Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:42:25 GMT

۲۶ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۷۵۳

۲۶ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش ایرنا ،در زمان برگزاری انتخابات و با توجه به شرایط کرونایی، باید به سلامت مردم توجه ویژه‌ای شود و دستورالعمل‌های بهداشتی به همراه فاصله‌گذاری اجتماعی هم به نحو مطلوب رعایت شود.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب از سوی نامزدها، عوامل اجرایی و مردم در برگزاری انتخاباتی به دور از هرگونه خطر بیماری، امری لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سیما سادات لاری درباره برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: بر این اساس پای بندی به دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی باید مورد توجه جدی مسئولان ستاد نامزدها قرار گیرد.

این پروتکل ها از سوی ستاد انتخابات کشور و با همکاری وزارت بهداشت، برای برگزاری انتخابات در شرایط  وجود بیماری کرونا تهیه شده تا سلامت رای دهندگان و مجریان انتخابات حفظ شود.

امروز همچنین فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: تعدادی صندوق‌های رای شناور برای انتخابات ریاست جمهوری در تهران برنامه‌ریزی شده است که عمدتا به مراکز درمانی اختصاص می‌یابند و همچنین پذیرای بیماران کرونایی هستند که به دلایلی امکان حضور در شعب انتخاباتی را ندارند.

دکتر علیرضا زالی مبنی بر اینکه ستاد کرونا چه برنامه هایی برای برگزاری انتخابات با رعایت کامل اصول بهداشتی پیشگیرانه نسبت به کرونا دارد، اظهار داشت: برنامه ریزی برای حضور ناظران بهداشتی، ایجاد شعب اخذ رای متناسب با آمایش جغرافیایی و طراحی نرم‌افزارهای مناسب از جمله شعبه یاب از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از تراکم افراد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی افزود: پروتکل های برنامه های انتخاباتی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تهیه شده که بخشی از آن مربوط به میتینگ ها یا برنامه های اجتماعاتی انتخاباتی است. 

زالی با اشاره به اینکه شیوه نامه ای هم برای روز انتخابات تدوین و ابلاغ شده است، گفت: طولانی شدن زمان انتخابات و افزایش شعبات رای گیری به خصوص در شهر تهران که مورد تایید استاندار تهران هم قرار گرفت، از جمله مواردی است که برای رعایت اصول بهداشتی در نظر گرفته شده است.

تدابیر اعمال پروتکل‌های بهداشتی کرونا در انتخابات ۱۴۰۰ در استان ها 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ۵۰۰ بازرس بهداشتی نظارت بر رعایت و اجرای پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال را برعهده دارند.

سید راشد جزایری در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این تعداد بازرس بهداشتی برای نظارت جدی بر فرآیند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شعبه‌های اخذ رای استان در روز انتخابات ساماندهی شده‌اند.
وی افزود: مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری بر عهده مسوول ستاد و در ستادهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی بر عهده شخص نامزد انتخاباتی و نظارت بر آن با دانشگاه علوم‌پزشکی است.
جزایری تصریح کرد: اسامی مبتلایان قرنطینه‌ای به ویروس کرونا از ۱۴ تا ۲۷ خردادماه جاری در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد تا قبل از ورود به شعبه‌های اخذ رای از طریق سامانه ماسک ارزیابی و در صورت مثبت بودن تست آن‌ها، از ورودشان به شعبه جلوگیری می‌شود.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارد.

از سوی دیگر در همین خصوص مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پروتکل های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ در حوزه‌های انتخاباتی شهرستان‌های مختلف استان تحت نظارت جدی قرار گرفته است.

مهدی جواهرشناس اظهار داشت: پروتکل های تهیه شده بر نظارت مسایل بهداشتی انتخابات توسط وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم شده و از سوی ستاد انتخابات کشور و به تبع آن در استان ها و شهرستان ها از جمله در استان گیلان لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی حوزه ها بر عهده مسئولان حوزه های انتخاباتی است، اضافه کرد: نظارت عالی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان بهداشتی محیط و حرفه ای است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت بهورزان " به تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر" و ۳۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ در شعبه های اخذ رای گفت: نیروهای هلال احمر نیز برای نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل ها همکاری خوهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مدت حضور "به فاصله ۲ متر" در شعبه های اخذ رای باید رعایت شود، خاطر نشان کرد: از آوردن خردسالان و کودکان در شعبه های اخذ رای نیز باید خودداری شود.

جواهرشناس بیان داشت: بر اساس این پروتکل ها، استفاده از ماسک توسط رای دهندگان، خبرنگاران، مسئولان اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل های اخذ رای الزامی است.

بر اساس گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت ، سیاهکل ، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین فرماندار بافق با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراها اتخاذ شده گفت: این رویداد تاریخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان برگزار می‌شود.

سید مهدی طلایی مقدم افزود:  با توجه به اهمیت سلامتی مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت شعبه های اخذ رای در روز برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد قرار دارد و فاصله گذاری اجتماعی، حضور ناظرین بهداشتی در محل اخذ رای،الزامی بودن استفاده از خودکار شخصی برای مردم و عوامل برگزار کننده انتخابات و رای گیری در فضای باز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده ستاد انتخابات در شرایط کرونایی است.

فرماندار قم نیز با اشاره به روند برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه سال جاری، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده هر فرد به مدت ۳ دقیقه در محل اخذ رای حاضر و رای خود را به صندوق انداخته و از محل خارج خواهد شد.

مرتضی حیدری افزود:به گفته مرتضی حیدری، با افزایش ۵۲ شعبه در انتخابات پیش رو برای هر صندوق برای جلوگیری از اذحام افراد پیش بینی اخذ یکهزار رای در نظر گرفته شده‌است.

وی گفت:  در فضای استقرار صندوق اخذ رای نباید بیش از ۲۵ نفر به صورت همزمان حضور داشته باشند و افراد حاضر تا رسیدن نوبت رای گیری در فضای باز مدیریت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: لوازم ضدعفونی کننده و بهداشتی در تمام صندوق های اخذ رای پیش بینی شده است، حدود ۹۰ صندوق سیار در سطح استان  فعال خواهد بود.

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان ها

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط سامانه ماسک وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی، سرخه و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند. 

۱۴۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان بامداد چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۸۹ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه شناسایی شدند و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۰ هزار و ۳۲۵ نفر رسید.

 طی ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کرد و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تعداد جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۱۱۱ نفر رسید.

خبر دیگر اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی روند کاهشی دارد، اعلام کرد: تزریق دوز دوم واکسن روسی ضد کرونا به گروه‌های مشمول در استان شروع شده است.

عباسعلی درستی افزود: در زمان حاضر تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی استان ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر است.  

وی با اشاره به کاهش قابل توجه فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: موارد جدید ابتلا به کرونا در استان نیز به  ۴۰۰ نفر در روز کاهش یافته است.

از ارومیه خبر رسیده که آمار مبتلایان و بستری‌شدگان ناشی از کرونا درآذربایجان غربی افزایش یافت و  در این خصوص رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مبتلایان و بستری شدگان روزانه در استان طی ۲۴ ساعت گذشته روند افزایشی به خود گرفت و به ترتیب به ۳۳۰ و ۱۵۵ نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده افزود: این در حالی است که هفته اخیر، تعداد بستری شدگان روزانه حتی دورقمی نیز شده بود که البته امیدواریم با همراهی مردم، روند کاهشی دوباره ایجاد شود.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش بستری شدگان ناشی از سندرم حاد تنفسی در استان به ۶۷۵ نفر اظهار کرد: از این تعداد، ۱۵۱ نفر مربوط به بخش های مراقبت های ویژه است.

روند کاهشی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در ادامه این وضعیت، ۲۱ فرد جدید طی شبانه روز گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند که ۱۰۰ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل است.

 بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه با ۴۵۶ نفر کاهش، به ۱۷۷ فرد بستری در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

طی شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر از مبتلایان به کرونا جان باختند و مجموع فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان طی ۱۶ گذشته نیز به یک هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به کاهش مبتلایان جدید و مجموع شمار بستری‌های همزمان مبتلایان کووید.۱۹ گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۸ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده همچنین روند کاهشی افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل را مطلوب خواند و بیان کرد: هم‌اکنون ۴۸ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

از سوی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۵۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۴۲ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه ۳۱۸ بیمار حاد تنفسی و ۱۵۶ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی ادامه داد: با فوت ۹مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و  ۴۲۴ نفر رسید.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ۵۰۹ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۵ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد، ۲۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۱۸۰ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته یک فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داد.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۸۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹  در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۸ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار مرد و یک زن مبتلا به ویروس کرونا با وجود تلاش بسیار پزشکان ، جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: فوتی های شبانه روز گذشته با میانگین سنی ۳۷ تا ۸۳ سال از شهرستان های بندرعباس، سیریک، بشاگرد و میناب بودند و با احتساب این فوتی ها، مجموع قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی شمار بستری های کرونا در هرمزگان در شبانه روز گذشته، خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده ، ۱۹۶ نفر مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۶۶۶ نفر رسیده است.

نوروزیان تهویه مناسب در خانه و محیط‌های سربسته، استفاده از ماسک، رعایت فاصله دومتری، شرکت نکردن در تجمع ها و شستشوی مرتب دست‌ها را از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلای به کرونا عنوان کرد.

همچنین مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۱ مورد جدید به ۲۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

مریم امیدی افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۱۰۱ نفر است که ۸۳ بیمار در کاشان و ۱۸ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶ نفر اعلام و اضافه کرد: چهار نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ موردی از فوت گزارش نشده است.وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

خبر دیگر اینکه رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا، می تواند همچون سم مهلکی شرایط استان و کشور را پیچیده کند.

دکتر محمد علوی اظهار داشت: وقفه حدود ۲ هفته ای در فعالیت های واکسیناسیون مراکز بهداشتی به علت توقف واردات واکسن خارجی، نگرانی هایی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه با صدور مجوز اضطراری واکسن ساخت داخل این نگرانی ها برطرف شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ایران و به تبع آن در خوزستان نیز بعد از هفته ها روند کاهشی، آمار ابتلا به بیماری ۱۷ درصد افزایش یافته که این موضوع هشداردهنده است.

وی ادامه داد: این تغییرات نشان می دهد که عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری، تهویه، ماسک نزدن و شرکت در تجمعات چقدر می تواند شرایط را ناپایدار و شکننده کند و احتمال بروز موج های بعدی را فراهم سازد.

علوی بیان کرد: بنابراین از همه مردم استان تقاضا می کنیم که رعایت پروتکل های بهداشتی را در هرشرایطی داشته باشند تا سرعت روند کاهشی بیماری بیشتر شود. در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

از کرمانشاه خبر رسیده که سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه  اعلام کرده که در شبانه‌روز گذشته فوتی ناشی از کرونا نداشتیم تا دومین روز متوالی بدون مرگ بیمار کرونایی در استان ثبت شود.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۸۹۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جانباخته‌اند، اظهار داشت: هم اکنون ۳۸۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۲ نفر بیشتر است.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۲۲ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۴۸ نفر کمتر است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که براساس این گزارش شهرستان پاوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، سرپل دهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، گیلانغرب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

از سوی دیگر رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: این شهرستان با وجود سیر نزولی ابتلا به کرونا و تنها پنج مورد بستری، وضعیت نارنجی اما پرخطر دارد و مردم باید با رعایت دستورالعمل بهداشتی از قرمز شدن وضعیت جلوگیری کنند.

دکتر فریدون نوری افزود: برپایی گردهمایی‌های انتخاباتی پرازدحام برخی کاندیداهای شوراها در این شهرستان مساله نگران کننده‌ای است در حالیکه باید پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود اما عدم رعایت موزاین بهداشتی، باعث شیوع مجدد کرونا می‌شود.

وی اظهار داشت:  از ابتدای فروردین تاکنون از مجموع پنج هزار و ۲۵۳ نمونه اخذ شده یک هزار و ۲۴۴ مورد مثبت بوده که ۱۷ از افراد مبتلا نیز فوت کرده‌اند.

فرماندار قم در ادامه روند اجرای طرح شهید سلیمانی طی هفته اخیر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طی روزهای گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۳ مورد تست در این طرح انجام و ۱۸۰ بستری که ۲۳ مورد از این بین فوت شدند.

حیدری افزود: از این بین حدود ۶۳۰ تن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند و می‌توان این افراد را تحت پیگیرد قانونی قرار داد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۴۶ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۳۹ هزار و ۵۲۴ نفر رسید و تعداد بهبودیافتگان نیز ۳۸ هزار و ۴۳۱ نفر است.

 دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۸۰۱ نفر است.

وی افزود: ۲۸ بستری جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و از این تعداد بیشترین بستری با ۶ نفر مربوط به ایلام و ۶ نفر مهران و مجموع بستری های موجود استان ۷۷ نفر است.

 شهرستان های ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۷۰ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی گفت: اکنون ۵۲۶ بیماز کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار دارند. با فوت چهار بیمار دیگر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز، شمار کل جانباختگان این بیماری  در استان به چهارهزارو۱۷۷ نفر رسید. 

وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان‌ها

بر اساس اطلاعات دریافت شده از دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا کنون و با توجه به دریافت واکسن های وارداتی و تولیدات داخلی اجرای طرح  واکسیناسیون کرونا در بسیاری از استان ها به خوبی انجام شده و با رسیدن محموله های جدید و توزیع آن کار تزریق واکسن به سرعت از سر گرفته خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به اخلال بوجود آمده در امر واکسیناسیون گروه‌های هدف تزریق دوز دوم این واکسن در استان با ارسال واکسن اسپوتنیک وی روسی برای سالمندان از سر گرفته شده است.

دکتر محمد رضا صائینی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان افزود: از روز دوشنبه تزریق نوبت دوم "واکسن اسپوتنیک" برای گروههای هدف در چهار پایگاه واکسیناسیون شهر زنجان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس  فعالیت کاری این پایگاهها از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ اعلام شده است و برای همشهریانی که نوبت اول این واکسن را دریافت کرده‌اند، در مراکز تجمیعی شهر زنجان پیگیری می شود.

همچنین مرحله دوم واکسیناسیون گروه های مشمول در آذربایجان شرقی از یکشنبه این هفته آغاز شده و افرادی که تزریق دوز دوم واکسن روسی در آنها به تاخیر افتاده بود، آغاز شده است.  

وی تاکید کرد: به حد کافی واکسن ضد کرونا در استان موجود است و واکسیناسیون این افراد را به طور مرتب انجام خواهیم داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آن عده از افرادی هم که دوز اول واکسن کرونای چینی را دریافت کرده اند، تزریق دوز دوم به آنان از یکشنبه هفته آینده شروع می شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی قم صدور مجوز تولید و تزریق واکسن کووبرکت ملی جای افتخار دارد و از هفته آینده روند تزریق این واکسن آغاز خواهد شد.

 محمدرضا قدیر، تعداد مرگ و میرهای کرونایی در قم طی روزهای گذشته به صفر رسیده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه قم از نظر کنترل بیماری کووید۱۹ در رتبه بیست و سوم قرار دارد، گفت: هم اکنون هیچکدام از شهرهای کشور به وضعیت آبی نرسیده‌اند.

وی گفت: هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار تن جمعیت استان حدود ۵۴ تست کرونا انجام می‌گیرد و برغم افزایش تست‌های کرونایی؛ تعداد بیماران مثبت کاهش یافته‌است.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: با مشارکت سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان، مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تا امروز سه هزار و ۷۴۱ نفر از گروه های مختلف اولویت برای نوبت اول و ۵۲ نفر نیز برای نوبت دوم  واکسینه شده‌اند که ۵۴ درصد سنین ۷۰ ساله به بالا و همچنین ایثارگران و کادر درمان را شامل می‌شود.

نوری از آمادگی شهرستان برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی خبر داد و اضافه کرد: تمام پایگاه‌های مراکز جامع شهری و خانه‌های بهداشت آماده شده و ۲ مرکز تجمیعی نیز در سالن ورزشی شهدا و دبیرستان امام صادق (ع) گیلانغرب با تجهیز و پیش بینی ۱۶ تیم بهداشتی با همکاری بسیج و هلال احمر برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: یک مرکز خودرویی نیز برای واکسیناسیون افراد ناتوان با استقرار ۲ تیم آماده شده تا به محض دریافت واکسن،  طرح واکسیناسیون عمومی را اجرا کنیم.

خبر دیگر اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: ادعای فاسد بودن واکسن کرونا به عنوان تهدید سلامت عمومی و ایجاد تشکیک و اختلال در روند کنترل پاندمی کرونا، قابل پیگیرد قانونی از سوی دادستان است و به عنوان مدعی العموم می‌توانند آن را مورد بررسی قضایی قرار دهند.

دانشگاه علوم پزشکی استان در متنی که پیرامون یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی منتشر کرده آورده است: در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ و ابتلا به بیماری، بارها تاکید شده، هیچ واکسنی قادر به پیشگیری ۱۰۰ درصد از ابتلا به بیماری نیست و همچنان پس از واکسیناسیون باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و همواره وزارت بهداشت در صدد تهیه بهترین و ایمن‌ترین واکسن برای مردم است.

تازه ترین آمار کرونایی در کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

در اطلاعیه روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: از دیروز تا امروز (۲۶خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۸۷هزار نفر بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۱۵نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰هزار و ۱۳۵نفر رسید.

تاکنون ۲ میلیون و ۶۹۶هزار و ۴۳۴نفراز بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۹۴۱هزار ۶۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۲۸ نفردوز اول واکسن کرونا و ۸۷۸ هزارو ۶۹۴ نفرنیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۲۴۲هزارو ۹۲۲ دوز رسید.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده است.

برچسب‌ها کرونا بسته خبری ویروس کرونا واکسن کرونا محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بسته خبری ویروس کرونا کرونا بسته خبری ویروس کرونا واکسن کرونا محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بستری رعایت پروتکل های بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی وضعیت زرد قرار دارند فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی درمان و آموزش پزشکی مراکز درمانی استان شعبه های اخذ رای شبانه روز گذشته مبتلا به کووید ۱۹ وضعیت نارنجی برگزاری انتخابات بهداشتی و درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته رعایت پروتکل ها بیمارستان ها بیماری کووید ۱۹ مراقبت های ویژه آذربایجان شرقی آذربایجان غربی کرونا در استان ویروس کرونا ابتلا به کرونا ویروس کرونا انتخابات ۱۴۰۰ تزریق دوز دوم استان اردبیل وزارت بهداشت شهرستان ها آران و بیدگل بستری شدند بستری شدگان بستری هستند استان سمنان واکسن کرونا کووید ۱۹ استان ها تحت مراقبت شیوع کرونا روند کاهشی شناسایی شد دکتر محمد رعایت شود یک هزار نفر رسید پیش بینی هم اکنون بستری ها فوتی ها شده اند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر سه شنبه در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان با اشاره به ارتقا بخش بهداشت و درمان استان کردستان در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ١٢ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ٥ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم.

محمدی اعلام کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان، پیوند استخوان و غیره در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان کردستان با برنامه ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌نماید.

کد خبر 6080379

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران