Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در انتخابات شرکت کرده و به نامزدی که فکر می‌کنیم در دفاع از جمهوریت نظام و حقوق حداکثری مردم و در گذار از مشکلات پیچیده‌ منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه جامع دارد و با تشکیل تیم مناسب و دولت قوی می‌تواند کشور را از مشکلات عبور دهد، رای دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات بر اساس اندیشه امام خمینی(ره)، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است و تحقق این مهم در گرو مشارکت حداکثری است.

وی افزود: تحقق این امر منوط به تعهد و التزام  سیاستمداران و دستگاه‌های مجری به قانون اساسی و نیز احساس مسوولیت مردم برای حضور همه جانبه در انتخابات است.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره انتخابات و مشارکت حداکثری اظهار کرد: در انتخابات اخیر ایشان دو بار با این تعبیر که «اگر کسی نظام و رهبری را قبول ندارد به خاطر ایران در انتخابات شرکت کند»، از موضوع مشارکت یاد کردند و این نشان دهنده جایگاه منحصر به فرد اقتدار ایران است.

جهانگیری اضافه کرد: کسی که به آینده ایران و کشور فکر می‌کند باید به اقتدار ایران هم بیندیشد و حضور در انتخابات در بالا بردن اقتدار ایران در منطقه و بین‌الملل بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت شورای نگهبان در انتخابات پیش رو زمینه یک مشارکت حداکثری و رقابتی را فراهم کند که متاسفانه چنین نشد و مقام معظم رهبری درباره عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها به خاطر برخی گزارش‌های غلط، تاکید کردند که ظلم و جفا شده است.

 معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید این موضوع را جبران می‌کرد که تاکنون جبران نکرده است و اکنون با گلایه افراد و مردم روبرو هستیم اما در این مقطع باید گلایه‌ها را کنار گذاشته و به ایران و آینده کشور و جمهوری اسلامی فکر کنیم.

 جهانگیری افزود: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در انتخابات شرکت کرده  و به نامزدی که فکر می‌کنیم در دفاع از جمهوریت نظام و حقوق حداکثری مردم و در گذار از مشکلات پیچیده‌ منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه جامع دارد و با تشکیل تیم مناسب و دولت قوی می‌تواند کشور را از مشکلات عبور دهد، رای دهیم.

معاون اول رییس جمهوری  ابراز امیدواری کرد ۲۸ خرداد به یکی از روزهای خوب برای مردم ایران و به یک جشن ملی تبدیل شود.

 وی نقش رییس جمهوری را در حل مسائل داخلی و بین‌المللی بسیار تعیین کننده خواند گفت: در این مقطع که در حال مذاکره با دنیا برای لغو تحریم‌ها هستیم این نقش  بسیار حائز اهمیت است.

جهانگیری ادامه داد:  انتخابات شوراهای شهر و روستا هم بسیار مهم است چون بسیاری از مسئولیت‌های اداره شهر با شوراها و شهردار است. در روستاها، شوراها و دهیاران مشکلات را حل می‌کنند و شوراهای شهر و روستا از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین درباره علت ردصلاحیت خود با تاکید بر اینکه طبق تعبیر رهبری ظلم شده است؛ گفت: میزان مشارکت برای مردم بسیار مهم است اما خود باید تصمیم بگیرند. من  از شورای نگهبان خواستم درباره دلایل رد صلاحیتم هرچه دارد به اطلاع عموم و من برساند. فکر می‌کنم شورای نگهبان واقعا پاسخی برای این حرف ندارد چون هر کسی از خود اطلاعات خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای من رد یا تایید صلاحیت مهم نبود، تصریح کرد: مردم می‌خواستند مسئول انتخاب کنند و حق انتخاب مردم محدود شد. رد صلاحیت کسی که در یک دوره طولانی، از حیث صلاحیت عمومی، انقلاب، جنگ و اجرایی از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطوح حضور داشته است، یک اتفاق بسیار عجیب بود.

 جهانگیری یادآورشد: سال ۹۶ مرا تایید کردند اما این چهار سال اخیر که مسئول مبارزه با جنگ اقتصادی بودم، تایید نشدم.

 معاون اول رییس جمهوری همچنین  درباره افزایش قیمت بنزین و اظهارات یکی از سران قوا در مناظرات انتخاباتی مبنی براینکه موافق این تصمیم نبوده است، گفت: در این زمینه سران سه قوه جلسه طولانی برگزار کردند و روی این موضوع بحث شد. سال ۹۸ جلسه بررسی مجدد این موضوع در کمیته با کمی تنش همراه بود. بعد از آن کمتر در جلسات مربوط به بنزین حضور داشتم اما در نهایت تصمیم بر افزایش قیمت گرفته شد و وقتی تصمیم گرفته شد باید به دلایلی از مقام معظم رهبری تاییدیه می‌گرفتیم  که ایشان فرمودند درباره بحث فنی آن نظر ندارم و اگر روسای سه قوه آن را قبول دارند، من قبول می‌کنم.

وی ادامه داد: آقای روحانی در جلسه سران این موضوع را مطرح کردند و هر سه نفر با آن موافقت و آن را امضا کردند و امضای ایشان هم موجود است. این مصوبه بعد از امضای سران سه قوه خدمت رهبری رفت و ایشان با اجرای آن موافقت کردند.

جهانگیری با بیان اینکه  باید بابت کاستی‌ها و مشکلات همواره باید در پیشگاه ملت عذرخواه باشیم، گفت: موضوع جنگ اقتصادی برای مردم خوب توضیح داده نشده است. جنگ اقتصادی قصد داشت اقتصاد ایران را متلاشی کند و جمهوری اسلامی را از بین ببرد در این فاصله باید توضیحاتی داده می‌شد که نشد.

معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: البته در فرصت‌های باقی مانده دولت در آینده این نوشته و گفته خواهد شد و ماندگار می‌شود. عده‌ای که در این جنگ فرماندهی در برابر حرکت آمریکا را بر عهده داشتند آن را به نقطه‌ای رساندند که خود آمریکا به شکست فشار حداکثری اذعان کرده است، اکنون به جای قدردانی از فرماندهان جنگ، در داخل آنها را به ناکارآمدی متهم می‌کنند. حتماً در آینده کشور مشخص خواهد شد که چه کسانی کارآمد و چه کسانی ناکارآمد بودند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهوری جمهوریت نظام انتخابات شرکت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: ارتش امروزه به عنوان دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود، که این مسیر پرافتخار را با تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور و ناامید سازی جبهه دشمنان ادامه می‌دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی در پیامی این روز تاریخی را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است:

"با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) در سال 1358 ارتش تولدی نو یافت و ارتش جمهوری اسلامی ایران پا به عرصه وجود گذاشت. روز ارتش روز به رخ کشیدن قوت و اقتدار نظام اسلامی، نمایش اتحاد نیروهای مسلح و تجدید میثاق ملت قهرمان با ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران است، ارتش مقتدر و مکتبی که با تمام وجود در مسیر پاسداری از نظام مقدس اسلامی و ملت با صلابت ایران در برابر دشمنان قسم خورده ایستاده است.

به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت و ارتش از هم جدایی ندارند و امام خامنه ای مدظله العالی نیز همواره تاکید دارند که ارتش امروز، یک ارتش منظم، محکم، منضبط و با تجهیزات عالی است و در واقع ارتش، یک سرمایه و ذخیره و اندوخته برای این ملت است.

کارنامه ارتش انقلابی و مکتبی جمهوری اسلامی ایران در سایه ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری‌های آحاد نیروهای آن به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس درخشان، افتخارآمیز و غرور برانگیز است، پیوند میان ارتش و مردم در ایران اسلامی مثال زدنی است و ارتش چهره هایی والامقام نظیر شهیدان صیاد شیرازی ، دوران، کشوری، قرنی، بابایی و ستاری را تقدیم انقلاب کرده است.

ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است

آنچه امروز از ارتش قهرمان مشاهده می‌کنیم، پشتوانه عمیق معنوی و روحیه جهادی و انقلابی است که در کنار دیگر نیرو‌های مسلح و تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود، که این مسیر پرافتخار را با تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور و ناامید سازی جبهه دشمنان ادامه می‌دهد.

نیروهای بصیر، فداکار و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا همواره در کنار مردم قرار دارند، چنانکه در بحران‌هایی مانند کرونا، سیل، زلزله هر آنجا که نیاز بوده، نیروهای غیور ارتشی با تکیه بر عقیده انقلابی خویش در کنار مردم بوده و شعار ارتش فدای ملت را به راستی تحقق بخشیده‌اند.
اینجانب درکمال افتخار و ابتهاج، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای ارتش همیشه قهرمان و به پاس رشادت‌ها و رادمردی‌های ارتشیان غیور و سلحشور این روز تاریخی را به محضر فرناندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان غیور و ایثارگر ارتش به خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارتشی تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق هرچه بیشتر ارتش سر افراز و غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران را در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان، ایران اسلامی را خواستارم.(اجرکم عندالله و من الله التوفیق)"

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهپادی ایران
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • نیروهای ارتش و سپاه همیشه برای صیانت از کشور کنار مردم هستند (فیلم)
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است