Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ۲۹۳ هزار و ۶۸۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سطح استان از زمان شیوع کرونا تا کنون نظارت بهداشتی شده است.

وی بازدید و ارائه آموزش به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سطح استان در دوران کرونا را 293 هزار و 689 مرکز عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 764 مورد به مراجع قضایی معرفی و 2 هزار و 933 مورد پلمپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بازدیدهای مشترک انجام شده با سایر دستگاه‌ها را 143 هزار و 17 مورد برشمرد و گفت: در بازه زمانی یاد شده، 191 هزار و 481 مورد بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است.

دکتر قادری در ادامه، نمونه برداری از مواد غذایی در سطح عرضه را 4 هزار و 238 مورد بیان کرد و افزود: حدود 775 هزار و 59 مورد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل در بازرسی های عنوان شده به عمل امده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مورد برخورد با متخلفین بهداشتی و معرفی آنها به مقامات قضایی صورت گرفته است، افزود: سالانه حدود 177 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی در استان ضبط و معدوم می‌گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تعداد 2 هزار و 346 مورد نمونه برداری از نان در استان خبر داد.

قادری خاطرنشان کرد: پیگیری و علت‌یابی مشکلات موجود طعم و بو در آب آشامیدنی شهرهای سنندج، سقز، بانه و انجام آزمایش، بررسی وجود جلبک و عوارض آن در آب شرب برای اولین بار در کشور که منجر به صدور گاید لاین و راهنمای مدیریت جلبک‌های سبز و آبی در آب آشامیدنی در آبان ماه 98 شده از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

وی در ادامه پیگیری مشکل دفع فاضلاب سنندج و نواحی الحاقی، مشارکت جدی در فرایند به تعویق انداختن آبگیری سد ژاوه و اجرای برنامه ایمنی آب شهرهای سنندج و بانه و ایمنی آب روستایی مجتمع سرخه دزج و مارنج با همکاری ارگان‌های ذیربط را از دیگر اقدامات نام برد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 و تغییر فرایند شکایات مردمی از درخواست کاغذی به ثبت در سامانه تلفنی مذکور اضافه کرد: از سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال 2 هزار و 278 مورد شکایات بهداشتی توسط مردم استان به این سامانه گزارش و توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای پیگیری شده است.

دکتر قادری در پایان از صدور مجوز برای سه مرکز تخصصی طب کار در بخش‌های خصوصی و دولتی، صدور مجوز طب کار برای 10 نفر پزشک عمومی در استان، صدور مجوز برای 4 شرکت ارایه خدمات بهداشت حرفه ای در سطح یک و 2، صدور مجوز 37 دفتر پیشخوان دولت جهت صدور کارت تندرستی، 5 دفتر خدمات سلامت جهت ممیزی بهداشت محیط و صدور مجوز برای 8 مورد شرکت‌های کنترل و نظارت سموم و مواد شیمیایی در مدت زمان یادشده خبر داد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد غذایی کردستان دانشگاه علوم پزشکی بهداشت مواد غذایی صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان