Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون وزیر ارشاد گفت: به رغم وجود محدودیت سفر ناشی از کرونا، بیش از 500 خبرنگار از 226 رسانه خارجی، انتخابات 1400 کشورمان را پوشش خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، آقای محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی درباره پوشش خبری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری توسط رسانه‌های خارجی، خاطرنشان کرد: بیش از 500 خبرنگار از 226 رسانه خارجی، انتخابات 1400 کشورمان را پوشش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه‌ها از 39 کشور جهان بوده و هماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنان فراهم شده است.
او با بیان اینکه «ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر است»، افزود: از این تعداد 336 خبرنگار خارجی مقیم تهران هستند و برای بیش از 160 خبرنگار خارجی نیز روادید مطبوعاتی صادر شده است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: 160 خبرنگار و عوامل خبری که در روز‌های اخیر وارد کشورشده یا خواهند شد. 83 رسانه از 20 کشور جهان، این رویداد ملی را پوشش می‌دهند که به 37 رسانه تلویزیونی، 27 روزنامه، 8 خبرگزاری، 6 رسانه رادیویی و 5 مجله و سایت خبری تقسیم‌بندی می‌شوند.
آقای خدادی گفت: خبرنگارانی خارجی که قرار است انتخابات 1400 را پوشش خبری بدهند، از کشور‌های آمریکا، انگلیس، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، هلند، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکزامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین، سوریه و... هستند.
به گفته معاون مطبوعاتی، ژاپن با 25 خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا به ترتیب با 24، 18، 15 و 12 خبرنگار دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.
آقای خدادی خاطرنشان کرد: ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آن‌ها در سطح شهر‌ها و گفتگو با نامزدها، مردم و مسئولین و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور ازجمله تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است.
او در تشریح بیشتر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی، افزود: ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روز‌های پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.
آقای خدادی همچنین هماهنگی‌های لازم برای گفتگو با وزیر کشور در روز چهارشنبه (26 خرداد)، حضور در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در روز پنجشنبه (27 خرداد)، حضور در نشست خبری سخنگوی وزیر امور خارجه و همچنین هماهنگی برای حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌منظور پوشش خبریِ مراسم رای‌دهی ایشان را از دیگر اقدامات معاونت مطبوعاتی برای فعالیت خبرنگاران عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات خبرنگار خارجی خبرنگاران خارجی پوشش خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش تسنیم، در حال حاضر امنیت کامل در فرودگاه هشتم شکاری حاکم بوده و هیچ خبری از انفجار در پایگاه شکاری وجود ندارد و تمام ادعاهای رسانه‌های معاند کذب بوده و تردد در فرودگاه و اطرف پایگاه هشتم شکاری برقرار است.

علی‌رغم تلاش رسانه‌ها برای نشان دادن وضعیت غیرعادی در اصفهان، اما مشاهدات خبرنگار تسنیم نشان داد در حال حاضر فقط در مراکز عرضه حلیم مردم تجمع کرده‌اند و در صف خرید قرار دارند و گروهی دیگری از مردم در حال انجام ورزش صبحگاهی در 31 فروردین ماه هستند و هیچ خبری از انفجار و یا وضعیت غیرعادی در شهر مشاهده نمی‌شود.

در گفت‌وگو و بررسی که خبرنگار تسنیم از منابع مطلع داشت ‌هیچ کدام از تاسیسات اصفهان هدف قرار نگرفته ‌و تمام اخبار رسانه‌های خارجی به ویژه‌ اسرائیلی در این خصوص کذب است.

گزارش خبرنگار تسنیم از سطح شهر

با وجود جوسازی‌های رسانه‌ای، طبق گزارش خبرنگار تسنیم از مناطقی که ادعا شده در آنجا انفجار صورت گرفته است، امنیت و آرامش برقرار بوده و خبری از هیچگونه انفجاری نیست.

مردم در حال حاضر مشغول انجام امور روزانه خود هستند و عبور و مرور به راحتی در جریان بوده و هیچ گونه منع تردد و یا هرگونه ممنوعیتی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود و همه چیز عادی است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896927

دیگر خبرها

  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان
  • اوسمار به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • تأخیر در پرواز پرسپولیس به آبادان/ اوسمار به نشست خبری نرسید
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها