Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-19@20:47:22 GMT

قیمت سبد نفتی اوپک از ۷۲ دلار گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۶۱۳

قیمت سبد نفتی اوپک از ۷۲ دلار گذشت

قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (سه‌شنبه، ۲۵ خردادماه) از ۷۲ دلار گذشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان دیروز ۷۲ دلار و ۵ سنت ثبت شد، در حالی‌ که دوشنبه (۲۴ خردادماه) ۷۱ دلار و ۹۹ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (چهارشنبه، ۲۶ خردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۷۴ دلار و ۱۱ سنت و ۷۲ دلار و ۲۴ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: قیمت نفت سبد نفتی اوپک نفت خام برنت وست تگزاس اینترمدیت سبد نفتی ۷۲ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت ۳ درصد در روز جمعه در واکنش به ادعای حمله رژیم صهیونیستی به یکی از سایت‌های ایران افزایش یافت. خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۳۰ سنت معادل ۲.۷۸ افزایش ۸۵ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

خبرگزاری فارس ایران اعلام کرد انفجار‌هایی در یکی از فرودگاه‌های اصفهان شنیده شده، اما دلیل آن مشخص نیست.

طبق گفته وارن پترستون، رئیس استراتژی کالا در آی‌ان‌جی، اگر این گزارش‌ها درست باشد ترس از گسترش درگیری‌ها افزایش یافته و نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه فیزیکی نفت را بالا می‌برد.

ایران هفته گذشته صد‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به سفارتخانه این کشور در سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد. رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند اکثر این موشک‌ها ردگیری شده و خسارت چندانی به دنبال نداشته است.

سرمایه‌گذاران از نزدیک عکس‌العمل رژیم صهیونیستی به پاسخ موشکی ایران در ۱۳ آوریل را زیر نظر دارند.

در بازار فیزیکی نفت، ونزوئلا یکی از مجوز‌های حیاتی خود از آمریکا جهت صادرات نفت به بازار‌های جهانی را از دست داده است. آمریکا همچنین تحریم‌های جدیدی علیه ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک وضع کرده است.

اما این تحریم‌ها شامل صنعت نفت این کشور نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | طلا کانال عوض کرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • قیمت دلار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت دلار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند