Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد موسوی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و خشکسالی گفت: برای جبران بخشی از خسارت ناشی از خشکسالی به حوزه کشاورزی، جلوگیری از تشدید بحران، حمایت از کشاورزان و احیای عملیات کاشت، داشت و برداشت، براساس قانون، پیشنهاداتی از جمله اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت را به منظور تأمین سرمایه در گردش کشاورزان خسارت دیده به وزارت کشور ارائه داده‌ایم که با ۳ هزار میلیارد تومان آن موافقت و به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای بخشودگی سود، کارمزد، جرایم و امهال یک ساله در باز پرداخت تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده و همچنین ۲ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در راستای ارتقای بهره وری مصرف آب و پشتیبانی از تأمین آب کشاورزی برای مواردی همچون انتقال آب، احداث استخرهای ذخیره آب، لوله گذاری، مرمت و لایروبی قنوات و چشمه سارها، بازسازی آب بندان و کانال‌های آب و هوشمند سازی سامانه‌های نوین آبیاری درخواست داده‌ایم.

موسوی ادامه داد: وزارت کشور با پیشنهاد مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان امهال تسهیلات بانکی کشاورزان و ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای پشتیبانی از تأمین آب در بخش کشاورزی موافقت کرده است.

او در مورد اراضی دیم که بیمه نیستند، گفت: ما برای اراضی دیم به ویژه اراضی دیمی که ۱۰۰ درصد محصولاتشان بر اثر خشکسالی از بین رفته است و در عین حال بیمه هم نیستند، تقاضای ۳۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای حل مشکلات معیشت و امکان استمرار تولید کشاورزان این اراضی از دولت کرده‌ایم و وزارت کشور این تقاضا را هنوز به سازمان برنامه و بودجه منعکس نکرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش بخش کشاورزی با بیان اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، کف نیاز برای اراضی دیم زیر کشت رفته و خسارت دیده از خشکسالی است، افزود: اگر این کمک بلاعوض تأیید و تصویب شود، ما باید یک مکانیزم و دستورالعملی را تدوین و تنظیم کنیم که ضمن افزایش انگیزه کشاورزان دیم‌کار در بیمه کردن اراضی، بتوانیم به آنان کمک کنیم تا معیشت خود را با توجه به چالش جدی که با آن روبه‌رو هستند، حفظ کنند.

او در پایان بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب صندوق بیمه کشاورزی در قانون بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: تخصیص به موقع اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی منجر به اقدام سریع این صندوق در ارزیابی خسارات خشکسالی و پرداخت غرامت به کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت خشکسالی صندوق بیمه کشاورزی بخش کشاورزی هزار میلیارد تومان خسارت دیده اراضی دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان انجام ۳۰۰ میلیارد تومان آسفالت راه روستایی بوده است، اظهار داشت: این مصوبه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حوزه جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ قرار بوده که ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کند که هنوز یک ریال از آن اختصاص پیدا نکرده است، گفت: این اعتبار باید از سوی سازمان مدیریت و همچنین مدیریت بحران اختصاص پیدا می‌کرد.

شیروانی، عنوان کرد: از محل پروژه‌های سیلاب، هزار و ۳۰۰ متر پل ساخته شده است.

کد خبر 6087686

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد