Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@12:43:57 GMT

قتل پیرزن با ماهیتابه برای سرقت طلا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۳۹۴

قتل پیرزن با ماهیتابه برای سرقت طلا

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و با گزارش قتل زن سالخورده‌ای در شهرک ولیعصر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پسر مقتول که ماجرای قتل را به پلیس گزارش داده بود، در تحقیقات گفت: مادرم بیماری قلبی داشت و به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرد. در خانه‌اش دوربین مداربسته نصب کرده بودم تا اگر حالش بد شد بفهمم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بار مادرم را در حال وضو گرفتن دیدم و بعد دوربین خاموش شد. با خانه تماس گرفتم که پاسخگو نبود. نگران، راهی خانه شده و با پیکر مادرم رو‌به‌رو شدم. طلاهای مقتول سرقت شده بود که این نشان می‌داد، قتل توسط یک آشنا انجام شده‌است.

تحقیقات ادامه داشت تا این‌که رد پسر برادرزاده مقتول در این جنایت به دست آمد و او وقتی دوباره به صحنه قتل آمده بود، دستگیر شد.

مانی پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل عمه پدرش با انگیزه سرقت طلاهایش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ را عارضه قلبی ناشی از ضربه جسم سخت به سر اعلام کرده بود مانی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت.

ابتدای جلسه فرزندان قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس مانی در جایگاه ویژه ایستاد و اتهامش را گردن گرفت و گفت: در یک کارگاه تولید کمد دیواری کار می‌کردم اما به خاطر کرونا تعطیل شد و بیکار شدم. ‌10 میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم اما نمی‌توانستم بدهی‌ام را بدهم. در مدت بیکاری در توزیع بسته‌ های معیشتی با ارگانی همکاری داشتم. روز قتل به بهانه این‌که بسته معیشتی آورده‌ام به مقابل خانه مقتول رفتم که او خواست با پسرش هماهنگ کند. به آشپزخانه رفت که با ماهیتابه به سرش زدم و طلاهایش را سرقت کردم. نمی‌خواستم او را بکشم. به دلیل مشکلات مالی وسوسه شدم از او سرقت کنم. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرقت قتل زن پیرزن قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور

یکی از دانشگاه‌های سنگاپور مرکزی را راه‌اندازی کرده که هدف آن انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در جهت رفاه عمومی است.

به گزارش ایسنا به نقل از زِد نت، مرکز «هوش مصنوعی جدید» که در دانشگاه ملی سنگاپور آغاز به کار کرده، به دنبال پیشبرد تحقیقات، توسعه و همچنین کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی برای مزایای اجتماعی در زمینه‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پایداری شهری، آموزش و تولید خواهد بود. هدف این مرکز تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سنگاپور، گردآوری کارشناسان در دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه ملی و همچنین سازمان‌های دولتی و شرکای صنعتی است.

این فرایند به دانشگاه ملی سنگاپور این فرصت را می‌دهد تا نسبت به چالش‌های دنیای واقعی در جهت هدایت تحقیقات و توسعه فناوری‌ها درک بهتری داشته باشد. بنا به اعلام این دانشگاه، دو شرکت IBM و Google Cloud به عنوان شرکای اولیه در این طرح وارد شده‌اند و گفته می‌شود مذاکره با سایر سازمان‌های محلی و بین‌المللی درباره همکاری بالقوه ادامه دارد. این مرکز که از ابتدای هفته جاری کارش را شروع کرده، نزدیک به ۸ میلیون دلار کمک‌های خارجی دریافت کرده و در این میان خود دانشگاه ملی سنگاپور نیز متعهد شده تا ۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه به سه حوزه کلیدی اختصاص خواهد یافت که عبارتند از: تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی، سیاست‌ها و پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی خاص در دنیای واقعی. در این طرح، متخصصان هوش مصنوعی بر روی رشته‌های مختلفی همچون علوم انسانی، زیست‌شناسی، شیمی و مواد با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این راه برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند. به عنوان نمونه، یکی از فعالیت‌های پیش‌روی این گروه استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش کارایی عملیاتی و ایمنی بخش لجستیک و تولید است.

در کنار این موارد، این مرکز تحقیقاتی را در مورد چارچوب‌های اجرای هوش مصنوعی انجام خواهد داد که تضمین می‌کند توسعه و اجرای هوش مصنوعی با ارزش های اجتماعی، دستورالعمل‌های اخلاقی و قوانین مطابقت دارد. در همین راستا، لیو بین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ملی سنگاپور گفت: تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی، جامعه و اقتصاد ما به نحوه توسعه، استقرار و مدیریت این فناوری‌ها بستگی دارد.

این برنامه‌ها در کشوری انجام می‌شود که بیشتر کسب و کارها انتظار دارند بخش زیادی از بودجه فناوری اطلاعات خود را بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور قرار دهند. موید این مطلب نظرسنجی است که مرکز خدمات فناوری colt انجام داد؛ بر این اساس، از هر سه سازمان در سنگاپور، یک سازمان به دنبال این است که در سال جاری بر روی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کند. در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی بودجه فناوری اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • در غزه و سودان چه خبر است؟/ آنقدر گرسنه می مانی تا ذره ذره آب شوی
  • ماجرای قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی چه بود؟
  • قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی
  • مادربزرگ غرغرو؛ پیرزن ۷۵ ساله‌، ترند این روزهای فورتنایت
  • دستگیری سارق منزل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • کشف جسد مرد جوان در جنوب تهران