Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:51:53 GMT

همه چیز درباره مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۷۶۶۳

همه چیز درباره مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

به گزارش ایرنا، مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به اتمام رسید. ۴۰ تیم در این مرحله حاضر بودند ۱۵۳ بازی به انجام رسید. ۵۰۶ گل هم از خط دروازه‌ها عبور کرد که در نهایت منجر به صعود ۱۲ تیم به مرحله نهایی انتخابی و همچنین مسابقات جام ملت‌های آسیا شد.

در مرحله دوم تیم‌های ژاپن و استرالیا تنها تیم‌هایی بودند که همه بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشتند و صد درصد امتیازات را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و امارات نیز با ۶ برد و ۲ باخت، ضعیف‌ترین عملکرد را بین تیم‌های صدرنشین داشتند. سامورایی‌های آبی (ژاپن) با به ثمر رساندن ۴۶ گل بهترین خط حمله را از آن خود کردند و قطر نیز با دریافت تنها یک گل صاحب بهترین خط دفاعی شد. علی مبخوت، ستاره تیم ملی امارات با به ثمر رساندن ۱۰ گل عنوان آقای گلی را بالاتر از تاکومی مینامینوی ۹ گله تصاحب کرد. در بین بدترین‌ها نیز گوام، چین‌تایپه و سری‌لانکا موفق به کسب امتیاز نشدند. کامبوج با دریافت ۴۴ گل، ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد و همین تیم در کنار گوام و سری‌لانکا با به ثمر رساندن ۲ گل، بدترین خطوط حمله را نیز از آن خود کردند.

حالا در دور سوم ۱۲ امتیاز حضور دارند که باید در ۲ گروه ۶ تیمی برای صعود به جام جهانی با یکدیگر رقابت کنند. روز پنجشنبه سوم تیرماه در کوالالامپور مالزی، قرعه‌کشی این مرحله به انجام خواهد رسید. سید بندی هم با توجه به رتبه‌بندی فیفا در ماه مِی مشخص شده و از الان نحوه قرارگیری تیم‌ها در سیدهای مختلف عیان شده است.

تیم ملی فوتبال ایران با قرار گرفتن در رده سی و یکم جهان، بعد از ژاپن دومین تیم برتر قاره کهن از این حیث به حساب می‌آید و طبیعتا ما و سامورایی‌ها تحت هیچ شرایطی با یکدیگر در مرحله بعد هم‌گروه نخواهیم شد.

در سید دوم تیم‌های کره‌جنوبی واسترالیا حضور دارند و تیم ملی ایران باید با یکی از این ۲ تیم رقابت داشته باشد. در سید سوم عربستان و عراق قرار گرفته‌اند. هر گروهی که عربستان در آن حاضر باشد می‌تواند عنوان گروه مرگ را به خود اختصاص دهد. امارات و چین، حاضرین در گلدان چهارم هستند. امارات در هفته آخر در گروه خود صدرنشین شد اما چین بعد از سوریه در رده دوم گروهش ایستاد. در سید پنجم برانکو با تیم ملی عمان در کنار سوریه هستند و این احتمال وجود دارد که مقابل پروفسور و شاگردانش صف‌آرایی کنیم. در نهایت به گلدان آخر می‌رسیم. جایی که تیم‌های ویتنام و لبنان، تیم‌های ۹۲ و ۹۳ جهان در آن حضور دارند.

باید دید شاگردان دراگان اسکوچیچ در مرحله نهایی با چه تیم‌هایی در یک گروه قرار خواهند گرفت. مسابقات دور نهایی از ۱۱ شهریور آغاز و تا ۹ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. ۲ تیم برتر از هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست می‌آورند و برنده جدال مستقیم تیم‌های سوم نیز باید به دیدار نماینده آمریکای جنوبی برود.

رقابت‌های مرحله سوم انتخابی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود اما ممکن است شرایط کرونایی، نحوه برگزاری مسابقات را دچار تغییراتی کند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ استرالیا فیفا ژاپن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پروندهٔ خبری مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کره جنوبی تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ استرالیا فیفا ژاپن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشاد عالمیان با دو شکست متوالی، از جام جهانی تنیس روی میز حذف شد!

نوشاد عالمیان دومین بازی اش هم در جام جهانی باخت.

طرفداری | نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران، با متحمل شدن دومین شکست خود در رقابت‌های جام جهانی تنیس روی میز، از صعود به مرحله بعدی بازماند.

عالمیان که در آخرین رنکینگ جهانی در رده 72 قرار دارد، در دومین دیدار خود در گروه 16 این مسابقات مقابل «ترولس مورگارد» نفر 20 رنکینگ جهانی از سوئد قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 1 مغلوب حریف شد.

نماینده کشورمان در گیم اول 11 بر 6 شکست خورد، اما در گیم‌های بعدی 13 بر 11، 13 بر 11 و 11 بر 8 نتیجه را به حریف واگذار کرد.

عالمیان روز گذشته نیز در نخستین رقابت خود برابر «عمر عصار» از مصر شکست خورده بود.

با این دو شکست، عالمیان در قعر جدول گروه 16 قرار گرفت و از صعود به مرحله دوم بازماند.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه؛ معرفی رقبای نمایندگان ایران
  • مسابقات آب‌های آرام آسیا و انتخابی المپیک، صعود نمایندگان ایران به فینال
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز فوتسال جام ملتهای آسیا از امروز
  • دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • حذف نوشاد عالمیان از جام جهانی ماکائو
  • نوشاد عالمیان با دو شکست متوالی، از جام جهانی تنیس روی میز حذف شد!
  • دعوت ۲۲ بازیکن دیگر به اردوی انتخابی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • تیم ملی والیبال ساحلی ایران با شکست میزبان فینالیست شد