Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهارکرد: همیشه روز انتخابات برای ما مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. در این انتخابات به تعبیر رهبر انقلاب ممکن است در بررسی احراز صلاحیت‌ها ظلمی صورت گرفته باشد و در جریان تبلیغات انتخاباتی هم حتما ظلم‌هایی اتفاق افتاده است اما همه باید خود را به رفع آن ظلم‌ها، موظف بدانیم و این کار شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: باید ترسیم کنیم که اگر رهبری مقام معظم رهبری و ارشادات ایشان و تدبیر دولت نبود و برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد، در سال ۹۳ و ۹۴ چه وضعی می‌داشتیم. صادرات نفت قطع می‌شد و مردم با شرایط سختی مواجه می‌شدند. مسئولین باید سندی ترسیم کنند که اگر برجام نبود، در سال‌های بعدی چه می‌شد.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از مهر، ایسنا و ایرنا بخوانید؛

* سند دومی که باید ترسیم شود مبنی بر اینکه اگر برجام در سال ۹۷ توسط یک فردی که دارای بیماری روانی بود و مسئولیت کاخ سفید را برعهده داشت، آسیب نمی‌خورد و روند سال ۹۴ و ۹۵ ادامه می یافت، چه می‌شد.

* در این ایام تبلیغات انتخاباتی، هیچکس از جنایت های ترامپ حرف نزد. اگر ترامپ نبود ما ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار از کشورهای دیگر اعتبار می گرفتیم و در ایران سرمایه گذاری می‌کردیم.

* کسی که به ما جنگ تحمیل می‌کنند را که باید نگاه کنیم؛ باید بگوییم صدام و ترامپ چه کردند. نباید بگوییم ما به خارج کشور کاری نداریم. در جنگ تحمیلی باید به بیرون نگاه و خسارات جنگ اقتصادی سه ساله را اعلام کنیم.

** در ایام تبلیغات انتخابات کسی از جنایت آمریکا هم نزد یک نفر اسمی از ترامپ نبود مثل اینکه ما وسط جنگ تحمیلی بودیم و می‌خواستیم انتخاباتی برگزار کنیم کسی می‌خواست علیه امنیت ایران صحبت کند، اسم جنگ و صدام را نمی برد.اجازه مذاکرات در دولت قبل داده شد،

* بعضی حرف های عجیبی زدند که مقام معظم رهبری فقط در این دولت اجازه مذاکره با آمریکا را داد! در حالی که خود رهبری فرمودند پیش از این دولت اجازه مذاکره در عمان را دادند. چرا دروغ می گویید و حرف راست نمی زنید و حرف ها را بالا و پایین می کنید. شما که اجازه داشتید هفت سال رفتید مذاکره کردید و آمدید، چه چیزی جز قطعنامه های سازمان ملل برای ایران آوردید؟

* بعضی از آقایان جوری حرف می زنند که انگار تا به حال هیچ مسئولیتی در کشور نداشته اند! خیلی از این ها صاحب مسند حکومتی هستند و اگر مشکلی در نظام هست آنها هم باید پاسخگو باشند. فقط درباره یک مورد FATF که به آنجا رفت دیدید چه شد و چه مشکلاتی برای کشور ایجاد شد. حالا چیزی هم طلبکار هستند.

* در شرایطی که جنایتکاری آمده،‌ اقدام تروریستی انجام داده و جنگ اقتصادی توام با تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران انجام داده است. یعنی حتی در دارو و مواد غذایی هر دو با هم بوده است.

* روز گذشته یک مقامی در سوییس اعلام می‌کرد که با آقای بایدن ملاقات کرده و گفته اگر سوییس می‌خواهد در زمینه دارو و غذا اقدامی کند ما مخالف نیستیم و این خیلی عجیب است. بعد از سه سال و نیم رییس جمهور جدید که باید در اولین لحظه دستور می‌داد همه تحریم‌های تروریستی فورا قطع شود، بعد از چند ماه می‌گوید از نظر ما بلامانع است اینطور که در خبرها آمده است.

* سند دیگری که باید توسط همین دولت نوشته و منتشر شود و همه ببینند، این است که از سال ۹۷ تا امروز چه خسارت‌هایی در اثر اقدام تروریستی آمریکا و جنگ اقتصادی به مردم ایران تحمیل شده است. همه دستگاه‌ها می‌توانند این را بنویسند، وزارت نفت، صنعت، راه و شهرسازی و همه وزارتخانه‌های مربوطه می‌توانند بنویسند که در این مدت خسارات مستقیم و خسارت غیرمستقیم ما چقدر بوده است. مثلا سه سال ما نتوانستیم نفت و میعانات خودمان را در بازار بفروشیم و چقدر به ما خسارت وارد شده است.

* اینکه ما حدودا چقدر می‌توانستیم نفت صادر کنیم قیمت نفت هم حدودا مشخص بوده در سال ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ قیمت نفت مشخص است و می‌توان اینها را محاسبه کرد. در بخش‌های دیگر را هم می‌توان ضررهای غیرمستقیم را هم می‌توان محاسبه کرد. 

* کسی باید اینها را توضیح بدهد تا می‌خواهند توضیح بدهند می‌گویند ما به بیرون کاری نداریم.

* ۲۸ مرداد را چه کسی برای ما درست کرد، بیرون بود یا داخل، بیرون بود که ۲۸ مرداد را برای ما درست کرد، در جنگ جهانی دوم چه کسی کشور ما را اشغال کرد، از بیرون آمدند و اشغال کردند. در جنگ تحمیلی ۸ ساله مگر از بیرون نیامدند، جنایتکاران عفلقی از بیرون وارد کشور ما شدند، می‌گویند بیرون را نگاه نکنید. کسی که جنگ را به ما تحمیل می‌کند، این را که باید نگاه کنیم. جنایتکار را که باید نشان دهیم.

* باید بگوییم صدام و ترامپ چه کردند. اگر سکوت کنیم و بگوییم در جنگ ۸ ساله ما کاری به بیرون نداریم. حالا صدام حمله کرده و ما کاری به بیرون نداریم. بحث ما داخل است، در داخل بحث کنیم که آیا نیروها خوب تجهیز شده‌اند یا نشده‌اند، خوب جنگیده‌اند یا نجنگیدند ما کاری به آنها نداریم.

* اگر کشورهای دیگر آمدند و در جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ما اقدام کردند ما کاری به آنها نداریم. در تجاوز خارجی در جنگ تحمیلی که باید بیرون را به عنوان کسی که علیه ما جنایت کرده نگاه کنیم! ما باید برآورد خسارت کنیم و بگوییم در این سه سال چه خسارتی به ملت ما خورده است. باید بگوییم اگر این خسارت نبود چه اتفاقی می‌افتاد و  این خسارت چه مقدار بوده است.

ادامه دارد....

27215

کد خبر 1525806

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی انتخابات ۱۴۰۰ اقتصاد ایران جنگ تحمیلی باید بگوییم ما کاری سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی فهرست خود را برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شعار «انقلابی، کارآمد و مردمی» و تحت عنوان «فهرست وفاق» منتشر کرد.

اسامی کاندیداهای این فهرست بدین شرح است:

احمد نادری؛ ابراهیم یزدی؛ سمیه رفیعی؛ ابوالفضل ظهره‌وند؛ حسین نجابت؛ عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی؛ زهره سادات لاجوردی؛ زینب قیصری؛ علیرضا سلیمی؛ محمدحسین حسین‌زاده بحرینی؛ حسن خجسته باقرزاده؛ مهدی عسگری؛ مجتبی زارعی؛ علی‌اصغر پورمحمدی؛ سید نظام‌الدین موسوی؛ مجتبی رحماندوست.

همچنین بنابر روایت فارس، حبیب الله بور بور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه فهرست انتخاباتی این جریان سیاسی در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: بعد از چندین جلسه با کاندیداهای مختلف، بالاخره به جمع بندی رسیدیم که فهرستی را به عنوان «فهرست وفاق» منتشر کنیم.

وی افزود: شعار این فهرست، انقلابی، کارآمد و مردمی است و ما با هیچ جریان سیاسی اعم از شورای ائتلاف، شریان، امنا و... هیچ وحدتی انجام نداده ایم.

بوربور تصریح کرد: از تمام ۱۶ نفر این فهرست تعهد نامه انتخاباتی گرفته شده است و این افراد با شاخص های جمعیت وفاداران همراه بوده اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898762

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • الگری: افزایش انتقادات؟ هرکاری که دوست داشته باشم را انجام می‌دهم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!