Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان طرح صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ که مرکز پژوهش‌های شورا در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای شهر اصفهان رساند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در‬ رشته‬ توئیتی‬ با‬ اشاره به بعضی اقدامات‬ شورای‬ شهر‬ اصفهان‬ در‬ دوره‬ پنجم‬ نوشت: ‏‏

"مرکز پژوهش‌های شورا طرح صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر‬⁩ را در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای شهر اصفهان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏‬ هدف ما در پیگیری طرح ⁧‫صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ تقویت اکوسیستم ⁧‫کارآفرینی‬⁩، تسهیل تأمین مالی استارت آپ‌ها، حفظ و جذب طبقه خلاق، تشویق فعالان اقتصادی به همکاری، ایجاد اشتغال مناسب و افزایش تولید ناخالص شهر از طریق شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی افزود: جلوگیری از مهاجرت جوان خلاق اصفهانی با صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر امکان پذیر است. صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر‬⁩ به جوانان خلاق اصفهانی کمک می‌کند برای کسب و کارهای نوپا تأمین سرمایه کنند.‏‬ پیش از این به جهت سیطره نگاه سنتی به حوزه کسب و کار ایجاد چنین صندوق‌هایی مغفول مانده و سبب مهاجرت نیروهای خلاق به منظور جستجوی سرمایه می‌شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به طرح دسترنج خاطر نشان کرد: دسترنج را تجاری می‌کنیم تا روستایی سعادتمند به شهرنشین حاشیه‌ای مبدل نشود. در طرح ⁧‫دسترنج‬⁩ به ایجاد علامت تجاری برای رونق اقتصادی محصولات روستاییان و عشایر و چگونگی ایجاد شبکه توزیع، فروش و بازاریابی برای این محصولات نظر داشتیم و به این منظور با همکاری سازمان میادین فعالیتٰ‌هایی را آغاز کردیم.

‏خسروی‬ در زمینه کنترل و کاهش حاشیه نشینی در شهر اصفهان تصریح کرد: تلاش کردیم طرحی را به منظور کاهش حاشیه نشینی در شهر اصفهان از طریق ترویج و کمک به فروش محصولات مناطق مهاجر فرست پیاده‌سازی کنیم.

وی‏ با اشاره به تبدیل باغ‌وحش‌های ⁧‫اصفهان‬⁩ به نقاهتگاه حیوانات گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های پیگیری شده در دوره کنونی مدیریت شهری‌ست که در دوره آتی نیز باید با جدیت دنبال شود.

‏وی‬ با تاکید بر اینکه هر شهروند اصفهانی به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که تقریباً ۸۰ درصد از این آب تبدیل به ⁧‫آب خاکستری‬⁩ قابل بازیافت می‌شود خاطر نشان کرد: با مصوبه شورای پنجم مقرر شد با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان‌های جدیدالاحداث شهر به سیستم مدیریت آب خاکستری مجهز شوند.

‏این‬ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح توان هفت گفت: در طرح توان هفت مقرر شد ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش به شهروندان ارائه شود یعنی حدود ۱۰۰ هزار شهروند، هر شهروند به مدت ۱۰۰ ساعت در سه حوزه اصلی تجارت الکترونیک، قوانین مالکیت فکری و بازارهای سرمایه گذاری مجاز آموزش ببیند.

خسروی افزود: در دو طرح ایده کاپ و شنبه‌های خلاق تلاش کردیم شهروندان را در فرایند اداره شهر سهیم کنیم. در ایده کاپ به دنبال ایده شهروندان برای حل مسائل شهر رفتیم و در شنبه‌های خلاق به دنبال شهروندانی که بتوانند مجری ایده نیز باشند.

‏‏این‬ عضو شورای شهر تاکید کرد: ‏آینده ⁧‫اصفهان‬⁩ به ما بستگی دارد؛ اصفهان و مردمانش زنده‌اند و نباید دست کسانی بیفتد که از این پویایی ترس دارند و در تریبون‌ها مدام از دلواپسی‌شان گفته‌اند. تصمیم بگیریم به آنچه برای ما و شهرمان خوب است، رأی دهیم.

کد خبر 500819

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صندوق سرمایه گذاری کوروش خسروی اصفهان شهر اصفهان فعالیت اقتصادی جوانان اکوسیستم کارآفرینی استارتاپ مردم شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خردادماه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیران است.


مجتبی ملااحمدی افزود: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.


وی گفت: نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.


ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان هم گفت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد