Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر گفت: در انتخابات پارلمانی این کشور حزب آزادی ملی( حاکم سابق- وابسته به بوتفلیقه ) ۱۰۵ کرسی به دست آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در  روز شنبه این هفته گفت: نتایج این انتخابات نشان می‎دهد، حزب آزادی ملی ( حاکم سابق- وابسته به بوتفلیقه ) با کسب 105 کرسی  در جایگاه اول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان الجزایر 407 کرسی دارد و بر اساس قانون، حزبی می‌تواند اقدام به تشکیل دولت کند که  دست کم 204 کرسی در پارلمان داشته باشد.

« محمد شرفی »  نامزدهای مستقل را دومین طیف سیاسی در پارلمان جدید الجزایر خواند و اظهار داشت: نامزدهای مستقل موفق شدند 78 کرسی را به دست آورند. پس از این طیف جنبش جامعه سالم ( بزرگترین حزب اسلامگرا در الجزایر )  قرار دارد که توانسته است 64 کرسی را از آن خود کند و در جایگاه سوم قرار بگیرد.

رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر درباره دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی که پارلمان جدید این کشور راه یافته‌اند،  گفت: حزب دموکراتیک ملی  ( وابسته به احمد اویحی نخست وزیر سابق ) با کسب 57 کرسی در جایگاه چهارم،  حزب محافظه کار جبهه آینده با کسب 48 کرسی جایگاه پنجم،  حزب اسلامگرای سازندگی ملی با کسب 40 کرسی جایگاه ششم را دارد.

الجزایر چشم انتظار دولت ائتلافی

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی الجزایر که از سوی برخی گروه‌های سیاسی و تشکلات مردم نهاد تحریم شده بود 30/20 درصد  اعلام شده است.

نتایج این انتخابات نشان می‌دهد که هیچ یک از احزاب و گروه‌های سیاسی الجزایری نتوانستند اکثریت کرسی‌های پارلمان بدست بیآورند لذا انتظار می‌رود دولت آینده الجزیره یک دولت ائتلافی خواهد بود.

این نخستین انتخابات پارلمانی الجزایر پس از سرنگونی نظام عبدالعزیز بوتفلیقه است.

مردم الجزایر در سال 2019 با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز موفق شدند به ریاست جمهوری 20 ساله عبدالعزیر بوتفلیقه پایان دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها

جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت آغاز شد و تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان، ایران، تایلند و ازبکستان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کردند. برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ بین دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

دانلود صوت خبر فوتسال آسیا

کد خبر 747871

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است