Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: بخش کشاورزی استان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ سنندج‌، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ‌در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه کارکنان این مجموعه اظهار داشت: جهاد کشاورزی یکی از رویش‌های انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاد را کلمه مقدس و ارزشمند خواند و گفت: باید کارکنان این مجموعه به جهادگری و خدمتگزاری در این حوزه افتخار کنند چراکه خداوند این توفیق و امتیاز را شامل حال آنها کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: فعالان عرصه جهاد کشاورزی استان انسان‌های فعال، دلسوز، شایسته زحمت‌کش و به معنای واقعی جهادگر و از روحیه سرشار از تعهد و دلسوزی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ایران کشور ماست و باید همه به با هم نسبت به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی احساس مسئولیت کنیم، تصریح کرد: ضرور‌ی‌ست در این برهه زمانی بیش از پیش پیش توان خود را برای توسعه کشور و خدمتگزاری به مردم کردستان به‌کار گیریم.

‌پورذهبی بیان کرد: بخش کشاورزی استان کردستان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی زحمات جهادگران را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: از حسن رفتار، شایستگی و اخلاق مسئولان این مجموعه در استان سپاسگزارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گریزی هم به انتخابات پیش‌رو زد و با دعوت از همه مردم برای مشارکت بالا در انتخابات یادآور شد: امیدوارم ملت ایران در 28خردادماه با حضور حداکثری در پای صندوق‌‌های رای در این آزمون نیز سربلند شوند.

خبری خوش برای کشاورزان؛ وزیر جهاد کشاورزی با پرداخت خسارت خشکسالی موافقت کرد‌مشکلات این‌روزهای بخش کشاورزی/انتقال آب از کردستان به استان‌های همجوار منتفی شد

سرمایه‌گذاری 750 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی کردستان 

فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرمان امام خمینی(ره) در 26 خردادماه 1358 مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی جهت رفع محرومیت‌ها و تلاش برای آبادانی کشور نشان از اهمیت موضوع سازندگی دارد.

وی بخش کشاورزی را عهده‌دار تامین امنیت غذایی مردم دانست و گفت: خوشبختانه پروژه‌های متعدد در حوزه کشاورزی استان وجود دارد و بیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در این شرایط بارش کم که در 50سال اخیر در کردستان بی‌سابقه بوده، انسان را امیدوار خواهد کرد.

سپری از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان خبر داد و افزود: در بسیاری از مزارع به اهداف پیش‌بینی شده دست یافته که تداوم این رویکرد منجر به رونق تولید خواهد شد.

وی از پرداخت یکهزار و 902 میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی کردستان در سال 99 در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول سال‌گذشته و سه ماهه نخست سال‌جاری 801 طرح با 750 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در کردستان افتتاح شده که برای یکهزار و 84 نفر شغل ایجاد و 16 هزار تثبیت شغل به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از تلاش برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته بیش از 238 تن نهاده دام و طیور و 85 هزار تن کود شیمایی بین کشاورزان استان در سال گذشته توزیع شده است.

سپری یادآور شد: ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی استان بیش از 750 هزارتن بوده و 350 هزار تن دیگر هم در حال ساخت است.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه جهاد کشاورزی استان استان کردستان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

محمد هادی ایمانیه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان به سبب زحمات فراوانی که متحمل شده اند، بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

او در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مد نظر را برای دانش بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد، اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راه‌گشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

او در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالین این حوزه نیز وجود دارد ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان