Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد توسلی مهر مدیر عامل ایران خودرو دیزل در گفت و  گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال ۹۹ تولید کامیون ۴ برابر شده است، گفت: سال گذشته تولید کامیون‌های ایران خودرو دیزل از نظر تعدادی ۲.۶ برابر شده است. در کنار این میزان آمار، تولید در ۴ ماه پایانی سال گذشته ۴ برابر شده است که بیش از ۹۰ درصد آن داخلی بوده است که منجر شد کل شرکت‌ها زیر مجموعه گروه دیزل و زنجیره تامین آن در ۴ ماه پایانی سال بیش از ۴ برابر به تولیداتشان افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: این اتفاق بزرگ منجر به کاهش چشمگیر زیان انباشته شرکت به میزان ۱۶۰۰ میلیارد تومان شده است. همچنین ما در سال گذشته از ۴۳۸ میلیارد تومان زیان عملیاتی به ۳۲۲ میلیارد تومان سود عملیاتی رسیدیم این یعنی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بهبود در سود عملیاتی؛ این رکورد سود یعنی بیشترین سود را در ۲ دهه گذشته داشتیم که بیشترین میزان در طی این سال‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۳۲۲ میلیارد تومان سود عملیاتی رسید.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تشریح کرد: حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته شرکت کاسته شده است. از طرفی هم کیفیت محصولات افزایش یافته به طوری که در ۴ محصول ارتقا ستاره داشتیم و در همه نمرات کیفی بهبود قابل توجه‌ای داشته ایم.

این مقام مسئول تشریح کرد: در سال گذشته، بیش از ۹۰ درصد تولیدات این شرکت داخلی بوده است چرا که نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی داشتیم. سهم بازار در سال گذشته از ۲۵ درصد در سال ۹۸ به ۳۸ درصد در سال ۹۹ رسید و در سال ۱۴۰۰ سهم بازار از ۳۸ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: امسال به تولید ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه می رسیم که تولیدات همگن آن بالاتر از ۱۰ هزار دستگاه خواهد بود یعنی نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته رکورد تولید ۱۰ ساله شکسته شد. امسال محصولات جدید مانند کامیونت آترین به تولید انبوه می‌رسد. انواع کامیون‌های تولیدی به یورو ۵ ارتقا و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین کشنده جدید H۵ Foton با گیربکس اتوماتیک در امسال به بازار عرضه خواهد شد. ضمنا محصول کشنده جدید با نام تجاری آتومان با اتاق جدید و با استاندارد‌های روز را داریم که با موتور یورو ۵ عرضه خواهد شد.

اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید

وی گفت: برای تولید آمبولانس هم قرار داد با وزارت بهداشت و درمان داریم و اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید. نمونه اولیه اتوبوس برقی تا پایان مردادماه رونمایی می‌شود. جهش تولید در ایران خودرو دیزل باعث شد زنجیره تامین رشد قابل توجه‌ای داشته اند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: امسال صادرات هم خواهیم داشت و تاکنون چند دستگاه به کویت صادر کرده ایم و با همکاری معاونت صادرات ایران خودرو در حال مذاکره با دیگر کشور‌های هدف صادراتی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو ایران خودرو دیزل میلیارد تومان سال گذشته تولید انبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته به بررسی ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران به تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به کنسولگری ایران پرداخت.

جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع )در این برنامه با اشاره به این که در عملیات اخیر بر علیه مواضع رژیم صهیونیستی از توان دفاعی دهه هشتاد جمهوری اسلامی ایران استفاده شد گفت: در صورتی که رژیم منحوس صهیونیستی خطای دیگری را بر علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مرتکب شود پاسخ کوبنده تر و سریعتری خواهیم داد.

سردار ارجمندی فر با بیان این که در این عملیات تنها پایگاههای نظامی رژیم منحوس صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت افزود: در این عملیات هیچ یک از منافع مردمی مورد حمله قرار نگرفت و مردم عادی در امان بودند.

وی همچنین مهمترین پیامدهای داخلی و خارجی عملیات وعده صادق را نیز برشمرد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد