Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این مراسم اظهار داشت: واحدهای صنعتی و مسؤولان اقتصادی نباید نگاه کوتاه مدت به مسأله تولید داشته باشند، زیرا لازمه دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار، رعایت مؤلفه ها و شاخص های زیست محیطی است.

سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به بحران آب و انرژی در کشورمان، خواستار توجه هرچه بیشتر به پروژه های زیست محیطی در واحدهای تولیدی شد و گفت: پروژه تصفیه پساب صنعتی در این مجتمع فولادی می‌تواند برای دیگر صنایع آب بر به عنوان الگو مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: استفاده مجدد از آب در تمامی بخش ها، تهدید پساب های آلوده را به فرصت کم نظیر منابع آبی جدید تبدیل می‌کند و ضمن کاهش هزینه های جاری، کاهش آلودگی های زیست محیطی آب و خاک را به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۲۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و این همان تعهد اخلاقی است که با وجود هزینه‌های سنگین احداث و نگهداری، باید در برابر طبیعت و محیط زیست داشته باشیم.

غلامرضا خلیقی با اشاره به شرایط خشکسالی در کشور، اجرای چنین پروژه‌های زیست محیطی را به ویژه برای صنایع آب بر ضروری دانست و گفت: فعالان اقتصادی و صنعتی باید خود را نسبت به حفاظت از محیط زیست ملزم بدانند تا به جهش تولید و توسعه پایدار دست یافته و آب و خاک کشورمان را از آلودگی و نابودی نجات دهند.

وی همچنین با بیان اینکه ایران از بزرگترین تولیدکننده‌های آهن اسفنجی در دنیاست، بر ضرورت استفاده از هیدروژن سبز برای تولید این محصول استراتژیک تأکید کرد و افزود:‌ نباید ارزان بودن حامل های انرژی در کشورمان، باعث شود که در استفاده از آب و برق و انرژی در تولید کم توجه باشیم.

پروژه تصفیه و استفاده مجدد از پساب صنعتی و پایش آنلاین پارامترهای کیفی خروجی تصفیه خانه پساب مجتمع تولیدی فولاد غرب آسیا با ظرفیت تصفیه ۴۰۰ مترمکعب پساب در شبانه‌روز با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و با اجرای آن ۴۰ درصد در مصرف آب خام در این مجتمع صرفه جویی می‌شود.

عملیات اجرایی شرکت فولاد غرب آسیا با هدف بالا بردن ظرفیت تولید فولاد کشور در سال ۱۳۸۳  در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار و زیربنای ۴۰،۰۰۰ متر مربع در منطقه صنعتی نیزار قم ( ۵۰ کیلومتری جنوب قم )‌ به زمین زده شده و درسال ۸۹ به بهره برداری رسید. 

بیشتر محصولهای این واحد صنعتی در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان‌ها، ورق‌های رنگی، ورق‌های گالوانیزه، قوطی سازی برای صنایع بسته‌بندی مانند رنگ روغن‌های صنعتی، کنسروسازی و غیره مصرف می‌شود.

برچسب‌ها فولاد قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم فولاد قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم زیست محیطی فولاد غرب آسیا بهره برداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود