Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر تعاون استان اردبیل گفت: هر گونه واگذاری و خرید فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی به تعاونی های مسکن ممنوع بوده و با تخلفات برخورد قضایی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، ناصر نعمتی در مصاحبه خبری در خصوص زمین های زراعی خریداری شده یا توافقی تعاونی های مسکن ادارات گفت: واگذاری و خرید فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی به تعاونی های مسکن ممنوع بوده و با تخلفات این حوزه برخورد قضایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این که از نفوذ اشخاص و نهادها جهت هرگونه اعمال نفوذ برای تغییر کاربری اراضی فاقد کاربری مسکونی باید جلوگیری شود، گفت: واگذاری اراضی با کاربری غیر مسکونی برای شرکت های تعاونی مسکن ممنوع است.
مدیر تعاون استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت قانونی شرکت های تعاونی ادارات افزود: آگاه سازی روستاییان به وضعیت موجود و پیگیری برگشت به حالت اولیه و فسخ قراردادها توسط هر دو طرف موضوع ضروری است که باید با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شود.
نعمتی در پایان تاکید کرد: تحرکات و فعالیت های تعاونی های مسکن رصد شده و با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.
26 خرداد 1400 09:23
روابط عمومی هیات ورزش کارگری استان اردبیل |
کد خبر : 240,982
کلیدواژه ها: منع فروش و واگذاری اراضی غیر مسکونی به تعاونی‌های مسکن,تعاونی مسکن,مدیر تعاون استان اردبیل
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکونی به تعاونی های مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن روستایی، گفت: در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین از سوی راه و شهرسازی و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی انجام و واگذاری زمین به متقاضیان طرح صورت می‌گیرد.

فرشید ریاحی ششم اردیبهشت ماه در شورای اداری بخش ناغان، اظهار کرد: در بخش ناغان و در دولت سیزدهم حدوداً ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب حدوداً ۴۴ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۳۴ فقره در قالب ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلاتی شده است، همچنین حدوداً ۲۹ قطعه زمین روستایی و  ۱۲ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

ریاحی گفت: ۳۴۴ هکتار زمین در خصوص اراضی ملی روستایی شناسایی شده که حدوداً ۵ روستا مشکل تداخلات اراضی، مسائل زیست محیطی و حرایم معادن و صنایع دارند که این امر در حال پیگیری است تا الحاق و تملک آن‌ها انجام شود.

وی در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرهای شلمزار، دستنا و گهرو، بیان کرد: تامین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد قرار داده شد، زمین به متقاضیان طرح واگذار و عملیات آماده سازی در فاز اول در شهر شلمزار به اتمام رسید، یعنی عملیات اجرایی ۵۶ واحد مسکونی در شلمزار آغاز شده و در گهرود تامین زمین انجام شده است، اما در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی و واگذاری به متقاضیان طرح انجام خواهد شد.

در ادامه خدایار باقری هارونی، مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای بحث نهضت ملی مسکن، در بخش ناغان اراضی ملی وجود ندار که مجبور به استفاده از بخش خصوصی شدیم.

وی با اشاره به بحث تونل زره، بیان کرد: پیمانکار طرح مطالبات بسیاری دارد اما برخلاف این مشکلات اعتبارات ماده ۵۶ طی ۴ روز آینده ابلاغ خواهد شد، از طرفی در سطح ملی اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه ابلاغ شده که منتظر رسیدن سهم استان هستیم، همچنین اعتبارات دور دوم سفر به محض ابلاغ به پروژه تزریق خواهد شد و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

در ادامه  فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پمپاژ ناغان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کیار بوده که سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت، یعنی اگر طرح به اجرا می‌رسید با نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال بخش ناغان مواجه بود اما بازنگری اساسی طرح انجام و تخصیص به نیاز آبی ناغان اضافه شد، در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

وی گفت: این پروژه دارای سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن و ۷ کیلومتر خط انتقال بوده که خط انتقال در حال اجرا و در حال تملک اراضی هستیم که پروژه دارای ۴۷ پیشرفت فیزیکی است و تاکنون حدوداً ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

کریمی، ساماندهی ۸۵ مورد پرورش ماهی در رودخانه سبزکوه برای اولین بار، تخصیص ۲۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه و دامداری را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش ناغان برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل