Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت سال اخیر در کهگیلویه و بویرا حمد میزان تولید کندم به ۱۶۵ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۲ بیش از ۴۵ هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛الیاس تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید گندم در این استان از ۱۲۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۱۶۵ هزار تن در دولت تدبیر و امید رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افزایش ۳۹ هزار تنی خرید گندم تضمینی در استان اشاره کرد و بیان کرد:  قبل از سال۹۲، ۲۰ هزارو ۱۸۸ تن گندم تضمینی در این استان خریداری می شد که هم اکنون به ۵۹ هزارو ۱۷۱ تن رسیده است.

تاج الدینی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم این استان تاکنون به آبی تبدیل شده  که بیش از پنج هزار و ۸۰۰ هکتار آن در هشت سال گذشته بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم این استان به آبی تبدیل می شود.

وی افزود: ۳۶ هزار از اراضی کشاورزی استان در هشت سال گذشته به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است در حالی که قبل از سال ۹۲ این میزان ۲ هزارو ۱۸۵ هکتار بود.

تاج الدینی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شود.

وی افزود: یکهزارو ۶۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این استان تا سال ۹۲ زیر کشت ذرت رفت و این رقم در هشت سال اخیر به چهار هزارو ۵۰۰ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۴۰ هزارو ۵۰۰ تن ذرت در مناطق مختلف این استان تولید می شود در حالی که قبل از سال ۹۲، ۱۴ هزارو ۴۰۰ تن تولید می شد.

وی با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی اراضی زیر کشت دانه روغنی استان در دولت تدبیر و امید ،گفت: ۲۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی این استان قبل از سال ۹۲ زیر کشت دانه روغنی می رفت که هم اکنون به بیش از ۲هزار و ۴۴۵ هکتار رسیده است.

تاج الدینی گفت: هم اکنون ۲ هزارو ۴۷۳ تن دانه روغنی در استان تولید می شود که پیش بینی می شود در سالجاری به ۲ هزار و ۶۳۴ تن برسد.

وی ادامه داد: میزان تولید ماهی در استان که در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید سالیانه ۱۳ هزار و ۴۰۰تن بود هم اکنون به ۱۸هزار و ۶۰۰تن رسیده است . پیش بینی می شود امسال ۱۹ هزار تن ماهی در این استان تولید شود.

وی ابراز کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۷ هکتار بود و هم اکنون به بیش از به ۲۴۸ هکتار رسیده است.

تاج الدینی بیان کرد: آلوئه ورا، آویشن، بادرنجبویه، به لیمو، رزماری، کدو تخمه کاغذی، نعناع فلفلی، استویا و بابونه از ارقام گیاهان دارویی کشت شده در این استان است.

وی اظهار داشت: توسعه باغات در اراضی شیب دار بصورت دیم، کشت گل محمدی در اراضی دیم، اجرای سامانه آبیاری در سطح باغات، اجرای توسعه شبکه مکانیزاسیون، اجرای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، اجرای پرورش ماهی در قفس از جمله برنامه های در دست اقدام این سازمان است.

تاج الدینی تصریح کرد: همچنین در این مدت  طرح کادستر و حد نگاری در ۲۲ هزار هکتار از ارضی کشاورزی استان انجام شد که می تواند در جهت سند دار نمودن اراضی کشاورزی موثر باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی استان امسال نسبت به سال هشت سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

تاج الدینی گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۳۹۲ کمتر از ۵۶۰ هزار تن بوده هم اکنون به ۹۷۳ هزار تن رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دولت تدبیر و امید کشاورزی استان میزان تولید هم اکنون تاج الدینی قبل از سال هشت سال هزار تن زیر کشت سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد