Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:19:27 GMT

آموزش لازم برای رای‌گیری الکترونیک به مردم ارائه شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۴۷۹

آموزش لازم برای رای‌گیری الکترونیک به مردم ارائه شود

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در هفتمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: انتخابات الکترونیک به عنوان یک ضرورت نباید خدشه‌ای در روند رای‌گیری ایجاد کند و شعب اخذ رای در صورت بروز هر گونه مشکل باید بلافاصله به شکل سنتی رای‌گیری را انجام دهند.

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات الکترونیک به عنوان یک ضرورت در کشور در این دوره برای انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند به کار گرفته خواهد شد که باید گام به گام به این سمت برویم تا انتخابات را ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار کنیم زیرا در شفافیت انتخابات موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: طبق گزارش‌های رسیده، انتخابات ریاست جمهوری در استان بدون کم و کاست برگزار می‌شود اما در مورد انتخابات شوراها در چند روستای معدود به حد نصاب نرسید و در سایر روستاهای واجد شرایط استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همت همه مردم و دست‌اندرکاران، انتخابات پیش‌رو مثل همه انتخابات‌ بعد انقلاب خاری بر چشم دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در شرایط فعلی شور و نشاط انتخاباتی وجود دارد و بیانات مقام معظم رهبری در عصر امروز هم شور و نشاط انتخاباتی را بیشتر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت بهداشتی حتی‌الامکان رای‌گیری در فضای باز انجام شود و در استان ما هم تعداد شعب افزایش یافته اما نیازمند تدابیری هم از نظر امنیتی و هم جلوگیری از تخلفات احتمالی است.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: تدابیر و هماهنگی‌های لازم برای تامین ملزومات بهداشتی در شعب با توجه به گزارش‌ها اندیشیده شده اما باید در نظر داشت که پیش‌بینی تا نحوه اجرای آن متفاوت است پس باید تلاش گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: درخصوص نظارت‌های بهداشتی توصیه شود که مردم از آوردن همراه به محل اخذ رای خودداری کنند تا از ازدحام جمعیت جلوی صدوق‌های اخذ رای جلوگیری شود.

وی همچنین گفت: با توجه به تذکرات صورت گرفته در هفته قبل شاهد کاهش نارضایتی‌ها در توزیع اقدام ضروری و ‌مورد نیاز مردم بوده‌ایم که این روند باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه حفاظت فیزیکی از ادارات و ‌نهادها باید مورد توجه قرار گیرد افزود: ‌هر گونه تبلیغات انتخاباتی از ساعت هفت صبح فردا (پنجشنبه) ممنوع است و با هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار داشت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسراها و دادگاه‌ها مشخص شده و روز جمعه توسط قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی اداره خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: اسلام در حوزه اجتماعی مشارکت را ضامن پیوست اجتماعی می‌داند و جوامعی که مشارکت دارند آنها را جامعه پویا معرفی می‌کند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا افزود: همبستگی ملی زمانی پایدار می‌ماند که با تعهد و مسوولیت‌پذیری آحاد شهروندان در حوزه‌های مختلف باشد و اگر شهروندان حضور فعال داشته باشند جامعه دارای ثبات و پایداری خواهد بود اما اگر بی‌تعهدی باشد بی‌ثباتی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: ۲ روز دیگر تا انتخابات باقی مانده است و مردم خراسان جنوبی همراه با سایر هموطنان در ایران اسلامی همچون ادوار گذشته با حضور فعال خود الگویی تمام نما از مردم‌سالاری دینی را به جهانیان معرفی خواهند کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان دایر می‌شود که به منظور حفظ سلامت مردم نسبت به انتخابات گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری انتخابات الکترونیک ستاد پیشگیری خراسان جنوبی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری انتخابات الکترونیک انتخابات ۱۴۰۰ دادگستری انتخابات الکترونیک ستاد پیشگیری خراسان جنوبی انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری خراسان جنوبی حجت الاسلام رای گیری خواهد شد اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند