Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام اینکه تصویب طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: حقوق‌های نجومی تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی را دارد و نگاهه مدیریتی همتی در پرداخت‌های نامتعارف به کشور آسیب خواهد زد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌ رسانی راه دانا؛ درباره ادامه دار بودن حقوق‌های نجومی، اظهار کرد: این نوع پرداخت‌ها، ظلمی است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است، زیرا از منابع بیت المال مبلغ مازادی بر آنچه حق است، با رانت به افرادی داده می‌شود که این مغایر با قانون و نامشروع و از پایه اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق‌های نامتعارف تخلف است، افزود: فرد اعطاکننده و امضاء کننده پرداخت این حقوق‌ها و دریافت کننده آن متخلف بوده و هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از افرادی در مجموعه‌های خود مزایای کمی دارند و در اداره زندگی خود با مشکل مواجه هستند اما در همان سازمان مدیری حقوق نامتعارف دارد، یا اینکه آنهایی که در استخدام دولت نیستند پس از مدتی از درون، نسبت به اصول نظام احساس کینه خواهند کرد و این حس تبعیض کم‌کم به جایی خواهد رسید که تبعات اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

  طرح تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی در صحن مجلس   حاجی دلیگانی گفت: برای جلوگیری از تبعات پرداخت حقوق‌های نامتعارف، مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را اخیرا در دستور کار خود قرار داده و چند ماه است که در حال بررسی بوده و خوشبختانه در کمیسیون‌های مربوطه تصویب شده و هم اکنون در دستور صحن مجلس قرار دارد تا با بررسی‌های کارشناسی به ابعاد پنهان آن دست پیدا کرده و پس از تصویب تبدیل به قانونی برای مبارزه با این پرداخت‌ها شود.

وی ابراز داشت: افرادی که با سوء برداشت از قانون بر خلاف حق، این‌گونه پرداخت‌ها و دریافت‌ها انجام داده‌اند، بدانند که با آنها برخورد خواهد شد، و در جاهایی که قوانین باعث سوءبرداشت و تفسیر به رای شده نیز به زودی اصلاح خواهد شد.

 

نگاه همتی به کشور آسیب خواهد زد

 

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بالاترین میانگین پرداخت در بانک مرکزی در سال ۹۸، گفت: نگاه آقای همتی با توجه به مدیریتی که از ایشان دیده شده، در سطح کلان به کشور آسیب زیادی خواهد زد و در زمان ایشان بانک مرکزی در پرداخت حقوق‌ها بالا و نامتعارف پیشرو بود. دیدگاه او در این زمینه متفاوت از مدل مدیریتی‌اش نیست و لوکس‌گرایی و رانت سازی او، مغایر با نگاه اسلامی در مدیریت جامعه است.

 

پرداخت بالاترین حقوق در بانک مرکزی در زمان همتی

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در بانک مرکزی بیشترین مزایای و حقوق برخلاف قانون پرداخت شد، توضیح داد: بانک مرکزی در زمان مدیریت همتی یکی از دستگاه‌های بود که برخوردی متضادی با مردم داشت و کارمندانش، همیشه از بالاترین مزایا برخوردار بودند؛ همیشه متکبرانه با مردم برخورد کرد.

وی بیان کرد: هر زمان نمایندگان مجلس، فردی از مردم و یا تشکل‌های مردمی را برای حل مشکل‌شان، به همتی معرفی می‌کرد، اما او در هیچ شرایطی آن فرد را نمی‌پذیرفت و با تکبر خاصی، اجازه بازدید به کسی داده نمی‌شد. ایشان شرایطی را به وجود آورد که مردم جای در بانک مرکزی نداشتند.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: تفحص از حقوق حقوق های نجومی پرداخت حقوق ها بانک مرکزی بانک مرکزی پرداخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داو‌د منظور‌ در سفر به دامغان ‌درباره آخرین وضعیت قانون بودجه 1403 اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه 2 مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود 27 اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد و کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند، افزود: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه 1403 که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

منظور درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری تصریح کرد: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود، خاطرنشان کرد:  این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از تخصیص 230 هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان خبر داد و با بیان اینکه پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد، گفت: فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک