Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ناظران مسائل سیاسی ایران اشاره می‌کنند افرادی که قصد عدم شرکت در انتخابات را دارند معتقدند نتیجه این انتخابات تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی آن کشور نخواهد گذاشت و بخش دیگری معتقدند برای خثنی سازی تحریم‌های امریکا که توسط ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا پس از خروج امریکا از برجام اعمال شد باید در انتخابات شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بخش عربی شبکه خبری "اسپوتنیک" در گزارشی با اشاره به احتمال شگفتی‌ساز بودن و غافلگیری نتیجه انتخابات ایران می‌نویسد: "بعید نیست که در آخرین ساعات انتخابات غافلگیری به وجود آید و نتیجه انتخابات غیرقابل پیش‌بینی شود؛ همان گونه که در دوره‌های قبلی انتخابات در ایران نیز چنین وضعیتی رخ داده بود.

با توجه به نظرسنجی‌ها و نظرات ناظران انتخابات "ابراهیم رئیسی" بیش‌ترین بخت را برای پیروزی در انتخابات دارد. رئیسی با بهره برداری از وضعیت ناامیدکننده اقتصادی فعلی به ویژه افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت کالا‌ها از این موضوع به نفع خویش استفاده می‌کند. او رقیب جدی اصلاح‌طلبی در مقابل خود ندارد. رئیسی همچنین به دلیل مبارزه با فساد اعتباری برای خود کسب کرده است.

با این وجود، ممکن است نتیجه انتخابات پیش‌روی ایران شگفتی‌ساز باشد؛ همان‌گونه که در انتخابات ۱۹۹۷ میلادی این اتفاق رخ داد، زمانی که کسی انتظار نداشت "محمد خاتمی" رئیس‌جمهور شود اما او پیروز شد؛ در حالی که همگان انتظار پیروزی ناطق نوری را داشتند.

در انتخابات ۲۰۰۵ میلادی شاهد شگفتی دیگری در نتیجه آن بودیم؛ زمانی که احمدی‌نژاد در برابر هاشمی رفسنجانی سیاستمدار بزرگ عرصه سیاست خارجی ایران پیروز شد؛ در حالی که همه پیش از انتخابات انتظار پیروزی هاشمی را داشتند.

این انتخابات نیز مستثنی نیست و احتمالا رقابت میان سعید جلیلی و ابراهیم رئیسی خواهد بود. انتظار می‌رود محافظه‌کاران پیروز شوند اما آنان یک جریان واحد نیستند و بین‌شان میانه‌رو و تندرو وجود دارد. در صورت پیروزی رئیسی ممکن است شاهد نوعی تندی در سیاست خارجی ایران باشیم، اگر جلیلی پیروز شود نیز سیاست خارجی او بسیار نزدیک به سیاست احمدی‌نژاد خواهد بود.

"اسپوتنیک" عربی در ادامه می‌افزاید: "طی سالیان گذشته پیش‌بینی اینکه چه کسی پیروز انتخابات ایران بوده کار دشواری بوده است. این بار اما تفاوت آن است که تعداد کمتری از ایرانیان رغبت برای مشارکت در انتخابات دارند و تنها طرفداران جناح راست یا اصولگرا پای صندوق رای می‌روند. این مشکلی واقعی برای ایران است و مشخص نیست چگونه مقامات  آن را حل و فصل خواهند کرد. برای ایران انتخابات تنها برای انتخاب رئیس‌جمهور نیست بلکه نوعی همه پرسی است، اما این بار اصلاح طلبان به عنوان جریان رقیب اصولگرایی توسط شورای نگهبان حذف شده‌اند. انتخابات پیش رو رقابت درون اصولگرایان است".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان پیروز شد

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که جهت حضور در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ به صربستان سفر کرده است، ظهر امروز در دومین بازی دور گروهی خود به مصاف تیم قدرتمند آلمان رفت و توانست با پیروزی در دو دست اول و دوم، بازی را به سود خود به پایان ببرد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده شده و بازی را به سود خود پایان برساند تا با حساب دو بر صفر صعود خود را از گروهD مسجل کرده و بازی آخر خود مقابل بلژیک را تشریفاتی کند.

گفتنی است که تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان که در گروه D برابر بلژیک، آلمان و اوگاندا هم گروه است، فردا راس ساعت۱۲:۳۰ظهر به وقت تهران در بلگراد به مصاف بلژیک خواهد رفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • تیم‌ ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان پیروز شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • شگفتی‌سازان توقف‌ناپذیر: قهرمان جهان هم قربانی شد
  • صدرنشینی خیبر با موج‌های دریای بابل