Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، با پایان مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و صعود ۱۲ تیم به مرحله نهایی این رقابت‌ها در قاره آسیا، حالا همه نگاه‌ها به گروه‌بندی پایانی مسابقات خواهد بود.

اسامی تیم‌های صدرنشین راه یافته به دور نهایی این بازی‌ها به شرح زیر است:

سوریه (صدرنشین گروه A) ، استرالیا (صدرنشین گروه B) ، ایران (صدرنشین گروه C) ، عربستان (صدرنشین گروه D)، قطر (صدرنشین گروه E که به دلیل میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۲ در مرحله نهایی حضور نخواهد داشت)، ژاپن (صدرنشین گروه F)، امارات (صدرنشین گروه G)، کره جنوبی (صدرنشین گروه H).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برترین تیم‌های دوم راه یافته به مرحله نهایی نیز عراق (گروه C)، ویتنام (گروه H)، چین (گروه A)، عمان(گروه E) و لبنان (گروه H) هستند.

به این ترتیب سید بندی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که احتمالاً قرعه کشی آن روز ۱۰ تیر برگزار می‌شود، به این ترتیب خواهد بود:

سید ۱: ژاپن و ایران

سید ۲: کره جنوبی و استرالیا

سید ۳: عربستان و عراق

سید ۴: امارات و چین

سید ۵: سوریه و عمان

سید ۶: ویتنام و لبنان

مسابقات مرحله نهایی در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. این سید بندی به این معناست که ایران با ژاپن همگروه نخواهد شد اما احتمال هم‌گروهی آن با کره جنوبی یا استرالیا، عربستان یا عراق، امارات یا چین، سوریه یا عمان و ویتنام یا لبنان وجود دارد.

دو تیم نخست هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم هم راهی دیدار پلی آف خواهند شد.

سایت عربی زبان «کوره» با اشاره به این سیدبندی اعلام کرد که گروه «مرگ» در افق مسابقات انتخابی جام جهانی وجود دارد چرا که احتمال قرار گرفتن ژاپن و کره جنوبی در کنار هم می‌تواند گروه سختی را در مرحله نهایی ایجاد کند و این مسئله ممکن است باعث از دست رفتن شانس صعود برای دیگر تیم‌های آن گروه شود.

برای ایران هم هم‌گروهی با کره جنوبی یا استرالیا از سید دوم و عربستان و عراق از سید سوم می‌تواند چالش برانگیز شود. در صورت هم‌گروهی با عمان، تقابل تیم ملی ایران با برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی عمان هم جالب توجه خواهد بود.

تیم ملی ایران در دو دوره گذشته این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی با کره جنوبی همگروه بود و موفق شد با هدایت «کارلوس کی روش» حضور در دو جام جهانی متوالی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز نحوه برگزاری مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد با تقویم فشرده کنفدراسیون فوتبال آسیا و مشکلات کرونایی، این مرحله از مسابقات هم به صورت متمرکز در یک یا چند کشور بخصوص برگزار شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مقدماتی جام جهانی سید بندی گروه مرگ انتخابی جام جهانی صدرنشین گروه مرحله نهایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پیروزی حسین وفایی برابر مارکو فو در مقدماتی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴

حسین وفایی حریف هنگ‌کنگی خود را به راحتی شکست داد و راهی دیدار پایانی از مرحله مقدماتی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴ شد.

 مرحله مقدماتی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان از روز دوشنبه ۲۰ لغایت روز چهارشنبه ۲۹ فرودین ماه ۱۴۰۳ در سالن کروسیبل شهر شفیلد در کشور انگلستان برگزار می‌گردد.

حسین وفایی از دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات کار خود را آغاز کرد و در گام نخست در مقابل مارک ا فو به میدان رفت و در پایان موفق شد حریف هنگ کنکی را با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست دهد و به دور پایانی راه پیدا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # حسین وفایی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه؛ معرفی رقبای نمایندگان ایران
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • اسنوکر قهرمانی جهان| راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات ۲۰۲۴
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان
  • راه یابی ۵ ملی‌پوش تیراندازی کشورمان به مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت
  • رکوردشکنی نجمه خدمتی در تفنگ ۵۰ متر
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • (ویدئو) پیروزی حسین وفایی برابر مارکو فو در مقدماتی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴