Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین برای احیای برجام روز گذشته (سه‌شنبه) تأکید کرد که در زمینه موانع کلیدی در مذاکرات وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورا در مقابل هتل محل برگزاری مذاکرات میان مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با نمایندگانی از کشور‌های روسیه، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا گفت که نمی‌تواند بگوید که دور فعلی مذاکرات وین، دور آخر مذاکرات است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این خصوص توضیح داد: «واقعاً نمی‌دانم. منظورم این است که در حال حاضر قطعاً (به توافق نهایی) نزدیک‌تر شده‌ایم، اما نمی‌دانم (که این دور آخر مذاکرات است یا خیر)».

مورا ادامه داد که به اعتقاد وی، مذاکرات بین‌المللی با ایران در نهایت در وضع مجدد محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران با موفقیت به نتیجه خواهد رسید، اما احتمالاً برای تحقق چنین امری به زمان بیشتری نیاز است.

وی با تأکید بر این مسئله که در خصوص غلبه بر موانع کلیدی در مذاکرات وین درباره احیای برجام، پیشرفت‌هایی حاصل شده، گفت: «موانع. از نوعی است که می‌توان آن را از میان برداشت. به همین دلیل ما این جا هستیم تا در خصوص این رویکرد‌های متفاوت مذاکره کنیم و فکر می‌کنم موفق شویم».

اظهارات مورا در خصوص غلبه طرف‌های مذاکره‌کننده درباره برجام بر موانع کلیدی در حالی مطرح شده است که روز گذشته همچنین اتحادیه اروپا و آمریکا طی یک بیانیه مشترک ضمن تأکید بر اینکه رفع تحریم را جزء اساسی برجام می‌دانند از گام‌هایی که تهران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در این توافق هسته‌ای برداشته است ابراز نگرانی کردند.

جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور‌های اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.

بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشور‌های اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

جمهوری اسلامی ایران، بعد از برداشتن ۵ گام برای کاهش تعهدات، سرانجام ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بار‌ها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند، اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا نماینده وین جمهوری اسلامی ایران مذاکرات وین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قناعتی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامیهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: تکمیل این بیمارستان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدوار هستیم این اعتبار از سوی دولت تأمین شود تا در سال جاری شاهد خدمات دهی این بیمارستان به مردم اسلامشهر باشیم.

قناعتی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات بیمارستان اسلامشهر بر عهده وزارت بهداشت است و مشکلی برای تجهیز این بیمارستان نخواهد بود افزود: تأمین نیروی انسانی و کادر درمان این مجموعه نیز از طریق برون سپاری صورت می‌گیرد و در حال حاضر مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی در پایان گفت: با توجه به طراحی مناسب و مدرن بیمارستان اسلامشهر و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پذیرش بیماران بین المللی (IPD) و فعالیت در زمینه توریسم درمانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این بیمارستان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080321

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است