Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اتیوپی درخواست اتحادیه عرب برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره تصمیم اتیوپی برای اجرای مرحله دوم آبگیری سد النهضه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما درخواست اتحادیه عرب برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره تصمیم ما برای اجرای مرحله دوم آبگیری سد النهضه را محکوم می‌کنیم و با تلاش برای بین المللی و سیاسی کردن اختلافات در این باره مخالفیم؛ چراکه به همکاری منطقه‌ای پایدار برای اداره و بهره برداری از آب‌های رود نیل منجر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتیوپی همچنین شروط اتحادیه عرب درباره سد النهضه را رد و اعلام کرد: اتحادیه عرب به عنوان یک سازمان منطقه‌ای باید سه طرف را به ادامه مذاکرات به جای اتخاذ موضعی علیه طرف دیگر تشویق می‌کرد. بهره برداری از آب‌های نیل یک مسئله موجودیتی برای اتیوپی نیز هست. راه اندازی سد با قوانین بین المللی مغایر نیست و به منافع هیچ کسی لطمه نمی‌زند. اتحادیه عرب فرصت ایفای نقش در بحران سد النهضه را از دست داد. مرحله دوم آبگیری در موعد خود انجام خواهد شد و مذاکره‌ای درباره آن نداریم.

دولت اتیوپی بارها اعلام کرده، دومین مرحله از آبگیری سد النهضه را در فصل بارش با شروع ماه ژوئیه حتی بدون دستیابی به توافقی انجام می‌دهد اما مصر و سودان با این اقدام اتیوپی بدون دستیابی به توافق مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌دانند.

تاکنون تمامی مذاکرات درباره دستیابی به توافقی قانونی الزام آور درباره اصول آبگیری و استفاده از سد النهضه که از ۱۰ سال پیش شروع شده، بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی سد النهضة اتحاديه عرب سد النهضه اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»