Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: آموزش روستاییان باعث توانمندسازی آنان در حفاظت از محیط‌ زیست در راستای توسعه پایدار می‌شود.

او افزود: اغلب مسائل زیست‌محیطی ریشه در رفتار‌های نادرست انسان دارد و از جمله عوامل تأثیرگذار در بروز این رفتار‌ها، کمبود آگاهی و سواد زیست‌محیطی است که ناپایداری و تخریب محیط‌زیست و منابع را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با بیان اینکه آموزش های محیط زیستی با برگزاری دو کارگاه آموزشی در روستا‌های حصار سنگی و زمان آباد شهرستان بیرجند به اهالی این روستاها ارائه شد؛ اظهار کرد: امسال، آموزش‌های محیط زیستی در ۴ روستای شهرستان بیرجند ارائه شد که این کارگاه ها با استقبال خوب مردم مواجه شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند ادامه داد: این کارگاه ها در خصوص پسماند و راه‌های کاهش آن، مدیریت پسماند‌های روستایی و تنوع زیستی خراسان جنوبی برگزار شد.

او نمایش فیلم‌های آموزشی، پاسخ به سوالات مردم و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز را از دیگر برنامه‌های این کارگاه‌های آموزشی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری اهالی روستا‌ها به ویژه دهیاران و شورا‌های روستا‌ها شاهد حفاظت حداکثری از گونه‌های گیاهی و جانوری و محیط زیست در روستا‌ها باشیم.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند شهرستان بیرجند کارگاه ها محیط زیست روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در استان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، صبح امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله ۲۲ آوریل هم‌زمان در سراسر جهان برگزار می‌شود و در این راستا به منظور ایجاد حساسیت و هم‌افزایی بیشتر در حفاظت از زمین در کشور ما ایران اسلامی این رویداد به‌مدت یک هفته به‌عنوان «هفته زمین پاک» با تبیین شعار مشخص و اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری هفته زمین پاک از سوم تا نهم اردیبهشت با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» با اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورالعمل هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست به‌طور عام و آلودگی زمین به‌طور خاص به هفت شهرستان استان ابلاغ شده‌است.

وی تصریح کرد: نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس، برگزاری برنامه بسیج پاک‌سازی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی، پاک‌سازی مبادی کوهستانی با حضور طبیعت دوستان و کوهنوردان، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط‌زیست، بازدید سرزده از صنایع و تجلیل از صنایع سبز، نشست با اعضای شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و سایر برنامه‌های متناسب با ظرفیت شهرستانی از برنامه‌های ابلاغ شده برای اجرا در این هفته است.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده بین مسئولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق پیدا کند.

کد خبر 746824

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی