Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: راهداران خدوم در صورت از دست دادن جانشان در حین خدمت، شهید راه خدمت به شمار خواهند آمد.

عباسعلی بنی اسدی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهاد داده است؛ طرحی که با تصویب آن، راهداران خدوم در صورت از دست دادن جانشان در حین خدمت، شهید راه خدمت به شمار خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت‌رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های این قشر زحمتکش در دستور کار قرار دارد.

بنی اسدی خاطرنشان کرد: با عنایت به این‌که مطابق تبصره ۱ ماده ۴ قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز آزاده و اسیر در چارچوب و قوانین نیروهای مسلح کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وی اضافه کرد: ز آنجایی که سالیانه تعدادی از عوامل خدوم راهداری در حین عملیات راهداری و خدمت به مردم جان شیرین خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های آن‌ها فاقد هرگونه پشتوانه معنوی و مادی می‌شوند و دولت و به‌صورت خاص سازمان متبوع هیچ‌گونه مجوزی جهت حمایت از آن‌ها ندارد، لذا برای حمایت از خانواده‌های این قبیل همکاران خدمتگزار پیشنهاد مربوطه جهت سیر مراحل تصویبی به دولت ارسال شده است و امیدواریم که این پیشنهاد مورد تائید هیات دولت قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حمل ونقل جاده ای دولت نیروهای مسلح سازمان راهداری شهيد بنیاد شهید سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای شهید راه خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با فعالیت شبانه روزی ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های آسیب دیده از سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص آخرین وضعیت راه های کشور در پی وقوع سیل اخیر گفت: حجم خرابی ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر از استان های دیگر کشور است به ویژه دو محور اصلی شهرستان چابهار به نیکشهر و ایرانشهر که موجب تخریب زیاد این مسیر شده است، همچنین مسیر چابهار به شهرستان جاسک در استان هرمزگان که مسیر ترانزیتی کشور است نیز خسارت زیادی وارد شده است.

امانی ادامه داد: ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و پیش بینی می شود با تلاش همکاران تا ۱۰ روز آینده تمامی مسیرهای فرعی و روستایی نیز بازگشایی شود.

وی بیان کرد: از سه هزار میلیارد تومان خسارت سیل به جاده های کشور، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد شده است. 

امانی درخصوص اقدامات سازمان درخصوص رفع خرابی های حاصل از سیل اظهار کرد: برای جبران خرابی ها و آب شکستگی و آبرفتگی جاده ها از اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد بحران کشور استفاده و مسیرهای تخریب شده براساس استانداردهای روز مهندسی رفع خرابی خواهد شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین گفت: خیلی از نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان آب نما است که نیاز به پل دارد که هر ساله بخشی از اعتبارات برای انجام این کار در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محور هراز بازگشایی شد
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد
  • ۱۶۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد