Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پناهیان ظهر امروز در گردهمایی دانشگاهیان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی نمونه‌بارز مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: امام راحل(ره) دو یادگار جمهوریت و اسلامیت را در جمهوری اسلامی به جا گذاشت که بعد از چندسال در تمامی جهان بین‌الملل این دو یادگار در حال رواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه برخی از جریانات اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاحات  سطح انتخابات در جامعه را آن‌قدر تنزل دادند که برخی کاندیداها تفکر خود را به مردم تحمیل کرده و از احساسات مردم با بمب خبری سوءاستفاده می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از گرگان‌گرفتن معیشت مردم توسط دولت بیان کرد: دولت در تلاش بود تا در ایام انتخابات مذاکرات وین به نتیجه رسیده و از این طریق برنامه‌های خود را در کشور القا کرده تا گزینه مدنظر خود را روی کار بیاورد.

پناهیان با تاکید بر لزوم توجه به تربیت دانشجویانی در طراز شهید چمران افزود: وظیفه دانشگاه را تربیت چمران‌ها دانست و برای تحقق این امر باید نظام آموزشی حاکم در دانشگاه‌ها تغییر کند.

وی یکی از رسالت‌های مهم در دانشگاه آزاد را بیان شخصیت واقعی امام راحل(ره) دانست و تصریح کرد: وصیت نامه امام راحل(ره) یک گنجینه الهی است ولی از این گنجینه به درستی استفاده نشده که نتیجه آن می‌شود فردی از تریبون وزارت کشور می‌گوید اگر رئیس جمهور شوم ولایت فقیه را از بین خواهم برد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نوعی حکمرانی است، گفت: در دولت  احمدی‌نژاد و روحانی به جبهه مقاومت و حاج قاسم سلیمانی هیچ‌گونه کمکمی نشد که این امر ماحصل عدم معرفی و شناخت امام راحل(ره) در سطح جامعه است.

پناهیان گرا دادن مسوولان به استکبار در خصوص انجام مذاکره را خیانت به خون شهدا دانست و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف معتقدند اگر جمهوری اسلامی در صنعت هسته‌ای رشد کند استکبار با شکست مواجه می‌شود، ولی دولتمردان در برهه‌های مختلف زمانی گرا مذاکره به آمریکا را دارند که این امر خیانت به شهدا است.

وی با انتقاد از وضع آموزشی در دانشگاه‌های کشور گفت: چرا با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب نتوانستیم در دانشگاه‌ها امثال شهید چمران را پرورش دهیم؟ چرا چندین سال در مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس برخی از دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو در رشته هسته‌ای را تعطیل کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه به معرفی انقلاب به جوانان در سطح جامعه تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بر اساس آمار بین ۴۷ الی ۵۰ درصد است ولی با روی کار آمدن گزینه اصلح هم باید معرفت انقلاب را در بین جوانان رواج دهیم زیرا در این صورت مشارکت در دوره‌ بعدی انتخابات با پیشرفت مواجه می‌شود.

پناهیان با درخواست از کاندیداهای جریان انقلاب در خصوص انصراف به نفع گزینه اصلح گفت: ۱۵ جریان اصلاحات حمایت خود را از همتی اعلام کرده و دیگر گزینه اصلاحات امروز انصراف خود را اعلام کردند ولی با وجود دو روز تا روز رای گیری تمامی کاندیداهای جریان انقلاب هنوز انصراف ندادند که بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به نقش وحدت در بین جریان‌های انقلاب گفت: اطاعت از ولی فقیه و پرهیز از تشدد کاندیدا باید سرلوحه کار در جریان انقلاب قرار گرفته و در تحقق این امر نقش اساتید دانشگاه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی همچنین به استعفا نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: بعد از حملات حماس و گروه‌های مقاومت غزه به تلاویو و حیفا، رژیم صهیونیستی مستاصل شده و با ناتوانی درخواست آتش بس کرد به این دلیل مهر علیزاده و همتی‌ها در مناظرات صحبتی از جنگ و صلح نکردند. 

یکی از وظایف بسیج اساتید مطالبه‌گری دانشگاهی از مسوولان است
رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاهیان همواره در برهه‌های حساس پای‌کار انقلاب بودند، اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی،جهاد و شهادت باید در جامعه نهادینه شود ولی هنوز نهفته است زیرا مردم ایران هر لحظه در حال انتخاب هستند.

کیوان میرزایی با انتقاد از مشکلات بسیار زیاد کشور در عرصه‌های مختلف گفت: انقلاب اسلامی روی خون شهدای بدر، خندق، کربلای حسین و دستان قطع‌شده حاج قاسم سلیمانی قرار دارد ولی چرا مردم از این وضعیت گله‌مند هستند؟ چرا دولتمردان با این انقلاب شوخی کرده و کشور را به این وضع رساندند.

وی یکی از وظایف اساتید دانشگاهی را مطالبه از مسوولان در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد: دولتمردان هشت‌سال با تفکر غربی خود تمام ظرفیت، توان و معیشت مردم‌را به گروگان گرفتند، لذا باید در آینده طرحی در سازمان بسیج اساتید آماده شود تا از مسوولان مطالبه‌گری کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا انقلاب دانشگاه آزاد جریان انقلاب امام راحل ره دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد. این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»
نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟