Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@19:54:46 GMT

مافیای پسماند، مهم‌ترین معضل محیط زیست است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۸۳۵۵

مافیای پسماند، مهم‌ترین معضل محیط زیست است

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: شورای ششم شهر تهران باید هم پایشگر عملکرد شهرداری باشد و هم به نحوی عمل کند که گره‌های مدیریت شهری از جمله معضلات محیط زیست باز شود.

به گزارش ایمنا، فاطمه اکبرپور با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات مدیریت شهری، محیط زیست است که باید مورد توجه شورای آینده قرار گیرد، اظهار کرد: آلودگی هوا، بو، صوت و پسماند از عمده معضلات محیط زیستی مدیریت شهری محسوب می‌شوند که باید در اولویت شورای آینده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به معضل پسماند به‌عنوان یکی از معضلات مهم محیط زیست شهری، گفت: مرتفع کردن معضلات مافیای پسماند، زباله گردی، تفکیک از مبدأ پسماندها و اصلاح و ارتقای وضعیت موجود ذخیره‌سازی، جمع آوری و حمل و نقل و دفع نهایی پسماندها از موضوعات مورد انتظار از شورای ششم اسلامی شهر تهران است.

وی ادامه داد: امیدوارم شورای آینده خالی از متخصصان محیط زیست و مدیریت شهری نباشد همچنین تقاضا دارم اعضای منتخب شورا به دور از فضاهای سیاسی و جناحی، پایشگر عملکرد شهرداری باشند و هم به‌نحوی عمل کنند که گره‌های مدیریت شهری از جمله معضلات محیط زیست را باز کنند. امید می‌رود عملکرد شورای شهر به گونه‌ای نباشد که خود مخرب و مشوق تخریب‌های محیط زیستی به بهانه‌های مختلف اعم از اقتصادی و … شود.

اکبرپور گفت: بارها عنوان شده است آرادکوه میراث دار معضلات نیم قرن پسماندهای کلان شهر تهران است و نگاه و توجه ویژه به عظمت نیم قرن را می‌طلبد. به اندازه کافی طرح، پروژه، تکنولوژی و راهکار برای حل مشکلات آرادکوه توسط متخصصان و مشاوران امر پیشنهاد شده و گزینه‌های مختلف پیش روی مدیریت اجرایی پسماند است. از این رو عملیاتی شدن گزینه‌ها مستلزم عزم و همت جدی و تخصیص و تأمین اعتبارات مورد نیاز از طرف شهرداری و شورای شهر است که انتظار می‌رود شورای آینده این مهم را در اولویت کارهای خود قرار دهد و همزمان موتور محرک و ناظر شهرداری برای ارتقای وضعیت موجود باشد.

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران در پاسخ به این پرسش ایسنا که چقدر لازم است شورای ششم اسلامی شهر تهران با اداره کل حفاظت محیط زیست در تصمیم گیری‌ها به‌ویژه در زمینه مدیریت پسماند تعامل داشته باشد، گفت: برای تحقق مدیریت و دفع اصولی پسماندها نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد و عدم همکاری هریک از دستگاه‌ها در حصول نتیجه مطلوب خلل ایجاد خواهد کرد. از این رو انتظار می‌رود شورای شهر آینده با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران کارآزموده و به منظور تسریع در حل مشکلات پسماند کلان شهر تهران، تعامل و همکاری بین‌بخشی را با کلیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان ناظر اجرای قانون مدیریت پسماندها در استان تهران و یکی از دستگاه‌های ذی‌نفع در موضوعات محیط زیستی شهری داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از آفت‌های تصویب ضوابط، دستورالعمل‌ها، مقررات و برنامه‌های مختلف این است که برای تدوین و تصویب هر کدام از آن‌ها زمان زیادی صرف می‌شود اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها مجال اجرا پیدا نمی‌کنند. در بیشتر موارد نیز علت اجرایی نشدن برنامه‌ها مشکلات مالی و نبود بودجه عنوان می‌شود.

اکبرپور گفت: از جمله اقدامات اساسی شورای پنجم در حوزه مدیریت پسماندها تدوین طرح جامع مدیریت پسماند کلان شهر تهران و تصویب آن در شورا بود که هنوز به تصویب کارگروه مدیریت پسماند استان نرسیده است. صرف‌نظر از نقاط ضعف و قوت این طرح انتظار می‌رود شورای آینده در زمینه عملیاتی شدن این طرح گام‌های اساسی بردارد و شرایط لازم برای اجرایی شدن آن توسط شهرداری را فراهم کند تا عقب ماندگی‌های این حوزه جبران شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 500879

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پسماند تفکیک پسماند پسماند شهري مدیریت پسماند مدیریت شهری معضل پسماند در شهر محيط زيست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت پسماند شورای آینده مدیریت شهری استان تهران شهر تهران محیط زیست دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تشکیل ۳۵۷ پرونده تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز استان طی سال‌گذشته خبر داد.

سعید شهند در گفت و گو با ایسنا افزود: در بازه زمانی مذکور، ۳۶۷ نفر متخلف این حوزه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی در ادامه گفت: همچنین طی سال گذشته ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز از متخلفین ضبط و تحویل مراجع ذیربط شد. 

شهند از اخراج ۱۷۰۰ راس دام از مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبرداد و افزود: بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت و حاشبه تالاب‌ها اطفای حریق شد. 

مدیرکل محیط زیست استان اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴ تخلف زیست محیطی در بستر فضاس مجازی کشف شد. 

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فردی در کشور برخوردار است، تصریح کرد: ۵۶ گونه پستاندار وحشی، ۵۸ گونه خزنده، ۶  هزار راس چهارپای وحشی در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • «نوماند» سد راه یا بازوی پنهان مافیای زباله؟!
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته