Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی با اشاره به اعلام وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر شروع واکسیناسیون معلمان از پایان خردادماه، اظهار کرد: واکسیناسیون معلمان تا پیش از شروع مهرماه ۱۴۰۰ ضرورت دارد چراکه یکی از آسیب‌های مهم کرونا حذف آموزش حضوری بود که این آسیب به‌آسانی و با جایگزین کردن آموزش حضوری قابل جبران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ستاد کرونا این بود که معلمان در اولویت واکسن قرار گیرند و واکسیناسیون جامعه فرهنگیان از تیرماه تا شروع سال تحصیلی آغاز شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلام تصریح کرد: اولویت واکسیناسیون  معلمان باید با مقطع ابتدایی باشد چراکه آموزش حضوری در مقطع ابتدایی اهمیت بیشتری دارد و ضمن اینکه با این تصمیم مناطق روستایی نیز که دسترسی به اینترنت و موبایل ندارند سریع‌تر مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند و می‌توانند کلاس‌ها را به‌صورت حضوری تشکیل دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بابیان اینکه قطعاً کمیسیون آموزش بر روند واکسیناسیون معلمان نظارت جدی خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد در کنار واکسیناسیون معلمان مشاغلی که مردم به‌صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط هستند مانند نانوایان و رانندگان تاکسی نیز در اولویت قرار گیرند.

گفتنی است که با توجه به اینکه در دنیا فقط یک نوع واکسن برای سنین پایین تأییدشده است با واکسینه کردن معلمان امکان بازگشایی مدارس وجود دارد به این صورت که کلاس‌های پرتراکم به‌صورت زوج و فرد و با نصف جمعیت تشکیل شود ولی معلمان موظف به حضور تمام‌وقت باشد تا از این طریق آسیب معلم کمتر باشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش واکسیناسیون واکسیناسیون معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳