Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:57:28 GMT

۲ طرح عمرانی جهاد کشاورزی بروجرد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۲۷۹

۲ طرح عمرانی جهاد کشاورزی بروجرد افتتاح شد

جواد گودرزی روز چهارشنبه درحاشیه افتتاح این طرحها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل آبیاری تحت فشار تجمیعی در دهستان همت آباد و روستای حاجی آباد و طرح احداث استخر ذخیره آب در روستاهای دره صیدی و فخرآباد است.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار ۲۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی به این سیستم تجهیز و زمینه اشتغال۱۶۰ نفر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرجهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار این روستاها ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

گودرزی اضافه کرد: طرح احداث استخر ذخیره آب در دهستان دره صیدی و روستای فخرآباد به حجم ۶۵۰ متر مکعب با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث شد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۳۰ خانوار از مزایای استخر ذخیره آب برخوردار و زمینه اشتغال پنج نفر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گودرزی افزود: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

گودرزی اضافه کرد:  ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی فعال است که زمینه اشتغال ۴۰۰ جوینده کار را فراهم و سالانه ۲هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می کند.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بروجرد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بروجرد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بروجرد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی لرستان کشاورزی بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  علیرضا یورد خانی مدیر عامل تعاونی عشایری گرمسار و آرادان گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در دو بخش کنستانتره به روش مش و سوپر پخت و پلیت با زیر مجموعه ۲۵۰ هزار راس دام مولد و ۱۰۰ هزار راس بره پروار و متعلق به ۷۵۰ خانوار است که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار  که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.
محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی  گفت : این سیلو یکی از مهم‌ترین پروژه های بخش کشاورزی است  که با تکمیل تاسیسات جانبی و برقی آماده ک تا سه ماه آینده   به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد