو افراد مبتلا به دیابت هم باید توجه ویژه‌ای به این فاکتور‌های پرخطر داشته باشند.

محققان راهکار‌های را برای کاهش کلسترول خون عنوان می‌کنند:

- افراد سیگاری باید سیگارشان را ترک کنند.

- کاهش وزن اضافی.

- ورزش کردن در اکثر روز‌های هفته.

- پیروی از رژیم غذایی کم کلسترول و کم چرب همراه با مقادیر بالا میوه و سبزیجات تازه، و غلات کامل.

- افزایش مصرف چربی‌های مونواشباع نشده نظیر روغن کانولا، روغن آووکادو یا روغن زیتون.

- مصرف داروی کاهش کلسترول در صورت تجویز پزشک.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • ۱۲ گام برای زندگی سالم، به سبک ایرانی‌ها
  • توصیه‌هایی برای بهبود کلسترول