Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:54:13 GMT

بیمارستان شهدای لردگان به دستگاه ام آر آی مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۰۱۸۸

بیمارستان شهدای لردگان به دستگاه ام آر آی مجهز می‌شود

دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با آماده‌شدن ساختمان ام آر آی به‌زودی این دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت نصب و راه‌اندازی در بیمارستان شهدای لردگان تحویل داده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت طی بازدید میدانی از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان های لردگان و خانمیرزا گفت: یک قطعه زمینی که توسط خیر محترم در شهرستان خانمیرزا اهدا شد در هفته آینده مجوز قانونی آن را صادر خواهیم نمود تا بتوانیم هر چه زود تر یک بیمارستان محلی در آنجا احداث نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان بابایی در ادامه گفت: چند کار اساسی در بیمارستان لردگان از قبیل توسعه بخش های اورژانس بیمارستان، بخش ویژه ICU به 20 تخت و اتاق عمل بیمارستان از جمله برنامه های وزارت بهداشت است که به زودی به انجام خواهد رسید.

وی، با اشاره به تخصیص دستگاه ام آر آی به بیمارستان شهدای لردگان گفت: با آماده شدن ساختمان ام آر آی به زودی این دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت نصب و راه اندازی در بیمارستان شهدای لردگان تحویل داده می شود.

جان بابایی همچنین به سی تی اسکن فعلی بیمارستان شهدای لردگان اشاره نمود و گفت: با توجه به قدیمی بودن سی تی اسکن فعلی در لردگان به زودی دستگاه سی تی اسکن دوم نیز برای این شهرستان از طریق وزارت بهداشت در نظر گرفته می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت اشاره داشت: در بعضی از تخصص ها با توجه به کمبود نیرو در بیمارستان شهدا در مرداد و شهریور ماه امسال مشکل نیروی تخصصی این بیمارستان نیز حل می شود و در بخش دیالیز، سنوگرافی و دیگر قسمت ها نیز وسایل و تجهیزات مورد نیاز تامین می شود.

جان بابایی در پایان به دانشکده پرستاری در لردگان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری های آقای بامیری نماینده محترم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی کار دانشکده پرستاری در دستور وزارت بهداشت قرار می گیرد و به زودی عملی می شود.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان شهدای لردگان وزارت بهداشت جان بابایی ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز