Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷۹‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۴۰.۹ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در دو ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماری که گویای رشد ۲۹.۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

تولید انواع تلویزیون نیز در این مدت با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

همچنین کارخانجات داخلی در این مدت ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال گذشته حکایت از رشد ۶.۳ درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برند‌های خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازار‌های صادراتی هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.

عدم اطمینان از قیمت‌ها و عدم اطمینان استمرار تامین مواد اولیه تولید باعث شده است تا برخی از واحد‌های تولیدی نتوانند قرارداد‌های صادراتی منعقد کنند.

همچنین مساله قاچاق دیگر مشکل اساسی تولید داخل است، به‌طوری که به گفته کارشناسان از مجموع ظرفیت سالیانه ۶ میلیارد دلاری بازار داخلی، حدود ۲ میلیارد دلار آن را کالا‌های قاچاق تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید ماشین لباس شویی کارخانجات داخلی تولید کولر آبی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، جواد حق لطفی گفت: ۴۰ دستگاه ترددشمار نصب شده در سطح مسیرهای ارتباطی آزادراهی، بزرگراه و اصلی نشان می دهند که از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان هشتمین روز از سال جدید، ۱۶ میلیون و سه هزار و ۶۸۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین از راه های ارتباطی استان عبور کرده اند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد خودروها در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ این استان، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، سال گذشته و طی مدت یاد شده ۱۳ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۶۵۷ دستگاه خودرو از مسیرهای ارتباطی این استان عبور کرده بودند.

حق لطفی اضافه کرد: این در حالی است که تردد خودروها در هشتمین روز از سال جدید یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۴۸۵ دستگاه بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه در میانه تعطیلات نوروزی و در موج دوم سفرها قرار داریم به رانندگان توصیه می کنیم تا در طول سفر از هرگونه سرعت و سبقت بی مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کرده و ضمن اجتناب از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو، فاصله طولی را رعایت و از توقف در حاشیه راه به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال ۱۴۰۳
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال 1403
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در استان
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم