Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با توجه جایگاه مردم در ساختار انقلاب  اسلامی و ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، میزگرد تخصصی"جایگاه مشارکت حداکثری در فرایند انتخابات" در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این میزگرد حجت‌الاسلام سید احمد موسوی رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حمیدرضا عزیزی نماینده ستاد عبدالناصر همتی، عباس پیکار نماینده ستاد محسن رضایی میرقائد، احسان قائدی رییس ستاد سعید جلیلی، محمدرضا داوودپور رییس ستاد علی‌رضا زاکانی و میثم محمودیان رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری حضور یافتند و دیدگاه‌های خود را پیرامون حضور حداکثری اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور حداکثری در انتخابات توان ایران در سطح بین‌المللی را تقویت می‌کند

رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور حداکثری و پُر شور در انتخابات ۲۸ خردادماه، توان ایران در سطح بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی تاکید کرد:‌ خداوند در قرآن می‌فرماید امانت را به اهلش سپارید تا خسارت نبینید و بنا بر روایات باید مسئولیت و امانت را به شخص درست بسپاریم.

وی افزود: ‌جریان فکری می‌خواهد تغییر کند که در نقطه نقطه کشور تاثیرگذار است و مردم باید بدانند وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی، ‌یعنی یک شاخه اصلی مردم هستند و اگر مردم نباشند اسلامیت در آن جواب‌گو نیست.

موسوی تصریح کرد: در این بُرهه، علاوه بر حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، نکته سومی در سال ۱۴۰۰ مطرح شده است که مردم حضور حداکثری داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند، علاوه بر ترس دشمن از نیروی انسانی،‌ از میدان و امور دیگر هم می‌ترسد اما اگر دید ضعفی در ایران است، ورود می‌کند اما اگر محکم ایستادیم و رییس‌جمهوری با آرای زیاد انتخاب شد، ‌یک پشتوانه است.

رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حضور حداکثری، نماد بیرونی و بین‌المللی و همچنین اثرگذاری مطلوبی در سطح دنیا نسبت به سایر کشورها دارد.

وی گفت: در همین راستا از تمامی مردم تقاضا دارم برای حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خردادماه  و نمود داخلی و خارجی آن، مشارکت پُر شور داشته باشند.

موسوی در بخش دوم سخنان خود تاکید کرد: نترسیدن از دشمن، دُرست‌کاری، فاصله از عافیت‌طلب، مرد میدان و انقلابی بودن، همراهی با مردم، صالح بودن، توانمندی در پیش‌بُرد امور و رضایت ولی‌فقیه از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب فرد اصلح در انتخابات به‌شمار می‌رود.

وی افزود:‌ حجت‌الاسلام رئیسی نگاه ویژه به هر استان دارد و در همین راستا طلبه‌ها و دانشجویان زیادی به روستاها عازم شده تا علاوه بر تشریح برنامه‌های وی، دیدگاه‌های مورد نظر را ارائه و نیازمندی‌ها را شناسایی و برای رفع مشکلات کنونی برنامه‌ریزی کنند.

موسوی گفت: حجت‌الاسلام رئیسی اعتقاد دارد تخریب رقیب در انتخابات، کار کردن را بی‌برکت می‌کند.

حضور حداکثری در انتخابات به بهبود وضع موجود کمک می‌کند

نماینده ستاد عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری نیز حضور حداکثری در انتخابات را باعث کمک به بهبود وضع موجود دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه‌ای و داخلی، انتخابات در بستری انجام می‌شود که سه سال فشار حداکثری ترامپ و شیوع بیماری کووید ۱۹، توان اقتصادی مردم را از بین بُرده است.

حمیدرضا عزیزی حضور حداکثری در انتخابات را باعث افزایش کیفیت حکمرانی و تقویت اعتبار و هویت سیستم در سه سطح منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی اعلام و تاکید کرد: در منطقه ما سیستم‌های بسته‌ای مانند عربستان و کویت وجود دارد اما مردم‌سالاری مستقر در ایران بعد از انقلاب اسلامی، ‌همواره متکی به انتخابات بوده که این مهم از نقاط قوت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه، توان و اعتماد به نفس بالایی در دولت برآمده از رای مردم ایجاد می‌کند که این مهم در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه در شرایط مذاکرات وین،‌ مهم است.

عزیزی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت مردم در شرایط تحریمی کنونی، مشارکت بالا تاثیر مستقیم دارد، بنابراین از لحاظ عقلی و منطقی، مردم باید در انتخابات مشارکت بالا داشته باشند که این موضوع، برای شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و عبور از بحران کنونی فشار حداکثری و کووید ۱۹ یک کُنش است و به‌ طور یقین، محتوای رای دادن و انتخاب فرد اصلح، به شرایط دیگر برمی‌گردد.

نماینده ستاد همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت:‌ هم‌اکنون با بحران کاهش مشارکت روبرو هستیم که به‌علت ناامیدی از وضع موجود است.

عزیزی تاکید کرد: وقتی مردم احساس کارآمدی سیاسی نکنند و رای خود را تاثیرگذار ندانند،‌ پای صندوق‌های رای حاضر نمی‌شوند اما امیدواری مردم نسبت به آینده عامل دیگر منجر به مشارکت است که اکنون این امید باید تقویت شود.

نماینده ستاد همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احساس رضایت از زندگی، از عوامل دیگر حضور حداکثری در انتخابات است که اکنون مردم از این مهم راضی نیستند.

وی یادآور شد: احساس کردن رویه‌ای عدالت و فاصله از شعارمحوری در این حوزه باعث امیدآفرینی و افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای خواهد شد.

عزیزی اظهار داشت:‌ ویژگی‌های شخصیتی نامزدهای انتخاباتی و میزان عمل آنان به صحبت‌های خود، از دیگر عوامل مؤثر حضور حداکثری در انتخابات به‌شمار می‌رود.

وی گفت: فضای دانشگاه‌ها متاثر از کشور است و در صورتی که دانشجویان امیدوار باشند با شور و شوق در انتخابات حاضر می‌شوند اما اکنون این‌طور نیست و علت این موضوع به همان ناامیدی باز می‌گردد.

انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت‌ساز است

نماینده ستاد محسن رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری نیز انتخابات ریاست جمهوری را سرنوشت‌ساز دانست و گفت: بعد از انقلاب، قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌عنوان میثاق علمی ما و حاصل خون‌بهای شهیدان در اصل، ۶ حق حاکمیت را به مردم داده و اعمال آن را از طریق انتخابات مُعین کرده است.

عباس پیکار تاکید کرد: کشور ما در ۴۲ سال گذشته هنوز در حال تمرین رفتار جدید خود است و یک دوران طولانی چند هزار ساله شاهنشاهی را در کارنامه خود دارد که مُدل حکومت در نظام طاغوتی شاهنشاهی، فردی و همراه با دیکتاتوری و نگاه از بالا به پایین بود.

وی افزود: اما در جمهوری اسلامی با معماری امام خمینی(ره)، مُدل جدیدی از حکومت به‌نام "جمهوری اسلامی" به دنیا عرضه شد که برای مردم ایران و دنیا جدید و نوبرانه بوده است و هنوز در این چهار دهه، چگونگی حکومت مردمی و نقش مردم را تمرین می‌کنیم.

پیکار تصریح کرد: امام خمینی (ره) از روز نخست این اعتقاد بنیادین را داشتند که مردم نقش‌آفرین هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند مُنکر نقش مردم در اعمال حاکمیت و قدرت باشد و در صورت همراهی نکردن مردم، حکومت دوام نخواهد آورد،‌ بنابراین امام خمینی(ره) در دهم و یازدهم فروردین‌ماه ۱۳۵۸، نخستین رفراندوم برای جمهوری اسلامی برگزار شد.

نماینده ستاد رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سپس برای قانونی اساسی، خُبرگانی تعیین شدند که امام خمینی(ره) فرمودند مردم به قانون اساسی هم رای دهند.

وی گفت:‌ امروز در واقع جمهوری اسلامی از استحکام قوی شرعی، عُرفی، مردمی و قانونی برخوردار است که علاوه بر تمامی توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته، براساس دیدگاه استراتژیک امام خمینی(ره) دوام آورده است.

پیکار تاکید کرد:امروز با گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری مواجه هستیم که البته این منحصر به این دوران نیست که دشمنان داخلی و خارجی برای نیامدن مردم در انتخابات بهانه‌تراشی و مشکلات را بزرگ کردند و در قبل هم بود اما امروز این حرف پُر رنگ‌تر شده است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی، به‌طور میانگین کمتر از ۵۰ درصد بود که این یک هشدار جدی از سوی مردم بود اما نادیده گرفته شد و هیچ‌کس در این باره علت را آسیب‌شناسی نکرد.

نماینده ستاد رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت آسیب‌شناسی می‌توانستیم به‌منظور انتخابات ۲۸ خردادماه، ‌اقناع‌سازی برای مردم انجام دهیم.

وی یادآور شد:‌ البته مردم ما به اصل نظام، چارچوب‌های انقلاب و گفتمان امام و رهبری اعتقاد داشته و جمهوری اسلامی را قبول دارند و آن را پذیرفته‌اند، ‌ضمن آن که به عملکردها منتقد هستند.

پیکار اظهار داشت: دشمن امروز می‌خواهد از این ۲ مساله سوءاستفاده کند که چون مردم به کارکردهای افراد ایراد گرفته‌اند، ‌در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اگر در یک سال گذشته با اقدامات روشن و مُعین، مردم را توجیه و علت مشکلات را برای آنان بیان کرده بودیم،‌ امروز قانع شده بودند.

وی گفت: حضور حداکثری و سیل‌آسای مردم در انتخابات امسال برای کشور اقدامی استراتژیک (راهبردی) است و برنده انتخابات در تمامی ادوار، مردم هستند و نظام متکی به آرای تک تک مردم است.

نماینده ستاد رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اقتدار داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی متکی به رای مردم است.

وی افزود: متاسفانه پس از برگزاری سه مناطره اخیر نامزدهای ریاست جمهوری، شاهد ایجاد موج در بین مردم نبودیم و امیدواریم با صحبت‌ها و نصایح مقام معظم رهبری، مردم برای تقویت مشارکت، قانع شوند.

پیکار در بخش دوم سخنان خود تصریح کرد: نامزد اصلح معیارهای متفاوتی دارد اما آن‌چه به‌صورت کلی می‌توان به آن اشاره کرد شامل سوابق افراد و عملکرد آن‌ها است و محسن رضایی میرقائد از ابتدای انقلاب اسلامی معتقد به اقناع بود و تنها به مباحث نظامی‌گری محدود نمی‌شد.

نماینده ستاد رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی تاکید فرمودند اما متاسفانه هنوز عملی نشده است.

وی گفت: نباید در مسیر بیان دیدگاه‌ها از چیزی بترسیم‌ زیرا اسلام و انقلاب اسلامی آن‌قدر غنی است و حرف برای گفتن دارد و بر پایه منطق حق است و براساس آن باید از گفت‌وگو استقبال کنیم.

پیکار تاکید کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید گفتمان‌ها را بشنویم و بگذاریم مردم بدون ترس حرف خود را بزنند زیرا نخستین چیزی که امام خمینی‌ (ره) در انقلاب اسلامی به مردم آموخت همان حرّیت یا آزادگی بود.

وی افزود: اجازه ندادن برای سخن گفتن جوانان از علت‌های ناامیدی کنونی آنان در جامعه به‌شمار می‌رود.

نماینده ستاد رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تمامی برنامه‌های بالادستی کشور که مورد نظر تمامی نامزدهای انتخاباتی است، در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با مسئولیت محسن رضایی میرقائد تدوین شد.

پیکار اظهار داشت: ‌رییس‌جمهوری منتخب باید برنامه‌های بالادستی موجود را با قاطعیت، جدیت و توانمندی دنبال و اجرایی کند.

وی گفت: ‌تمرکزی بودن و دستوری بودن تصمیم‌ها در کشور و انتظار اجرای آن در استان‌ها از مشکلات کنونی توسعه در ایارن به‌شمار می‌رود.‌

حضور حداکثری مردم دشمنان را ناامید می‌کند

رییس ستاد سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه حضور حداکثری باعث ناامیدی دشمنان انقلاب می‌شود ، گفت: وقتی در نظام فکری مقام معظم رهبری فکر می‌کنیم، می‌بینیم معظم‌له مقبولیت را بر مشروعیت نظام تاثیرگذار می‌دانند.

احسان قائدی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی،‌هر ۲ سال یک‌بار ساختارها را در عمل به رفراندوم می‌گذاریم و هر رای دارای ۲ پیام شامل تایید ساختار نظام جمهوری اسلامی و انتخاب کارگزاران انقلاب اسلامی در این بستر است.

قائدی تصریح کرد: ‌پُر رنگ‌تر شدن حضور مردم در انتخابات همواره در مبانی فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده است و میزان مشارکت مردم ارتباط مستقیمی با عملکرد دولت دارد و ما در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کاهش مشارکت مردم مواجه شدیم.

رییس ستاد جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون با تردید حضور و مشارکت برخی از افراد در انتخابات روبرو هستیم و امیدواریم در مدت باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، شور و نشاطی در جامعه رخ دهد تا مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی گفت: به‌واسطه عملکرد مجلس شورای اسلامی و دولت کنونی، نیازها و اولویت‌های مردم فراموش شده بود و متاسفانه نداشتن صداقت مسوولان باعث شد تا مردم نقش خود در حضور پای صندوق‌های رای را احساس نکنند.

قائدی با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: متاسفانه برخی از نامزدهای شوراهای اسلامی هیچ تخصصی در مدیریت شهری ندارند و دستاورد آن به حاشیه رفتن منافع مردم شهر به حاشیه است.

رییس ستاد جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز مجلس شورای اسلامی قانون‌گذار و ریل‌گذار است و فراموش نکنیم که مجلس باید یک ناظر قوی باشد.

قائدی تقویت فضای تحزب در کشور به‌عنوان یک نیاز جدی را ضروری دانست و افزود: همیشه جریان دانشجویی در کشور یک فضای پیشتاز بود که بعد از سال ۱۳۸۸ به‌واسطه سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از فضای دانشجویی، کم‌رنگ شد و امروز این فضا باید احیا شود.

رییس ستاد جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ حضور نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و طرفداران آن‌ها در روستاها می‌تواند در اقناع‌سازی برای افزایش حضور حداکثری در انتخابات موثر باشد.

وی در بخش دوم سخنان خود یادآور شد: متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی یک مقدار سطح ریاست جمهوری اُفت کرده است یعنی بیشتر به سمت فضاهای پوپولیستی رفته است و شعارهای بدون پشتوانه اجرایی داده می‌شود و از فضای تخصصی خارج شده‌ است.

قائدی با اشاره به مجری بودن رییس‌جمهوری برای اجرای اسناد بالادستی در کشور گفت: رییس‌جمهوری باید یک کارشناس ارشد و صاحب‌نظر باشد، ‌زیرا ۱۲۰ اولویت شناسایی شده در کشور داریم و یک رییس‌جمهوری نمی‌تواند در مدت چهار یا هشت سال به تمامی آن‌ها رسیدگی و سرمایه‌گذاری کند.

رییس ستاد جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروز پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی،‌ این استان از نگاه زیر پونزی رنج می‌برد که باید اصلاح شود.

وی افزود: هیچ‌کدام از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری برای استان‌ها مدل توسعه‌ای ندارند اما جلیلی با ۱۲۰ سفر تخصصی، برنامه‌های توسعه‌ای به‌خصوص برای روستاها دارد.

قائدی تصریح کرد: نباید در سطح کشور یک تصمیم‌گیری انجام و برای همه استان‌ها به‌صورت یکسان اجرا شود.

وی یادآور شد: رییس‌جمهوری علاوه تقوی، تعهد و ‌کارنامه نیاز به فهم مساله و اعتقاد به توانایی در رفع مشکلات دارد که جلیلی اعتقاد قلبی دارد چهارمحال و بختیاری باید با توجه به ظرفیت‌های موجود و با محوریت اقتصاد روستایی، به قطب گردشگری،‌ توریسم ورزشی و توریسم پزشکی تبدیل شود.

رییس ستاد جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در هیچ‌کدام از منابع دینی گفته نشده به فردی رای دهید که اقبال عمومی دارد.

قائدی رفع تحریم‌ها را اولویت نخست اعلام و تاکید کرد: می‌توان حتی با وجود تحریم‌های موجود،‌ براساس یک مدل توسعه، کشور را اداره و بسیاری مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: باید با کشورهای هم‌تحریمی، باشگاه هم‌تحریمی‌ها را تشکیل دهند،‌ تعامل با دنیا را افزایش، اقتصاد درون‌زا را تقویت و افزایش ظرفیت داخلی را در دستور کار قرار داد.

تلاش‌ها متمرکز بر آینده باشد

رییس ستاد علی‌رضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تلاش، همت،‌ صحبت، ‌کلام و فعالیت ما باید متمرکز بر آینده باشد.

محمدرضا داوودپور تاکید کرد: وحدت جبهه انقلاب اسلامی با حضور پنج نامزد در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ نشان داده شد که مورد توجه تمامی جوانان انقلابی هستند و هر کدام از این نامزدها مورد حمایت و دفاع از سوی جوانان حزب‌اللهی و انقلابی هستند و امروز جبهه انقلاب اسلامی نیاز به وحدت دارد تا زمینه‌ساز دولت جوان، انقلابی و کارآمد باشد.

داوودپور تصریح کرد: اجماع جبهه انقلاب بر هر کدام از این نامزدها باشد،‌ ما جوانان انقلابی و حزب‌اللهی تمامی تلاش خود را برای کسب اعتماد مردم در پای صندوق‌های رای و تشکیل دولت انقلابی، جوان و آینده‌ساز به‌کار می‌گیریم تا کشور و جامعه از بُرهه حساس و پُراهمیت کنونی عبور کند و از شرمندگی خون شهدا، خانواده آن‌ها و مردم کشور خارج شویم.

وی یادآور شد: همه مردم کشور واقف به مساله مهم امنیت هستند که کشورهای زیاده‌خواه و ظالم همواره دنبال استعمار و استثمار این کشور با جغرافیای خاص بوده‌اند و هستند و میلیاردها دلار برای ظلم به مردم منطقه، بازداشتن از حق مسلم خود و غارت آنان هزینه می‌کنند.

رییس ستاد زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور گروهک‌های تروریستی در منطقه مانند القاعده و داعش اظهار داشت:‌ با حضور مردم در پای صندوق‌های رای، ضمن دفاع از خون حاج قاسم‌ها و حفظ اقتدار کشور، به تقویت امنیت ایران کمک خواهند کرد.

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: به‌نظر جوانان حزب‌اللهی و انقلابی، دولت آینده یک دولت انقلابی و با نگاه عدالت‌محور خواهد بود و آینده انقلاب اسلامی در دست جوانان است و کسانی که بذر ناامیدی را در دل جوانان این مملکت کاشتند باید در روز قیامت پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: شکوفایی و رشد استعداد جوانان برای فعالیت در عرصه‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه دولت انقلابی باشد.

رییس ستاد زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به‌طور یقین در دولت آینده می‌توان تغییر را از طریق تعامل، مذاکره و مباحثه با دنیا مشاهده کرد و دولت آینده باید با نگاه انقلابی و میهن‌پرستی تشکیل شود و در راستای رفع مشکلات موجود تلاش کند.

دشمنان تلاش‌های زیادی برای دلزدگی مردمی و بازگشت آنان از انقلاب اسلامی داشتند

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ایران به‌عنوان یک دولت واحد، زحمات و تلاش‌های زیادی در طول تاریخ کشیده شده است تا ما به این نقطه و بُرهه برسیم.

میثم محمودیان تاکید کرد: برای پروژه دموکراسی یا مردم‌سالاری مردم ۳ خیز بزرگ داشتند تا این امر مهم در کشور رخ دهد که در ۲ مورد از این جنبش‌ها و انقلاب‌ها، متاسفانه به‌علت چیرگی استبداد، خودکامگی حکمرانان، ضعف در آگاهی عمومی و ضعیف بودن جامعه مدنی با شکست مواجه شد.

وی افزود: اما هر چه جلوتر رفتیم و بر ابعاد و عمق آگاهی مردم اضافه شد، مبارزه با چیرگی استبداد جدی‌تر شد و ظلم‌پذیری مردم کاهش یافت که سرآمد این رخدادها در انقلاب اسلامی، شامل "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بود.

محمودیان تصریح کرد: ۹۸.۲ درصد از مردم به این شعار، گفتمان و ایدئولوژی، رای مثبت دادند و باور دارند که می‌توانند به خواسته‌های خود در این حکومت برسند و برای حفاظت از آن خون‌های زیادی ریخته شد.

وی یادآور شد: هر چند تلاش‌های زیادی از سوی دشمنان برای دلزدگی مردمی و بازگشت آنان از انقلاب اسلامی انجام شد.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز رقابت ما بین مشارکت حداکثری و کاهش مشارکت انتخاباتی است که برای ما یک دغدغه با حساسیت زیادی دارد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی مشروعیت را در کنار مقبولیت نیاز دارد که همواره باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

محمودیان نگاه جامعه‌شناسانه نسبت به توطئه را ضروری اعلام و تاکید کرد: هر جا مردم عقب نشستند و ضرورتی برای حضور آنان احساس نشد، کاهار خوب پیش نرفت اما امروز اعتقاد داریم حضور مردم می‌تواند پایه‌های مردم‌سالاری را تقویت کند و مشارکت حداکثری می‌تواند در بهبود ابعاد سیاسی،‌ اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی کند.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اقتصاد و معیشت ۲ موضوع و اولویت مردم جامعه در روزگار کنونی است و برای جلوگیری از سرد شدن مردم، وظیفه تبیین و روشن‌گری امور را در قالب گفتمان و گفت و گو داریم.

محمودیان اظهار داشت: در انتخابات امروز علاوه بر تمامی گلایه‌ها،‌ دلخوری‌ها و ناراحتی‌های مردم و کنار کشیدن برخی از سیاسی و بعضی جناح‌ها، ‌مردم اولویت‌های خود را مسائل اقتصاد، عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد می‌گذارند و پس از رفع اولویت‌ها و عبور از این مرحله، می‌توانیم همان پروژه توسعه خود را ادامه دهیم.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ما یک جامعه سیاسی داریم که نمی‌تواند بدون کُنش باشد و هر طور شده باید کُنشگری خود را ثابت کند اما وقتی عده‌ای به‌عنوان نخبه با بر چسب روشن‌فکری می‌خواهند کُنشگری را از آن‌ها سلب کنند، پس پروژه توسعه از سوی مدعیان توسعه زنده به گور می‌شود.

وی افزود: اعتقاد دارم نباید پدیده قهر داشته باشیم و مردم را به مشارکت نکردن در انتخابات تشویق کنیم و باید در بیان دیدگاه‌های مردم پافشاری بیشتری داشته باشیم و برای از دست رفتن حقوق مردم، به آنان اعتماد، امید و آینده‌نگری تزریق کنیم که می‌تواند با حضور آن‌ها در انتخابات، اتفاق‌های مثبتی رخ دهد مشروط به اینکه جریان پیروز بداند با بروکراسی ناکارآمد کنونی و نیروهای فرسوده حزبی، نمی‌توان پروژه مردم‌سالاری را تکان داد.

وی یادآور شد: باید تکیه‌گاه ما مردم باشد و این گفت‌وگوی رسانه‌ای با حضور آنان ادامه پیدا کند.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: اتفاق‌های کنونی نتیجه اعمال، رفتار و کارهای ما در گذشته و ناراحتی و نارضایتی ما از عدم مشارکت برخی مردم در انتخابات، متاثر از رفتارهای خودمان است.

وی گفت:‌ متاسفانه در کشور با ۲ گروه پوپولیسم خوب و بد در کشور مواجیهم اما اعتقاد داریم یک جریان در کشور با استفاده از رسانه، چندین بار در انتخابات مختلف پیروز میدان شده است.

محمودیان تاکید کرد: این جریان هرگاه به از دست دادن پایگاه مردمی نزدیک می‌شود، به ایجاد تضاد و دوقطبی می‌پردازد و سعی می کند با مخفی کردن سهل‌انگاران اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، یک لایه و ماسک گفتمانی روی آن بگذارد تا این چالش را کشور نهادینه و از فضای سیاست‌زده انتخابات به‌ نفع خود بهره ببرد.

وی افزود: برگزاری این نشست‌ها با حضور افراد جوان، انقلابی و دلسوز و با بهره‌مندی از نظر و توان نخبگان می‌تواند در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نامزد اصلح در ریاست جمهوری باید دارای نگاه باشد و بتواند ضرورت‌های کنونی، ابرچالش‌ها و آسیب‌ها را شناسایی و از ظرفیت‌ها برای رفع بحران‌های موجود بهره‌گیری کند.

وی یادآور شد: نگاه به چالش‌های بین‌المللی کشور، سیاست بین‌المللی،‌ جامعه و اقتصاد باید مورد توجه رییس‌جمهوری آتی باشد و مشکلات کنونی جامعه را رفع کند و گاهی برای اشتباهات و ضعف‌ها ی موجود توجیه می‌آوریم اما می‌توان مردم را امیدوار نگه‌داشت.

وی گفت: در بیشتر شاخص‌های صنعتی، تولیدی، اشتغال، ‌سرمایه‌گذاری، ‌صادرات، آموزش و ‌فرهنگی اُفت داشته‌ایم و برای رفع این مشکلات باید بعد از انتخابات ۲۸ خردادماه، بدون توجه به جناح‌ها، نظرها و سلیقه‌های شخصی و سیاسی نسبت به رفع این مشکلات با همکاری همدیگر اقدام کنیم.

رییس خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید جهانی فکر کنیم،‌ ملی بیندیشیم و استانی عمل کنیم اما باید برای توسعه استان به توافق برسیم.

وی با اشاره به آسیب‌های چهارمحال و بختیاری به‌علت سینوسی بودن روند توسعه در استان افزود: مدل حکمرانی جمهوری اسلامی در استان‌های فقیر و محروم مانند چهارمحال و بختیاری در عرصه محرومیت‌زدایی موفق عمل کرده اما متاسفانه دولت‌ها در بخش توسعه و صنعتی‌ سازی این استان‌ها ضعیف بوده است.

محمودیان چهارمحال و بختیاری را دارای ظرفیت‌های توسعه‌ای فراوان اعلام و تصریح کرد: رسیدن به توسعه پایدار نیاز به پای‌بندی به محیط‌زیست، جمعیت شهری، نگاه مردم منطقه دارد.

وی یادآور شد: باید مردم و جوامع محلی در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد و از توان و مشارکت آنان بهره‌گیری شود.

محمودیان اظهار داشت: تهیه و تدوین برنامه مدون منطقی،‌ علمی و عملیاتی با پشتوانه مردمی، منجر به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سید ابراهیم رییسی مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری عبدالناصر همتی سعید جلیلی علیرضا زاکانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سید ابراهیم رییسی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سید ابراهیم رییسی مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری عبدالناصر همتی سعید جلیلی علیرضا زاکانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی محسن رضایی میرقائد چهارمحال و بختیاری تاکید حضور حداکثری در انتخابات انتخابات ۲۸ خردادماه نامزدهای انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی محسن رضایی میرقائد مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای انقلاب اسلامی مردم در انتخابات مقام معظم رهبری حجت الاسلام سید شمار می رود انتخابات ۱۴۰۰ امام خمینی ره بین المللی توسعه ای یادآور شد داشته باشند مردم سالاری رییس جمهوری انتخابات م دیدگاه ها حضور مردم مورد توجه رای مردم منطقه ای استان ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، سه نفر از داوران اسکواش استان محمد محمدی فارسانی، آرمان محمدی نافچی و شقایق مولایی کوچکی به دوره رفشینگ داوران فدراسیون راه یافتند.
هرساله دوره‌های رفرشینگ داوران توسط فدراسیون برگزار می‌شود و تعدادی از داوران رسمی منتخب امکان حضور در این دوره‌ها را دارند تا مجوز داوری را در سال جاری دریافت کنند.
استان چهارمحال و بختیاری سه داور در سال گذشته داشت و در سال جدید هم با تأیید فدراسیون سه داور مجوز حضور در دوره رفرشینگ ۱۴۰۳ را با توجه به قضاوت‌های خود کسب کردند.
شرکت کنندگان در دوره آموزشی رفرشینگ داوری پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم می‌توانند مانند سال گذشته در رویداد‌های ملی و بین المللی قضاوت کنند.

دیگر خبرها

  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • امیرعبداللهیان: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد