Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه این هفته ۲۸ خرداد ماه همچون دوره‌های قبل و همزمان با داخل کشور در تعدادی از کشور‌های خارجی برگزار می‌شود. در همین خصوص باشگاه خبرنگاران جوان با علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین  سید ابراهیم رئیسی به گفت و گو نشسته که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان: فارغ از اتهامات وارد شده در مناظرات نسبت به آقای رئیسی، اصلا داشتن مدارک دانشگاهی ضمانتی بر اداره بهتر کشور خواهد بود؟

نیکزاد: زمانی که آقای مهرعلیزاده این موضوع را در مناظره مطرح کرد من یاد حضرت امام خمینی (ره) افتادم. امام عظیم الشان ما که دنیا را متحول کرد و یک حکومت بی بدیل و نوع جدیدی از حکمرانی اسلامی را در درون زندگی اجتماعی افراد آورد و نسل تازه‌ای را در سپهر سیاست پایه گذاری کرد،مدرک دانشگاهی نداشت.

آقای رئیسی هم مدرک دانشگاهی دارد، هم مدرک حوزوی 

با این حال آقای رئیسی دارای مدرک دانشگاهی بوده و مدرک حوزوی هم دارد و در مسئولیت‌هایی که حضور داشته تدریس و تحصیل را فراموش نکرده و در عرصه اقتصاد، سیاست، مباحث فرهنگی و بین المللی و در عرصه قوه قضائیه حضور پررنگی داشته و از مسائل روز کشور آگاه است.

ورود او در قوه مجریه هم بر این اساس است که کاملا برایش ملموس است. وی در عرصه اقتصاد، معیشت و مباحث فرهنگی و اجتماعی و به خصوص در عرصه سیاست خارجی قوه مجریه در وسط میدان حضور دارد، به این شرط که قوه مجریه در ریلی که قوه مقننه می‌گذارد به طرز صحیحی حرکت کند و قانونی که قرار است اجرا کند را به طرز درست اجرا کند تا نیاز به تشکیل پرونده در قوه قضائیه نباشد، بنابراین این کلام سبکی بود که یکی از نامزد‌ها در مناظرات به زبان آورد؛ چرا که همه می‌دانند آقای رئیسی هم دارای تحصیلات عالیه در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه‌های معتبر کشور است و هم در عرصه حوزه دارای مدرکی است که به عنوان مجتهد مورد قبول ولی فقیه زمان قرار گرفته و در راس قوه قضائیه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بسیاری از نامزد‌ها به مسائل اجتماعی نظیر کنکور و سربازی ورود نکردند، برنامه آقای رئیسی برای این موضوعات چیست؟

نیکزاد: قطعا بدانید که آقای رئیسی برنامه‌های مفصلی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد، اما در حال حاضر آنچه که ملموس است موضوع اقتصاد و معیشت مردم است. اما من و شما می‌دانیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و انسان‌ها با دیدگاه و فرهنگ خود زندگی می‌کنند. مادیات اگرچه ضرورت ادامه حیات است، اما غایت حیات نیست؛ بنابراین مسائل اجتماعی نظیر اشتغال، ورزش، خانواده، ازدواج، احساس مساوات، عدم حس تبعیض و از بین بردن انحصار و فساد و رانت و محترم شمردن خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد در دین مبین اسلام از مسائلی هستند که هریک از نامزد‌ها به خصوص آقای رئیسی بر اجرای آن اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

بعید است فردی در ایران با حرفه‌ای کردن زمان خدمت مخالف باشد

برای مثال اگر دولتی در ورزش سرمایه گذاری کند نسلی پاک، قدرتمند و سالم دارد و ورودی زندان‌های ما کاهش خواهد داشت. هر دلاری که در موضوع ورزش سرمایه گذاری شود حدود سه برابر از سرمایه گذاری ما در موضوع بهداشت کاسته خواهد شد؛ بنابراین این موضوعاتی هست که از دغدغه‌های آقای رئیسی و تیم همراه او محسوب می‌شود. در موضوع سربازی هم باید از دیدگاه عمیقی برخوردار باشیم، زیرا این‌ها مسائلی نیست که مجلس و یا دولت بخواهد ورود کند.

مسائل شورای عالی امنیت ملی باید به استحضار فرمانده کل قوا برسد، اما بعید است فردی در ایران با حرفه‌ای کردن زمان خدمت مخالف باشد. افرادی که تحصیلکرده هستند از آن‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد. با اخذ مجوز از فرمانده کل قوا در نهاد‌های مقام معظم رهبری، در ادارات و فرمانداری‌ها و استانداری وبخش اداری‌ از افرادی که تحصیلات کارشناسی و یا بالاتر دارند در رشته‌های مربوط خود استفاده کنند.

در عرصه اجتماعی حتما آقای رئیسی ورود خواهد کرد و  حتما در موضوع استفاده از عزیزان در رشته‌های حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد و حتما کمر غول کنکور را حتما خواهد شکست.

علاقه‌مند بودم که در مناظرات دوستان وعده‌های عملیاتی خود را ارائه کنند، نه اینکه دو واحد درس اقتصاد بدهند

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما شیوه مناظر امسال سازنده‌تر بود یا شیوه مناظرات سال ۸۸؟

نیکزاد: معتقدم که جفا در حق آقای رئیسی صورت گرفت و حرمت‌ها شکسته شد؛ مردم ما افراد فهیم و بزرگواری هستند و در نظر سنجی‌ها رعایت اخلاق آقای رئیسی را مد نظر قرار داده و نمره قبولی به او دادند. من علاقه مند بودم که هر کسی که نامزد ریاست جمهوری است به جای اینکه مجبور شود به تخریب‌ها پاسخ دهد برنامه خود را ارائه کند و این برنامه هم عهد و پیمانی بین مردم و او باشد. ای کاش اصحاب قلم و مردم در آینده این سوال را مطرح کنند که چه شد وعده هایتان؟ شما اگر گفته های رئیس دولت یازدهم و دوازدهم را مرور کنید ما الان نباید هیچ مشکلی در عرصه بین المللی و داخلی  می‌داشتیم. افسوس که هیچ کدام از این وعده ها به بار ننشست. من علاقه مند بودم که دوستان بیایند و وعده های عملیاتی خود را ارائه کنند، نه اینکه دو واحد درس اقتصاد بدهند؛ خیر بلکه افرادی که در  جامعه کار اجرایی کردند باید بگویند که ما با این روش توانستم فلان مشکل را حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما اگر آقای همتی رئیس بانک مرکزی نبود الان چه تفاوتی داشت؟

نیکزاد: او در غالب رئیس بانک مرکزی وارد انتخابات شده بود، اما به گونه‌ای صحبت می‌کرد که انگار در غالب یک شهروند عادی وارد شده است. در حالی که ۳ سال سکان بانک مرکزی در اختیار او بود و ارزش پول ملی، تسهیلاتی که داده شده و قفلی که بر اقتصاد زده شد و کارخانه‌هایی که بسته شد و دعوا‌های بانک‌ها همه موضوعاتی بود که باید  مد نظر قرار می‌گرفت. بانک‌ها باهم دعوا داشتند و به ناچار قوه قضائیه وارد شد، در حالی که اگر بانک‌ها بر ضد کسی که تسهیلات گرفته اقامه دعوا نکند چه دلیلی دارد که فردی وارد شود؟ دادستان‌ها هم که در جایگاه مدعی العموم وارد می‌شوند باید حقی از بیت المال اجهاف شده باشند تا دادستان بتواند وارد شود.

اگر همتی در انتخابات شرکت نمی‌کرد و احراز صلاحیت نمی‌شد تا دقیقه آخر در کابینه حضور داشت

ابتدا آقای همتی و آقای رئیسی درباره عملکرد خودشان توضیح بدهند و درباره کارنامه و عملکردشان برای مردم توضیح دهند. همتی یکی از اعضای ارشد دولت در کابینه اقتصادی روحانی و رئیس بانک مرکزی بود و از قبل اقدامات این افراد ما ضرر‌هایی دیده ایم. وی در بانک مرکزی رئیس بوده و مسئولیت داشته و اینکه بگوید من مسئولیتی نداشتم تعجب آور است. اگر همتی در انتخابات شرکت نمی‌کرد و احراز صلاحیت نمی‌شد تا دقیقه آخر در کابینه حضور می‌داشت. در مناظره‌ها نامزد‌ها حرف هایشان می‌زنند و این افراد باید در مقابل معشیت مردم پاسخگو باشند.

آقای مهرعلیزاده هم یک فرار رو به جلویی داشت؛ در حالی که او باید پاسخگوی عملکرد خودش می‌بود. حرف‌های او در شان فردی که دو مسئولیت مهم استاندار و معاون رئیس جمهور را داشته نبود و خیلی مباحث ابتدایی، سحطی، شعاری و پوپولیسیتی را مطرح کرد. اگر می خواست ادامه دولت خاتمی باشد باید برنامه خود را ارائه می‌کرد نه اینکه به رئیس قوه قضائیه بگوید که تو در حد ابتدایی هم سواد کلاسیک نداری یا اینکه دیگران را به پوششی بودن متهم کنی، افرادی که نظام صلاحیت‌شان را تایید کرده خودشان باید تصمیم بگیرند که باشند یا به نفع یک نامزد واحد از رقابت کنار بکشند؛ از کجا معلوم که خود مهرعلیزاده پوششی نیست؟

ما می خواهیم رئیس جمهور انتخاب کنیم؛ رئیس قوه مجریه که نماد اجرایی کشور است و نفر دوم پس از مقام معظم رهبری می خواهد در کشور مدیریت کند، بنابراین حرف و رفتار و سکناتش باید در قد و قواره رئیس جمهور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از مناظره برخی  از اصلاح طلبان هم شیوه مناظره همتی و مهرعلیزاده را مورد انتقاد قرار دادند، آیا درخواستی از سایر حزب‌ها برای حمایت از آقای رئیسی آمده است؟

نیکزاد: آقای رئیسی در زمان ثبت نام دو موضوع را مطرح کرد، اول اینکه به صورت مستقل وارد  شده است و دوم اینکه ستاد ندارد و هر خانه یک ستاد برای اوست. اینکه گفته شده مستقل آمده یعنی همه افراد اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و احزاب که در درون خانواده انقلاب هستند دستشان را می‌فشاریم و در خدمتشان هستیم.  

اقدامات دولت رئیسی برای قشر و گروه خاصی نخواهد بود

نکته دوم راجع به هر خانه یک ستاد است و اشخاص حقیقی و حقوقی؛ تشکیلات‌های سیاسی نزد ما مراجعه کردند و می‌خواستند که از حجت الاسلام رئیسی حمایت کنند و علت تشکیل شورای هماهنگی ستاد‌های مردمی ابراهیم رئیسی به این دلیل بود و حکمی هم که به روسای ستاد‌ها داده ایم بر این اساس است که اقتدار شما در این است که هر کس بخواهد به ما کمک کند، حتما از آن‌ها استقبال شود. به این دلیل که اقدامات دولت رئیسی برای قشر و گروه خاصی نخواهد بود، هر چند که سید ابراهیم رئیسی در صورت موفقیت افرادی را منصوب خواهد کرد که با ویژگی‌های مد نظر امام علی (ع) منطبق باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره طرح هر خانه یک ستاد توضیح دهید؟

نیکزاد: طرح هر خانه یک ستاد در کل ایران مورد استقبال قرار گرفت. دستِ یاری به سوی تمام کسانی می‌خواهند به ما کمک کنند دراز خواهیم کرد. در هر استان یک ستاد مرکزی داریم و در مقابل آن ستاد مردمی نیز وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه سید ابراهیم رئیسی برای بهبود مشکلات معیشتی مردم چیست؟

نیکزاد: وقتی آقای رئیسی وقتی قوه قضائیه را تحویل گرفت در افکار عمومی و اذهان، این قوه به عنوان یک نهاد کارآمد شناخته نمی‌شد و با آمدن ابراهیم رئیسی کار به جایی رسید که قوه قضائیه به عنوان یک نهاد کارآمد و اسلامی شناخته شد. این مسئله در کنار شهادت قاسم سلیمانی باعث شد قوه مقننه را هم به عنوان یک نهاد کارآمد داشته باشیم. کارآمدی این دو قوه باعث شد رهبر معظم انقلاب در سخنانی اعلام کنند به دنبال یک دولت جوان و انقلابی هستند.

مطالبه مردم از دولتی که می‌خواهد روی کار بیاید این است که باید جوان و انقلابی باشد

مطالبه مردم از دولتی که می‌خواهد روی کار بیاید این است که باید جوان و انقلابی باشد. مشکلاتی از جمله اقتصاد، مسکن، اشتغال، فرار مالیاتی، قاچاق کالاها، انحصار، امضا‌های طلایی، ارز ۴۲۰۰ تومانی، سیاست خارجی، بلوکه شدن پول‌های ما، عدم اجرای تعهدات طرفین مقابل ما در برجام، عدم استفاده از توان و ظرفیت کشور‌های همسایه، عدم استفاده از وادات بالای هزار و ۲۰۰ میلیاردی، عدم استفاده از توان مشارکت در سند راهبردی ایران چین، روسیه، سپهر مقاومت در منطقه و عدم استفاده از توان اقتصادی منطقه، داشته ایم، در مباحث فرهنگی با مردم رُک و راست صحبت نکرده ایم، مبارزه با ظالم و کنار گذاشتن آقازاده‌ها را عملیاتی نکرده ایم، اعضای دولت اقوامشان تخلف و رانت خواری کردند و دولت سید ابراهیم رئیسی می‌آید تا این مشکلات را حل کند.

برنامه ما این است که اقتصاد پایدار شود و نقدینگی موجود نزد پروژه‌هایی با درآمدزایی بالا را به حرکت درآورند؛ بنابراین هر دولتی می‌خواهد روی کار بیاید باید ویژگی‌های یک دولت اسلامی را در سلامت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فکری، اخلاقی پیاده سازی کند و وقتی این افراد با این ویژگی‌ها روی کار بیایند می‌توان پیشرفت اقتصادی اجتماعی، سیاسی را توام با عدالت و آمایش سرزمین در تمام استان‌های کشور پیش برد.

اگر رئیسی نتواند با فساد مبارزه کند، باور مردم از بین خواهد رفت

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر ابراهیم رئیسی روی کار بیاید چند درصد از فساد‌های مالی کاهش پیدا خواهد کرد؟

نیکزاد: اگر دولت رئیسی نتواند فساد را از بین ببرد و باور و امید را بین مردم برنگرداند و مردم پناهگاه خود را دولت ندانند و امیدشان به دولت نباشد کاری بسیار سخت خواهد بود؛ بنابراین وقتی در راس دولت فرد پاکی قرار داشته باشد و فرد بی ملاحظه‌ای در مبارزه با فساد روی کار بیاید و اعضای دولتش به دنبال رانت نباشند و برنامه های اقتصادی داشته باشند و کارنامه و برنامه مشخصی داشته باشد خدا به کار برکت می‌دهد.

حتما آقای رئیسی با فساد مبارزه جدی خواهد داشت و اگر دولت رئیسی شکل بگیرد و نتواند با فساد مبارزه کند من می‌پرسم جمهوری اسلامی می‌خواهد کدام فرد، با کدام سابقه و قاطعیت را بیاورد که ریشه فساد را بخشکاند. حتما یکی از ویژگی‌ها دولت سید ابراهیم رئیسی این خواهد بود که فساد را از ریشه خشک کند. علت آمدن رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری گرفتن پست و مقام نیست و وی در جایگاه مطالبه گری است.

آقای رئیسی می‌گوید من هر چه بررسی کرده ام معلول‌ها به من رسیده است و علت‌ها را در قوه مجریه دانسته است. او  برای اینکه بتواند فساد را بخشکاند باید به این عرصه وارد می‌شد. اگر رئیسی نتواند با فساد مبارزه کند، باور مردم از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری باشگاه خبرنگاران جوان سید ابراهیم رئیسی خانه یک ستاد عدم استفاده فساد مبارزه روی کار بیاید خود را ارائه بانک مرکزی قوه قضائیه دولت رئیسی آقای رئیسی قوه مجریه ویژگی ها نامزد ها وعده ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت

جزئیات دریافت امریه سربازی و شرایط جدید معافیت و خرید خدمت سربازی مشمولان مازاد خدمت اعلام شد.

شاهپور آذروند افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیرو‌های مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه کنایه آمیز آذری جهرمی به رئیسی: گزارش سرمایه گذاری ها را خدمت رهبری ببرید!
  • این افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین