Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@05:15:28 GMT

کاهش ۲۰ درصدی حق بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۷۳۷۴

کاهش ۲۰ درصدی حق بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از کاهش ۲۰ درصدی هزینه حق بیمه تامین اجتماعی سهم هنرمندان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صندوق اعتباری هنر، سیدحسین سیدزاده با اعلام این خبر گفت: در اعتراض به نحوه محاسبه حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و به موجب رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، اعمال ضریب دستمزد مشاغل مذکور حذف و با اصلاح محاسبه حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای صندوق اعتباری هنر، حق بیمه بر مبنای حداقل دستمزد سالانه (بدون اعمال ضرایب) محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمه تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر است که بر اساس توافق میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به اعضای صندوق ارائه می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده به ویژه توسط یکی از اعضا و طرح شکایت به منظور کاهش حق بیمه، در نهایت منجر به صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و دستور به کاهش حق بیمه پرداختی توسط اعضای صندوق اعتباری هنر شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: طبق بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه اعضا با کاهش ضریب ۱/۲ به ۱ به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 500863

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر بیمه تامین اجتماعی هنرمندان بيمه بیمه هنرمندان صندوق اعتباری هنرمندان کارت هنر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صندوق اعتباری هنر تأمین اجتماعی اعضای صندوق حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، صادقی افزود: زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از یکم فروردین سال ۹۶ به بعد است تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق به نشانی  www.roostaa.ir انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد بیمه شده از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عبور اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر
  • مدیر عامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • رشد ۷ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در سال گذشته
  • مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳۰۰۰ نفر گذشت
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری