Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی گفت: سال‌های گذشته جریان تحریف می‌گفتند یکی از اتفاقات مهمی که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان اتفاق افتاد مردم‌سالاری دینی با رای مردم روی کار آمد یعنی انتخاب مسئولان نظام با رای مردم از شورای شهر و روستا گرفته تا نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و حتی نمایندگان خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند و رای همه مردم یکسان هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله صادقی تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اهمیت انتخابات و تاکیدات امامین انقلاب اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان اتفاق افتاد مردم سالاری دینی یا جمهوری اسلامی با رای مردم روی کار آمد یعنی انتخاب مسئولان نظام با رای مردم از شورای شهر و روستا گرفته تا نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و حتی نمایندگان خبرگان رهبری انتخاب می شوند و رای همه مردم یکسان هست.

وی با اشاره به تفاوت انتخابات در آمریکا و ایران افزود: رای مردم آمریکا خیلی تاثیرگذار نیست چون بعد از انتخاب مردمی انتخاب الکترالی و نخبگانی رای گیری می شود و رای نخبگان نتیجه آرا را مشخص می کند ممکنه در آرای مردمی یک نفر برنده شود ولی در رای نخبگانی پیروز انتخاب نشود و باید کنار رود ولی در کشور ما ایران، رای مردم تاثیرگذار است چه آن کسی که بعنوان رای اولی است چه افرادی و چندین دوره رای دادند تاثیرگذاری یکسان و سرنوشت ساز برای و خود و کشورش است.

تمدن اسلامی با روی کار آمدن دولت اسلامی محقق می شود

صادقی ادامه داد: آمریکا ادعا می کند کدخدای جهان است ولی ما داریم تلاش می کنیم حکومت جهانی امام زمان(عج) تشکیل شود پس ابتدا باید دولت اسلامی روی بیاریم در گام هایی که منتهی به این حکومت می شود را طی کردیم ولی هنوز دولت اسلامی تشکیل نشده و اگر دولت اسلامی تشکیل نشود انتظار تمدن اسلامی هم را نداشته باشیم.

تحلیلگر سیاسی هرمزگان اضافه کرد: اقتدار و آبروی جمهوری اسلامی ایران در گرو همین صندوق های رای است امام راحل تاکید کردند که زمانیکه در اثر کاهش مشارکت ما در انتخابات لطمه ای به جمهوری اسلامی وارد شود همه ما نزد خدا مسئول هستیم چون موضوع هیثیت اسلام است پس صندوق را برای ما خیلی مهم است.

وی تصریح کرد:مردم نگاهشان به حاکمان است اگر مسئولان درست و اصلاح شوند آن موقع است که مردم هم اصلاح خواهند شد و باید منتظر روی کارآمدن تمدن نوین اسلامی باشیم که مقدمه ساز ظهور است.

مردم فریب رای ندادن مخالفین نظام را نخورند

صادقی با اشاره به فشارها و تبلیغات در فضاهای مختلف رسانه ای از سوی منافقین خارجی و داخلی برای رای ندادن مردم بیان کرد: اگر صندوق رای اهمیت ندارد چرا تاکید به رای ندادن دارند اصلا آنها دوستدار مردم ایران هستند که تبلیغ می کنند پای صندوق رای نیایند و از این فریب استفاده کنند که بعد از کاهش رای مردم، اعلام می کنند این نظام مشروعیت و مقبولیت ندارد چون مردمش نیامدن رای ندادند.

کارشناس سیاسی هرمزگان یادآور شد: ما رفراندم های زیادی پشت سر گذاشتیم همه 22 بهمن ها، همه روزجهانی قدس ها، مراسم تشیع شهید سردار سلیمانی که حضرت آقا یوم الله عنوان کردند از رفراندوم های نظام اسلامی بود که مردم پای کار بودند ولی در این دوسال اخیر بخاطر شرایط کرونایی شرایط راهپیمایی ها را نداشتیم و همه جهان الان چشمشان به حضور مردم در انتخابات پیش رو است.

صادقی گفت: بخاطر وضعیت کرونا و فشار های اقتصادی زیاد روی مردم، شاید از دلایل کاهش حضور مردم باشد چون دوره قبل دولتی را سرکار آوردیم که در زمان فشارهای اقتصادی آن زمان و شعارهای تبلیغاتی و تحریف های در زمان مناظرات انجام شد و شعاردادند ما می خواهیم هم چرخ سانترفیوژ  و هم چرخ اقتصاد بچرخد، ما باید با کدخدا ببندیم تا مشکل حل شود در حالیکه ملت ایران از اول انقلاب گفته اشدا الی کفار هستیم ان تنصرالله ینصرکم و بعد از اطاعات خدا در مقابل طاغوت ها باید بایستیم ولی به یکباره یه دولت سازشکار با کفار روی کار آمد.

مردم به امید حل مشکلات اقتصادی به دولت اهل مذاکره با غرب رای دادند

وی اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم دولتی ها گفتند ما به مذاکرات خوشبین هستیم و دنیای سیاست دنیای خوشبینی و بدبینی نیست دنیای واقع بینی است آقای جان کری به ما تضمین داده این مرحله شرایط متفاوته و صد روزه می توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم و همین باعث شد مردم به سمت دولت اهل مذاکره بیایند.

کارشناس سیاسی هرمزگان افزود: 8سال از این دولت گذشت و مقام معظم رهبری برجام را خسارت محض عنوان کردند و تاکید کردند بجای مذاکره با خارجی ها با داخلی ها مذاکره کنید خیلی از مشکلات با این همه ظرفیت های بزرگ نظام که داریم حل می شود و این همه جوان تحصیلکرده و نخبه در کشور وجود دارد که بعنوان دانش بنیان می شود بکار گرفت.

بعضی جاها می بینیم امامین انقلاب هم مجبور به انعطاف می شوند

صادقی ادامه داد: اگر اعتقاد به سرمایه های داخلی نباشد اعتقاد به حل مشکلات اقتصادی به برداشتن تحریم های می شود و دیدیم برجام امضا شد و همه تعهدات را یکجا عمل کردیم و به توصیه های رهبری گوش داده نشد و دولتمردان گوش نداند و کار خودشان کردند و بعضی جاها می بینیم امامین انقلاب هم مجبور به انعطاف می شوند حضرت آقا می دیدند این روزها را، ولی چاره ای نداشتند حضرت امام هم می گفتند جنگ جنگ تا پیروزی ولی به یکباره گفتند جام زهر را می نوشم و قعطنامه را می پذیریم چون دولتمردان گفتند که باید بپذیرید.

وی اضافه کرد: همچنان که حضرت علی(ع) مجبور شدند حکمیت را بپذیرد و ابوموسی اشعری را قبول کند چون دولتمردان آن زمان خواستند پس اگر فشار از همه طرف وارد شود دولت و مجلس که همه با رای مردم هستند رهبر انقلاب هم چاره ای جز پذیرش ندارد.

فشارهای اقتصادی نتیجه اعتماد به آمریکا بود

کارشناس سیاسی هرمزگان یادآور شد: در دوره قبل انتخابات این ترس و دلهره را در مردم ایجاد کردند که اگر نیروهای انقلابی روی کار بیایند دلار 5هزار تومان می شود در دانشگاه و خیابان دیوار می کشند رهبر انقلاب به تحریف های دوره قبل هشدار دادند که مردم مراقب اینگونه تحریف ها باشند و فریب نخورند ولی دیدیم  دولت غربگرا روی کار آمد دلار به 30هزار تومان رسید قیمت خودرو از 20 میلیون به 120 میلیون رسید هر گرم طلا از 95 هزار تومان به بالای یکی میلیون رسید.

صادقی بیان کرد: دلاری که مردم به چشم ندیدند ولی زندگی شان  را زیرورو کرد در حالیکه افزایش حقوق 25 درصد برای کارمندان اعمال می شود ولی افزایش قیمت ها به 200 تا 300 درصد می رسد و این فشار نتیجه اعتماد به آمریکا بود و در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دست خود ما مردم است که سرنوشت خودمان را دست فرد اصلح و انقلابی بسپاریم و به کسی که برنامه خوب، کارنامه خوب و تیم خوبی دارند رای بدهیم و طبق معیارهای رهبر انقلاب در انتخاب اصلح دقت کنیم.

وی با اشاره به به اینکه در انتخابات گذشته جریان غربگرا در کشور برای دلسرد کردم مردم همیشه این حرف های را تکرار کردند که رییس جمهور از قبل مشخصه، رای ما فایده ای ندارد تصریح کرد: اگر به انتخابات گذشته نگاه کنیم بنی صدر هم انتخاب اصلح امام خمینی(ره) نبود ولی رای آورد و رییس جمهور شد ولی بعداز اینکه بنی صدر فرار کرد امام فرموند والله از اول با بنی صدر مخالف بودم و به ایشان رای ندادم پس بخاطر رای مردم تنفیذ شد و میزان رای ملت است و به رای ملت اعتماد داریم.

 رای تک تک مردم در انتخابات سرنوشت ساز و تاثیرگذار است

تحلیلگر سیاسی هرمزگان عنوان کرد: سال های گذشته جریان تحریف می گفتند بنویسید خاتمی بخوانید ناطق، ولی هشت سال هم نوشتند خاتمی و خواندند خاتمی کسی ناطق را ندید دوره های بعد آقای هاشمی و احمدی نژاد بود همه گفتند نتیجه انتخابات معلومه و قطعا هاشمی پیروز انتخابات است ولی دیدند احمدی نژاد ناشناس رییس جمهور شد دوره  بعدهم گفتند گزینه رهبری مشخصه یا قالیباف هست یا جلیلی، ولی دیدند روحانی رییس جمهور شد دوره قبل هم گفتند گزینه رهبری رییسی هست و دیدیم روحانی برنده انتخابات شد یعنی وقتی می گوییم میزان رای ملت است یعنی رای تک تک مردم در انتخابات سرنوشت ساز و تاثیرگذار است.

صادقی تاکید کرد: نیروهای انقلابی باید همه تلاش را بکار بگیرند در این شرایط کرونا و اقتصادی که بعضی از مردم که دلسرد هستند و با صندوق های رای قهر کردند و یکی مثل احمدی نژاد که شمشیر را از رو بر علیه نظام کشیده و شاید تعدادی دیگر هم ته دلشان خالی شود و نخواهند رای بدهند وظیفه ما بعنوان نیروهای انقلابی تشویق کردن آنها در حضور در انتخابات است.

در مناظرات فهمیدیم چه کسانی برنامه داشتند و چه کسانی انشاء خواندند

وی با بیان اینکه هر دوره از انتخابات رهبر انقلاب معیارهایی برای انتخاب اصلح عنوان کردند گفت: در این دوره هم بیان کردند به کسی رای بدهید که کفایت و مدیریت داشته باشد یعنی کارنامه خوب و برنامه داشته باشد اگر که به مناظرات توجه کردید فهمیدیم چه کسانی برنامه داشتند و چه افرادی انشاء خواندند و چه کسانی بجای پاسخ به سئوالات دنبال تحریف بودند.

کارشناس سیاسی هرمزگان اظهار کرد: بجای اینکه ابربدهکاران بانکی را معرفی کنند پاسخ می دادند چرا شورای نگهبان زنان را تایید نکرده، چرا اجازه نمی دهند دختر و پسر در پارک آب بازی کنند چرا روسری از سردختر کنار رفته  وفوق لیسانس هم است پیامک استرس زا دادید، ما اگر بیاییم گشت ارشاد را جمع می کنیم خوب اینگونه پاسخ دادن تحریف است درصورتیکه پاسخ سئوال شما چیز دیگه است چون می فهمند که مخاطب ضمیر خودش را می شناسد.

حذف واژه اسلامی از مستند جمهور جریان مقابل نظام

صادقی افزود: برای رای جمع کردن رو به مخالفین نظام و معتادن کردند و تلاش می کنند حتی از ظرفیت احمدی نژادی ها هم استفاده کنند چون آنها هم با نظام فاصله گرفتند از طرف دیگر اعلام یمی کنند 5وزیر زن در کابینه می آوریم و علنی هم دنبال می کنند که ما دولت سوم خاتمی هستیم شعارشون در مستند جمهور می اورند و اسلامی آن را حذف می کنند.

وی با بیان اینکه امروز اگر ما توانستیم در برابر استکبار پرچمان را بالا نگه بداریم بخاطر ااسلامیت ما است ودر جهان حرف برای گفتن داریم ادامه داد: امروز جبهه مقاومت ما در فلسطین در 12 روز به پیروزی رسید در انتخابات سوریه 95 درصد به بشار اسد رای دادند پهباد یمنی وقتی موشک شلیک می کند و پالایشگاه عربستان را منفجر می کند و موشک پاتروید آمریکایی توانایی زدن آن را ندارد این پیروزی ها همش در سبد انقلاب اسلامی ثبت می شود.

نتیجه مقاومت همیشه پیروزی و نقد است

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان اضافه کرد: پس ما نقدا نتیجه پیروزی های مقاومت را می بینیم چون خدا یاری می دهیم و در مقابل نتیجه نسیه مذاکرات را هم دیدیم البته  اینجور هم القا نمی شود که اگر دولت انقلابی روی کار بیاید قراره مذاکرات را تعطیل کند بلکه بهتر می تواند مطالبات ملت را دنبال کند و به نتیجه برساند.

صادقی با اشاره به اینکه دولتی باید روی کار بیاید که با کفایت، با ایمان، عدالتخواه و ضد فساد باشد عنوان کرد: حضرت آقا فرموند در این 8سال حقوق های نجومی غیرعادلانه و ظالمانه را بعضی مدیران گرفتند چرا کارگر معدن ما 3میلیون حقوق بگیرد و مدیر ما 98 میلیون تومان برای خودش حقوق ببندد.

مدیران نفوذی و دوتابعیتی ضربه به کشور وارد کردند

وی بیان کرد: مدیران نفوذی و دوتابعیتی کم نداشتیم که واقعا ضربه به کشور وارد کردند حضرت آقا بارها در این دولت هشدار دادند مراقب نفوذ در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز باشید پس کسی باید مدیر کشور باشد که ضد فساد باشد و رییس جمهور آینده کشور اختیار دارد 3هزار نفر مدیر را در دستگاه اجرایی کشور انتخاب کند هرچند اعلام می کنند اختیارات ریاست جمهوری کم است و باید زیاد شود در زمان خاتمی دنبال لوایح دوقلوه بودند که اختیارات رهبری را کم کنند و به ریاست جمهوری اضافه کنند چون انتظار دارند سیاست های کلی نظام هم دست خودشان بیافتد.

کارشناس سیاسی هرمزگان تصریح کرد: به کسی باید رای بدهیم که به ظرفیت های و توانمندی های داخل توجه کند و دنبال خارجی ها نباشد کسی که اعتقاد و اعتماد به جوانانی داشته باشد که قدرت موشکی، هسته ای،  پهبادی، فضایی و علمی سلول های بنیادی و درحال حاضر واکسن کرونا را توانستند تولید کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب انتظار دارند  مدیران نسل گذشته جا را برای مدیران نسل سومی های انقلاب باز کنند این جوانان اگر روی کار بیایند جهش و رونق تولید اتفاق خواهد افتاد و کارگر ما با جیب پر به خانه برمی گردد ونه اینکه پول نفت را به خزانه بریزیم واز آن طرف اعلام کنیم که ما رفاه نسبی داریم پس باید دولت ضد فساد روی کاربیاید و در این راه شجاع باشد و آمادگی خطرپذیری در این مسیر را داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس سیاسی هرمزگان مردم در انتخابات رهبر انقلاب دولت اسلامی رای مردم روی کار آمد سرنوشت ساز رییس جمهور دوره قبل چه کسانی حضرت آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با افزایش قیمت‌ دلار و سکه در همین روزهای اول سال ۱۴۰۳، نمایندگان مجلس از هر تریبونی استفاده کرده و از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد کردند. انتقاداتی که به مذاق دولتی‌ها خوش نیامد، و معاونت پارلمانی دولت با صدور اطلاعیه‌ای به نمایندگان تاخت.

در بخشی از اطلاعیه دولت آمده است: «طی روزهای گذشته و همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار که ناشی از افزایش بهای جهانی طلا و تحولات نظامی منطقه بود متأسفانه چند نفر از نمایندگان مجلس، اظهارنظرها و تحلیل‌های غیرکارشناسی و شتاب زده‌ای درباره وضعیت اقتصادی و نرخ ارز داشتند که چه بسا برخلاف خواست آنان می‌توانست بر التهاب بازار ارز بیافزاید.»

در همین راستا احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز گفت: «شاخک‌ها و سنسورهای دولت باید پیام لازم را از جامعه دریافت کند و بداند که شرایط امروز اقتصادی دچار مشکل شده است.»

وی همچنین به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «در عالم سیاست، قوه‌مجریه بر اساس قانون اساسی، قدرت خودش را از مردم گرفته است و بار مسئولیت آن موکل به اعتماد مجدد مردم به دولت است. دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی از این دست صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از خودش بروز کند و تا روزی که به واسطه انتخابات، به مردم رجوع کند، با پیشانی سفید و کارنامه موفق در خانه مردم برود.»

مشروح گفتگوی احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس یازدهم را در خبرگزاری خبرآنلاین می‌خوانید.

********

* آقای علیرضابیگی! نظر شما درباره واکنش دولت به گلایه‌های اقتصادی مجلس یازدهم چیست؟

من متوجه واکنش دولت نشده‌ام، اما شاخک‌ها و سنسورهای دولت باید پیام لازم را از جامعه دریافت کند و بداند که شرایط امروز اقتصادی دچار مشکل شده است. بانک مرکزی به صورت مدام، درباره گرانی و اقلام پرمصرف موادغذایی، به دولت گزارش می‌دهد، قیمت گوشت از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هم دارد رد می‌شود و شرایط خوبی وجود ندارد، زمان امید مردم برای خانه‌دار شدن به ۷۰ سال دارد می‌رسد و این مواردی نیست که قابل انکار باشد. حتی اگر انکار کنند، کسی آن را نمی‌پذیرد.

دولت قدرت خودش را از مردم گرفته است

* چرا دولت تن به پذیرش انتقادات و اشکلات نمی‌دهد؟

این یک بیماری است که عارض شده است، زمانی که شما اشکالات را نمی‌پذیرید، یا نمی‌خواهید آن را اصلاح کنید یا توانایی اصلاح آن را ندارید، بنابراین با تشخیص بهترین راه به سمت انکار می‌روید. علی‌القاعده، وقتی گوش شنوایی برای شنیدن مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند باشد، برای آنکه دوباره با انتقال آن مشکل مواجه نشوند، شنونده درصدد حل و رفع آن برآمده و درصدد چاره‌جویی بر می‌آید.

در عالم سیاست، قوه‌مجریه براساس قانون اساسی، قدرت خودش را از مردم گرفته است و بار مسئولیت آن موکل به اعتماد مجدد مردم به دولت است. دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی از این دست صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از خودش بروز کند و تا روزی که به واسطه انتخابات، به مردم رجوع کند، با پیشانی سفید و کارنامه موفق در خانه مردم برود.

مشکل در نگرش دولت است نه فقط افراد

* فکر می کنید، نیاز به بازنگری در کابینه دولت یا تغییر تیم اقتصادی وجود دارد؟

مشکل در افراد نیست، مشکل در نوع نگرشی است که در دولت وجود دارد، تا آن نگرش اصلاح نشود، کاری از افراد بر نمی‌آید.

این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد

* چه نگرشی؟

نگرشی که در دولت وجود دارد، نگرش واقعی به اقتصاد نیست. طبیعتا منابع و امکانات ما در مسیری صرف می‌شود که مشکلات مردم را حل کند. در حال حاضر، دولت در خصوص افزایش درآمد مردم از خودش مقاومت نشان می‌دهد و بهانه‌اش این است که تورم بالا خواهد رفت؛ در حالی که دولت متوجه نیست که کمر مردم زیر بار گرانی‌ها خم شده و افزایش حقوق صورت پذیرفته در مقایسه با نرخ تورم چیزی به حساب نمی‌آید.

در این میان، داده و ستاده مردم، دخل و خرج آنان به هم نمی‌خواند و دولت ظاهرا منابع و مصارف خود را قانون بودجه به‌گونه‌ای تراز می‌کند که با تحمیل هزینه به زندگی مردم، قیمت ارز نیمایی یا ارز ترجیحی افزایش بدهد و منابع خودش زیاد شود. این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد و نگاه واقعی به اقتصاد ندارد.

مالیات را ۵۰ درصد افزایش داده اند اما درآمد مردم زیاد نشده

* گرانی‌هایی که از اول سال ۱۴۰۳، شاهد آن هستیم، چه برآیند بدی در اقتصاد ایجاد می‌کند؟

یکی از فاکتورهای برجسته دولت، افزایش ۵۰درصدی اصول مالیات است، یعنی سهم مالیات را در بودجه ۵۰درصد افزایش دادیم، این را باید از مردم وصول کرده و در افزایش قیمت کالا و خدمات خودش را نشان می‌دهد. این مسئله حتما در گذران زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، درآمد آنان زیاد نشده اما قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

* دولت در چند ماه دیگر وارد سال آخر خود شده و تقریبا یک فاز انتخاباتی برای سال ۱۴۰۴ به خود می‌گیرد. اگر این روند اقتصادی دولت ادامه پیدا کند، ممکن است دوباره شانس پیروزی داشته باشد؟

کشور ما قابل پیش‌بینی نیست. تجربه انتخابات ما نشان می‌دهد که اگر مردم در انتخابات، پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخابات شرکت می‌کنند، سبب تغییر وضع وجود شده است، نهاد انتخابات، نهاد اصلی است و قانون اساسی قدرت مردم را در تجلی انتخابات پیش‌بینی کرده است. متاسفانه زمانی که مردم با صندوق‌های رأی قهر می‌کنند، این عدم ضعف مشارکت مردم لطمه به مشروعیت انتخابات نمی‌زند؛ یعنی انتخابات چه با ۸۰ درصد مشارکت و چه با ۲۰درصد مشارکت برگزار شود، تاثیری ندارد.

در واقع در ذهن و خاطر مردم، این سخنِ سخنگوی شورای نگهبان نقش بسته است که مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات تاثیری ندارد، دیدیم که چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مردم قهر کردند. حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان تضعیف شده است زیرا دلیلی و عاملیتی برای تغییر شرایط موجود ندارند. این مسئله به مشروعیت نظام سیاسی لطمه زده، تهدیدات را توسعه می‌دهد، میزان امیدواری را کاهش داده و خسارات عمده را به امنیت ملی کشور وارد می‌کند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895829

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • وعده صادق محقق شد
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود