Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان با بیان اینکه نبود بسته حمایت از کشاورزان عامل برهم خوردن تعادل بازار است گفت: باید از ظرفیت شهرهای مهم و تاریخی "فراهان"، "تفرش" و "آشتیان" درست استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فراهان، پس از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس "سینا کمالخانی" به عنوان منتخب حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان انتخاب شد اما با جنجال مدرک تحصیلی وی که از موسسه‌ غیرقابل قبول وزارت علوم بود از راهیابی به مجلس بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که به همین دلیل 28 خردادماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، آشتیان و تفرش نیز برگزار خواهد شد.

در همین راستا، خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای تفصیلی با "امیررضا واعظی آشتیانی" از نازمدهای انتخابات در این حوزه انتخاباتی رفت، وعظ آشتیانی که در کارنامه عملکردی خود سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت عاملی باشگاه استقلال تهران و ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران را دارد، عضویت در شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و پیش‌تر عضو حزب جمهوری اسلامی بوده‌ را دارد، مشروح این گفت‌و‌گو در زیر می‌آید:

حرکت آیت الله رئیسی به سوی اعتمادسازی، پاسخگویی و شفاف‌سازی است

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: آیت‌الله رئیسی در نهایت ادب سیاسی وارد عرصه انتخابات شدند و گفت‌و‌گوهای خود را مبتنی بر اخلاق اسلامی و ادبیات گفتمانی سیاسی مناسب شروع کردند که این ادبیات منجر به انتخاب او می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز ادبیات مناسب مدیران ارشد کشور باشد و مدیران به سمت اعتمادسازی، پاسخگویی و شفاف‌سازی حرکت کنند و پاسخ منتقدان را در کمال ادب می‌دهند که در جامعه گسترش می‌یابد و آرامش حاکم می‌شود.

وی افزود: در بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آیت الله رئیسی فردی پاسخگو، بابرنامه و الگوی مناسبی برای مدیران ارشد کشور است.

انتخاب درست مردم عامل عبور کشور از مشکلات است

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان با اشاره به شرایط امروز انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم گفت: هر زمان که مردم انتخاب درستی داشتند وضعیت کشور خوب بوده و زمانی که در انتخاب با چالش رو به رو بودند با نقصان و مشکلات مختلف رو به رو بودیم.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: کاندیداها باید در کمال ادب سیاسی برنامه‌های خود را مطرح و انتقادات را در قالب بحث‌های کارشناسی و اصولی بیان کنند زیرا در گذشته بداخلاقی سیاسی وجود داشت که انتظار داریم در این دوره ادب سیاسی رعایت شود تا مردم قضاوت خوب داشته باشند.

وی ادامه داد: کاندیدی انتخاب می‌شود که از گفتمان خوبی برخوردار باشد اما کسانی که مسبب اوضاع فعلی جامعه هستند پرچم مطالبه گری برداشته‌اند در حالیکه دلار 4 هزار و 300 تومانی به 27 هزار تومان، اتفاقات نسنجیده افزایش نرخ بنزین و غیره  نشان‌دهنده این موضوع است.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان بیان کرد: این افراد معتقد هستند که برجام افتخاراست درحالی که تا به امروز هیچ حاصلی برای مردم جز گرفتاری و مشکلات و تحریم‌های مجدد نداشته و کاندیداهای این گروه سیاسی که 8 سال دولت در اختیار آنها بوده چالش‌ها و سختی را به مردم وارد کردند به طوری که تنها دست آنها بر جیب مردم بوده و سبد اقتصادی مردم روز به روز ضعیف‌تر کردند درحالیکه امروز طلبکار و مطالبه‌گر شدند.

واعظ آشتیانی افزود: زمانی که از آنها سوالاتی پرسیده می‌شود از رئیس دولت موضع‌گیری می‌کنند و درواقع نمک بر زخم مردم می‌ریزند به جای اینکه به اشتباهات بزرگی که سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی شده اعتراف کنند این کار را انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در این انتخابات شاهد حضور کاندیداهایی هستیم که برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند که می‌توان به آقای رئیسی که متین، وارسته و در نهایت ادب برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند اشاره کرد اما افرادی با تهمت‌زدن و برچسب زدن می‌خواهند فضای گفت‌و‌گو را تغییر دهند زیرا پاسخی در برابر عملکرد دولت ندارند.

اساتید و فعالان قرآنی مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند + فیلمموسوی: احتمالا نتایج انتخابات را تا ظهر شنبه اعلام می‌کنیم

کسی مدعی نجات کشور است که دلار را به 27 تا 30 هزار تومان رساند

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان خاطرنشان کرد: کسی که رئیس بانک مرکزی بوده امروز دلار را به مرز 27 هزار تومان رسانده و گرانی‌ها کمرشکن شده که محصول همین کسانی است که امروز مدعی هستند ما نگذاشتیم کشور ونزوئلا و کره شمالی شود در حالی که ادعا اقتصاددانی می‌کنند اما نمی‌دانند شرایط و موقعیت ایران در مقایسه با سایر کشورها نیست.

واعظ آشتیانی بیان کرد: این افراد برای فرار از پاسخگویی و بیان مشکلات به سمت دیگر حرکت می‌کنند بنابراین باید پرسید کره شمالی از نظر منابع و امکانات دیگر با ایران نمی‌توان مقایسه کرد زیرا ما کشور ثروتمند با  نیروی انسانی کارآمد و باورهای فرهنگی و اعتقادی داریم.

وی تصریح کرد: باید با مردم شفاف و پاسخگو باشند در حالیکه اعتماد را از بین بردند و اگر کار مثبتی انجام دادند باید اعلام کنند تا مردم ببیند در سبد اقتصادی آنها چه تغییری ایجاد شده است .

باید از ظرفیت‌های بالقوه شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان به خوبی استفاده کرد

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان با اشاره به مشکلات شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان گفت: تفرش شهر زیبا با موقعیت بسیار خوب است که می‌تواند قطب اقتصاد گردشگری باشد و شرایط خوبی برای سایر زمینه‌ها دارد اما یک عقلانیت جمعی می‌طلبد تا از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان به خوبی استفاده کرد.

واعظ آشتیانی ادامه داد: مردم شهرستان تفرش مردمی علمی هستند و این موضوع می‌تواند بستر و زمینه‌ساز اقدامات بزرگ باشد بنابراین باید تحول ایجاد کنیم زیرا این شهرستان از ظرفیت‌های بالای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره برخوردار است.

وی افزود: شهرستان آشتیان از موقعیت خوبی برخوردار است و فاصله این شهرستان از سطح دریا بالا است که می‌تواند قطب صنعت ورزشی هم تلقی شود و دشتی که در جنوب این شهرستان است بسیار زیبا و در تولید کشور نقش اساسی داشته باشد همچنین روستاهایی که در مجاورت این شهرستان قرار دارند از ظرفیت‌های خوب صنایع دستی برخوردار هستند اما آشتیان سرزمینی است که بهره‌برداری لازم بر اساس استانداردها نمی‌شود.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان بیان کرد: فراهان می‌تواند قطب کشاورزی کشور  باشد زیرا در زراعت، دام و طیور و باغات ظرفیت خوبی دارد اما استفاده بهینه از ظرفیت‌های این منطقه موضوع حائز اهمیت است زیرا بخشی از مشکلات تفرش، آشتیان، فراهان و خنجین به سبب سومدیریت است و مردم خنجین از مسئولان این گلایه دارند که اگر این منطقه بخش است باید امتیاز آن را داشته باشد  و زیرساخت‌های لازم برای این بخش فراهم شود.

واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه بخش اندکی از مشکلات، استانی و کشوری است، گفت: موضوع منابع طبیعی در سطح ملی مطرح است و باید مسئولان و مجلس نسبت به آن اهتمام داشته باشند زیراعلاوه‌بر منطقه تفرش، آشتیان و فراهان در کشور امروز مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شده و زمین‌هایی که می‌توانند در چرخه تولید باشند از آن خارج و به بیابان تبدیل شدند.

وی ادامه داد: سالانه میزان تولید گندم در کشور 17 میلیون تن است که امسال پیشبینی شده در نهایت 7 میلیون تن بتوانند گندم  برداشت شود که بخشی از مشکلات به سبب زمین‌ها است که وقتی کشاورز تولید نداشته باشد به شهر مهاجرت می‌کند.

موضوع عدم نظارت و پیگیری موضوعات دام و طبور باید مورد توجه قرار گیرد

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان عنوان کرد:  27درصد جمعیت روستایی است در حالی که باید 37 تا 40 درصد روستایی داشته باشیم و محصولات کشاورزی ما را تامین ‌کنند بنابراین موضوع عدم نظارت و پیگیری موضوعات دام و طبور باید مورد توجه قرار گیرد.

واعظ آشتیانی افزود: بسته حمایتی از کشاورزان نداریم تا کشاورزان بر اساس این بسته‌ و سیاست‌های جهادکشاورزی تولیدات خود را تنظیم کنند و در تنظیم بازار نقش اساسی داشته باشند به طوری که برخی محصولات در کشور نایاب می‌شود درحالیکه سیاست‌گذاری در این حوزه کار دشواری نیست.

اگر تولید با توزیع همخوانی نداشته باشد مشکلاتی در کشور ایجاد و محصولی نایاب می‌شود

وی ادامه داد: اگر تولید با توزیع همخوانی نداشته باشد مشکلاتی در کشور ایجاد و محصولی نایاب می‌شود و یا قیمت نجومی پیدا می‌کند که همه این مشکلات به سبب عدم ارائه بسته حمایتی برای کشاورزان است و جوانان در روستاها به سبب گرفتن زمین‌ها تحت عنوان منابع طبیعی به شهرها مهاجرت می‌کنند.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه فراهان، تفرش و آشتیان خاطرنشان کرد: تولید موضوع مهمی است که علاوه‌بر حوزه دامداری و طیور به موضوع تولید در خانه هم باید توجه شود که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان حرکت کردو مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند در بخش کشاورزی باید اقداماتی انجام داد تا روستاییان برای حضور در روستا دلگرم شوند و خدمت به تولید داخلی کشور باشد و مشکلات کشور برطرف شود.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تفرش و آشتیان واعظ آشتیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است