Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- اساتید انقلابی خوزستان در دیدار با نماینده خبرگان رهبری بر مسأله نخبه گریزی، استفاده نکردن از ظرفیت علمی استان در طرح ها اشاره کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری شامگاه سه شبنه در نشست نخبگان و دانشگاهیان ضمن تشکر از حضور اساتید انقلابی و دغدغه مند، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بر نقش آفرینی اساتید و نخبگان در جامعه بسیار تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور برای رشد علمی و رسیدن به قله های تعالی باید از اساتید با تجربه و انقلابی بهره‌مند شود و حذف و نادیده گرفتن این اساتید خلاف عقل و خواست انقلاب است.

وی به مسئله انتخابات اشاره و بیان داشت: خواص جامعه و به‌ویژه اساتید باید در خط مقدم دعوت مردم به مشارکت حداکثری باشند و زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند.

در این نشست اساتید و نخبگان دانشگاه‌های اهواز چالش ها و دغدغه‌های مرتبط با حوزه آموزش عالی و انتخاب اصلح را بیان کردند.

مجتبی علوی فاضل استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات گزارشی از فعالیت گسترده دانشگاهیان در انتخابات را بیان کردند.

رئیس جمهور شایسته از منظر اسلام| چرا نباید منصب دولتی طعمه دنیادوستان باشد؟فعالیت فرزندان شهدا در طرح «نائب الشهید» ویژه انتخابات+عکس و فیلمحدادی: تحلیل انتخابات در حیطه وظایف رئیس ستاد انتخابات کشور نیست

دکتر نویری از مخترعان و نخبگان شاخص استان نیز در ادامه نشست، به مسئله و آفت بزرگ نخبه گریزی در استان اشاره و دلیل آن را عدم نخبه پروری توسط مسوولین استان بیان کردند.

همچنین عبدالامیر معزی از اساتید برجسته کشاورزی، نقاط بالقوه کشاورزی استان را عنوان و عدم بهره گیری از راهکارهای علمی نخبگان را یکی از عوامل اساسی ضعف کشاورزی عنوان کردند.

در پایان این دیدار نخبگانی، محمد راضی جلالی از اساتید برجسته دانشگاه در خوزستان با اشاره به عدم وجود برنامه های مدون اظهار داشت: سوءمدیریت و برنامه گریزی از عوامل اصلی عقب ماندگی استان است.

این استاد دانشگاه خوزستان تصریح کرد: بکارگیری جوانان و نخبگان مستعد و دارای ایده های نوین شده فرصت مغتنمی برای پیشرفت کشور و استان است.

وی افزود: دانشگاه یکی از مهمترین عوامل پیشرفت  جامعه است که بها دادن به این مرکز فکری، توسعه کشور و استان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/341/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی