Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت و گو با این خبرگزاری روز سه شنبه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین گفت: امکان رسیدن به توافق در زمینه احیای بپرجام پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران که 18 ژوئن خواهد بود، وجود ندارد، اما مذاکرات ادامه خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولیانوف ادامه داد: تا جایی که می دانیم، این جریان نباید تاثیر چشم گیری روی روند مذاکرات بعدی داشته باشد. 

نماینده روسیه در وین در پاسخ به این سوال که آیا موافق است مذاکرات در وین از پیشرفت باز مانده است، توضیح داد: من بر این باورم که این ارزیابی نادرست است و با واقعیت هماهنگی ندارد، چون این روند در حال پیش‌رفتن است، اگرچه پیشرفتی به آن سرعت که ما می خواهیم، حاصل نمی شود. 

او اظهار کرد که روسیه روز گذشته(دوشنبه) سند دیگری هم برای مذاکرات معرفی کرده اما از نشان دادن محتوای آن خودداری کرده است. 

اولیانوف در آخر تاکید کرد: روند مذاکرات ادامه دارد. توجه اصلی باید به برنامه اجرای توافق هسته‌ای معطوف باشد. سوال اصلی فعلا این است. ما باید به توافق برسیم که چه کسی، چه کاری و در چه بازه‌ی زمانی باید انجام بدهد تا نتیجه نهایی بشود احیای کامل برجام(توافق هسته ای).

در هفته‌های گذشته مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته‌ای میان هیئت های دیپلماتیک اعضای اصلی توافق هسته ای در وین در جریان بوده است. 
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد

سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای که امروز (سه شنبه) منتشر شد گفت، هر نشست جهانی صلح درباره اوکراین که روسیه را کنار بگذارد، به سادگی «پوچ» است و با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به روزنامه Argumenty I Fakty گفت، روسیه برای حفاظت از خودش در برابر غرب جنگ با اوکراین را ۲ سال است ادامه می‌دهد.

پسکوف که این مصاحبه را روز پنجشنبه و یک روز پیش از حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس در حومه مسکو انجام داد، گفته است: آیا مشکل اوکراین بدون مشارکت روسیه قابل حل است؟ پاسخ روشن است. خیر.

وی در ادامه گفت: اوکراین به ابزاری در دست غرب جمعی تبدیل شده تا با کمک آن فشار بیشتری بر روسیه وارد و روسیه را مهار کند و کشور به حاشیه بکشاند در حاشیه توسعه رها کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار برگزاری نشست جهانی صلح شده و اوایل سال جاری میلادی نیز سوئیس اعلام کرد که میزبان چنین نشستی خواهد بود و درباره تاریخ و جزئیات دیگر این نشست گفت‌وگوهایی در جریان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه طرح صلح اوکراین را که خواستار خروج نیروهای روس و احیای مرزهای سال ۱۹۹۱ کی‌یف، از جمله کریمه می‌شود، غیرقابل اجرا خوانده است.

پسکوف همچنین تاکید کرد که این طرح قابل فکر کردن هم نیست و همچنین طرح‌هایی را که در اتحادیه اروپا و دیگر کشورها برای به دست گرفتن کنترل منافع از دارایی های روسیه و مصادره و استفاده آنها به نفع اوکراین مطرح شده، مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد