Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳ درصد از صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر است؛ به‌ طوری‌ که ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت است که ۵۳۵۰ نفر در این واحدها در سطح استان در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است، افزود: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود، به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم. حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره است. با توجه به اینکه سیم و کابل جزو محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال گذشته در حدود ۹.۱ میلیون دلار بوده است.

فغفوری با اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران‌ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس‌های توزیع و فوق‌قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد، تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۴۲۰ نفر در شرکت‌های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: شرکت پارس سوئیچ یکی دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می‌رود که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می‌شود. حجم سرمایه‌گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره ۱۵۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صنعت برق برق و الکترونیک سرمایه گذاری سیم و کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند