Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:08:03 GMT

ورود سیمولاتورها به پروتکل‌های آموزشی حوزه پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۵۱۲

ورود سیمولاتورها به پروتکل‌های آموزشی حوزه پزشکی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه در مراسم گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران(‌ihit) در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران، در بخش سیمولاتورهای پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت همواره حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی بوده است.

وی درباره تجهیزات ارایه شده در بخش مرکزی این خانه نوآوری اظهار داشت: دستاوردهای محققان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و سیمولاتورها، نفوذ شرکت‌ها در حوزه‌های بهداشتی، کلینیکالی و بیمارستانی و دارو را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: از چندین ماه پیش به صورت جدی بحث آموزش‌های پزشکی را در راستای افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی در قالب سیمولاتورهای آموزشی  آغاز کردیم. استفاده از سیمیلاتورهای پزشکی می‌تواند کیفیت آموزش‌های پزشکی را ارتقا دهد و به رشد بحث پژوهشی در دانشکده‌های پزشکی منجر شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پزشکی به واسطه سیمولاتورها، یک اتفاق نو در بحث آموزش کشور است، گفت: هر یک از سیمولاتورها کاربردهای مختلفی دارند که نمونه‌های آنها توسط محققان کشور ساخته شده یا حتی برخی از آنها نمونه‌های خارجی یا ایده آن را نیز ندارند؛ در صورتی که در کشور ما در حال بهره برداری هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد فناوران کشور ایده‌های نو و جدیدی در این زمینه‌ها ارائه کرده‌اند که حتی در دنیا مشابه ندارد.

وی بیان کرد: با حمایت های وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی به زودی دستگاه ها وارد پروتکل‌های آموزشی می‌شوند و جراحان، دانشجویان پزشکی و بسیاری از افراد که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق این سیمولاتورها آموزش ببیند و بهره لازم را ببرند.

ستاری یادآور شد: آموزش از طریق این سیمولاتورها نفوذ فکری فوق‌العاده ای است که باید از فناوران این حوزه تشکر کرد.

برچسب‌ها سورنا ستاری شرکت دانش بنیان دانشگاه های علوم پزشکی دانش‎ بنیان ‎ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت دانش بنیان دانشگاه های علوم پزشکی سورنا ستاری شرکت دانش بنیان دانشگاه های علوم پزشکی دانش بنیان ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود

تین نیوز

سرپرست مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن از واگذاری خدمات آموزشی مورد نیاز این شرکت به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن اعتماد گفت: مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن در نظر دارد به منظور برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و انجام خدمات آموزشی از طریق واگذاری به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش مطابق با محورهای همکاری مورد نظر اقدام کند.

وی در ادامه گفت: تولید محتوای آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی، چاپ و انتشارات آموزشی، تولید فیلم ها و میکرولرنینگ و موشن گرافی های آموزشی، ارزیابی اثربخشی و ممیزی آموزشی، تولید نرم افزارهای آموزشی، طراحی بانک سوالات و برگزاری آزمون، محورهای همکاری  با شرکت ها و موسسات آموزشی است.

اعتماد خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اختصاصی، ثبت نام و تکمیل فرم های خواستاری مطابق با دستورالعمل موجود در سایت https://rtc.pytsts.ir از اول اردیبهشت تا آخر اردیبهشت و ارسال مدارک از طریق سایت در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است