Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:57:16 GMT

نماینده مجلس: ایران سومین تولیدکننده بادام جهان است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۰۸۶۸

نماینده مجلس: ایران سومین تولیدکننده بادام جهان است

احمد راستینه هفشجانی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین ناحیه صنعتی تخصصی بادام کشور در سامان تاکید کرد: از محصول بادام برای تولید سه هزار محصول در صنایع آرایشی، بهداشتی، درمانی و غذایی بهره‌گیری و استفاده می‌شود و خلوص روغن بادام ۸۵ درصد امولسیون دارد که در توسعه اشتغال و افزایش ارزآوری نقش مستقیم ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بادام می‌تواند در کنار نفت و معدن، به‌عنوان ذخیره‌ای خدادادی و طبیعی مورد توجه اقتصادی قرار گیرد، که در صورت توجه به آن، درآمدی برابر نفت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص۲میلیون هکتار از زمین‌های کشورهای پنج قاره جهان به باغ‌های بادام اظهار داشت:در سال گذشته هر کیلوگرم بادام به‌طور میانگین ۲۳ دلار معامله شد.

راستینه با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باید از خام‌فروشی تولیدات باغی در استان به‌خصوص بادام سامان جلوگیری شود چرا که خام فروشی به نفع کشاورز و اقتصاد استان نیست.

وی گفت: جلوگیری از خام‌فروشی و تبدیل و فراوری تولیدات باغی به‌خصوص بادام چهارمحال و بختیاری باید با جدیت در دستور کار و برنامه‌های اولویت‌دار متولیان امر قرار گیرد.

راستینه تاکید کرد: در کنار ساخت و راه‌اندازی ناحیه صنعتی تخصصی بادام سامان باید ظرفیت‌های دیگرهم فعال شود و در این راستا، باید تسهیلاتی برای خرید نهال ویژه بهره‌برداران طرح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتاری سودجان شهرستان شهرکرد اختصاص یابد و در کنار این طرح، نسبت به راه‌اندازی و استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبار و سردخانه اقدام شود تا محصولات دچار خرابی و ارزان‌فرورشی به واسطه‌ها نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اقدامات مطلوبی برای اصلاح محصولات کشاورزی مانند بادام انجام داده که تولیدات این حوزه را چهار تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران به‌منظور افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به‌مناسبت میلاد امام رضا (ع) و با قول استاندار مبنی بر رفع مشکل زمین، عملیات اجرایی ساخت مجموعه سرم‌سازی با برند آستان قدس رضوی با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در شهرستان بن آغاز می‌شود.

راستینه با اشاره به فعالیت واحد تولید مالت در هفشجان به‌عنوان تنها تولیدکننده مالت در کشور اظهار داشت: با رفع مشکل زمین، دهکده مالت در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار با تولید ۱۲۰ محصول برای صنایع‌غذایی و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نخستین ناحیه صنعتی تخصصی بادام کشور در سامان با پیش‌بینی استقرار ۸۰ واحد صنعتی و تولیدی، در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار اجرایی و اخداث خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی نماینده مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- صعود تیم بسکتبال نوجوانان استان به جمع هشت تیم برتر کشور

- همایش پیاده روری در سامان و بلداجی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس